וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה המאכזבת: תגלית מביכה נחשפה במפל המפורסם ביותר בסין

25.6.2024 / 0:01

גולש העלה לרשתות החברתיות סרטון שבו נראה המפל המהמם, הגבוה ביותר במדינה, כשהוא מוזן במים מצינור גדול, וגרם לסערה. רשות הפארקים הממשלתית לא הכחישה את מה שרואים וגרמה למשבר אמון גדול

מפל יונאטאי בסין/Weibo

זה סיפור שנראה מזויף והוא מגיע מאחת מנקודת החן הטבעיות האהובות בסין: מפל יונטאי. האלפים שמגיעים לאטרקציה התיירותית רואים מפלי מים שנופלים מאות מטרים במורד ערוץ וממלאים את האויר בערפל רטוב, בזמן שהתיירים המשתעים מפלאי הטבע מצלמים תמונות וסרטונים מרהיבים.

אולם כעת מתחחוללת סערה במקום לאחר שפקחי בפארק הודו שהם הוסיפו "שיפור קטן" למפל הגבוה ביותר במדינה - לאחר שסרטון ויראלי של מטייל חשף שהמפל המהמם, שמתנשא לגובה של 314 מטרים מוזן למעשה במים על ידי צינור גדול שהותקן בחשאי במרומי הצוק שלו.

"זה הסיפור על איך טרחתי כל כך להגיע לראש מפלי יונאטאי רק כדי לראות צינור", כתב האדם שפרסם את הסרטון תחת השם הבדוי "Farisvov" וצבר עשרות מיליוני צפיות ברשתות החברתיות הסיניות Weibo ו-Douyin. הוא גרם לסערה כזו שפקידי ממשל מקומיים נשלחו לפארק לחקור. הם גילו שאכן המים במפל המרהיב מגיעים בכלל צינור וביקשו ממפעילי הפארק ללמוד לקח מהאירוע ולהסביר לתיירים את "השיפורים" שהם עושים מבעוד מועד, כך דווח ברשת החדשות CCTV.

המפל נראה מרשים מאוד

@camerongilliam666

Yuntai Mountain Scenic Area Waterfall.

♬ original sound - Cameron Gilliam

לאחר שנחשפו, פקחי בפארק הודו ואמרו שהצינור שימש כדי להבטיח שהמבקרים במקום תמיד יראו את המפל "בצורה היפה ביותר".הם פרסמו ברשתות החברתיות הודעה בשם המפל עצמו: "לא ציפיתי לפגוש את כולם בצורה הזאת".הפוסט המשיך בהודאה: "בגלל העונה, אני לא יכול להבטיח שאהיה במיטבי בכל פעם שתגיעו לבקר אותי. עשיתי שיפור קטן במהלך העונה היבשה רק כדי שאראה במיטבי כשאני פוגש את החברים שלי". גורמים רשמיים בפארק אמרו ל-CCTV שהמים שבהם השתמשו כדי להזרים מים במפלים היו מי מעיינות, והוסיפו שהם לא פוגעים בנוף הטבעי.

עוד תיירים שרומו
ברוסיה מודים: "הלבשנו אדם בתחפושת יטי כדי למשוך תיירים"

תרמית דובי הפנדה הגדולה שסיבכה את הקרקס האיטלקי

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

במבט מקרוב רואים את הצינור

@weatherchannel Tourists discovered a secret that set off a huge debate and forced officials to make a big admission. #TheWeatherChannel #fyp #waterfall #secret #mystery #China ♬ original sound - The Weather Channel

בהודעה הזו הם למעשה הודו בכך שהשינויים נעשו במטרה לרמות את מיליוני התיירים והמבקרים שמגיעים לגן הלאומי יונאטאי, שהוא גם גיאופארק עולמי של אונסק"ו.

התגלית עוררה דיון סוער ברשתות החברתיות הסיניות. גולש אחד בוייבו דווקא תמך בתוספות שקיבל המפל וכתב: "אנשים יתאכזבו אם הם יגיעו למפל ובסוף לא יראו שם כלום", כך דווח ב-BBC. אחרים האשימו את הנהלת הפארק ב"חוסר כבוד לסדר הטבעי של העולם וחוסר כבוד כלפי התיירים" - ואף הטילו ספק בכך שמגיע למקום לשמור על מעמדו כמפל מספר 1 במדינה, שכן סין משווקת אותו לתיירים כמפל הגבוה ביותר ביותר במדינה שזורם באופן רציף.

האטרקציה הפופולרית בפארק יונאטי עלתה לכותרות גם בשנת 2015 לאחר שהותקן שם גשר מזכוכית אשר נסגר במהירות לאחר שנוצרו בו סדקים במהלך סוף שבוע של חג.

זו גם לא הפעם הראשונה שסין מתערבת באופן דומה במפלים שפופולריים בקרב תיירים. מפל אחר, מפל Huangguoshu, זוכה מאז 2006 לתגבור מלאכותי של מים המופנים אליו מסכר קרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully