וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דינוזאורים רצחניים ויונק בגובה 6 מטרים: האם הם עדיין קיימים?

16.6.2024 / 0:11

אחרי תמונות שרמזו על קיומו של כריש פרהיסטורי במשקל 100 טון, ישנם מי שטוענים לקיומם של ייצורים מפחידים לא פחות שכוללים גם קוף ענק שמתנשא לגובה של כמעט 3 מטרים וזוחל ימי מפלצתי

האם זה תיעוד של יצור דמוי המפלצת מלוך נס - באלסקה?/רשתות חברתיות

בסרטון - האם התיעוד של המפלצת הימית הזו הוא למעשה פלזיוזאוריה - ששרד מתקופת הדינוזאורים?

לפני מספר שנים נחשף סרטון שסיפק רמזים לקיומו של כריש המגלודון, כריש מפלצת אימתני בגודל עצום, שנחשב לכריש הגדול ביותר שחי אי-פעם ויכול להגיע למשקל של 100 טונות והיה טורף בלתי עציר ומאיים לפני מיליוני שנה. למרות שעל פי כל המומחים הוא נכחד, ישנם חובבי תיאוריות קונספירציה שמאמינים שהמפלצת הימית עדיין נמצאת אי שם באוקיינוס. מפחיד? מה שמפחיד יותר היא הסברה שהמגלודון הוא לא הייצור העתיק היחיד שעדיין חי בימינו ותתפלאו, יש אפילו מפחידים ממנו, כך לפחות על פי הדיווח של ה"דיילי סטאר".

1. המגתריום

מגתריום - עצלן קרקע ענק שנכחד מהעולם. מערכת וואלה! NEWS
כן. העצלן הענק הזה חי יחד עם בני אדם/מערכת וואלה! NEWS

הייצור הענק שהתנשא לגובה של 6 מטרים, היה אחד היונקים הגדולים ביותר שאי פעם חיו על כדור הארץ והוא גם היה מסוגל לעמוד על רגליו האחוריות כשהיה צריך. העצלן הענק הזה שקל 4 טונות - בערך כמו פיל גדול ומודרני, הוא היה מצוייד בציפורניים ענקיות. על פי ההנחה הנפוצה בקרב מדענים החיה הזו נכחדה על ידי בני האדם בדרום אפריקה לפני כ-10,000 שנה.

לפני כשנתיים ארכיאולוגים חשפו ביערות האמזונס של קולמוביה ציור מדהים במערה באורך 12 קילומטרים, בו נראים עצלנים בגודל של מכונית שראשם נערף על ידי ציידים. הציור, שלפי ההערכות הוא סצנה בת יותר מ-12,000 שנה, מציג את המגוון המדהים של חיות עידן הקרח שחיו בדרום אמריקה שכלל עצלני אדמה ענקיים, פילי ענק אוכלי עשב וחיה דמוית צבי עם חוטם ארוך. החיות מופיעות בציור כשהן מוקפות בקבוצות של דמויות אנושיות שלפי האמונה הם ציידים, שערפו את ראשם של חלק מבעלי החיים.

כך היה נראה המגתריום

אך ישנם כאלה שבטוחים שהייצור המאיים עדיין קיים וחי לו במעמקי הג'ונגלים של דרום אמריקה. ישנה גם טענה (לא מוכחת כמובן) שב-1937 החיה הזו יצאה להשתוללות בברזיל שבמהלכה היא הרגה יותר מ-100 פרות.

שלד של מגתריום מול אדם. LadyofHats - took the photo on the "Muséum national d'Histoire naturelle, Paris, מערכת וואלה! NEWS
שלד של מגתריום ליד אדם/מערכת וואלה! NEWS, LadyofHats - took the photo on the "Muséum national d'Histoire naturelle, Paris

2. הגיגנטופיתקוס

Gigantopithecus - גיגנטופיתקוס. .eartharchives.org, אתר רשמי
קוף ענק שלא תרצו להיתקל בו/אתר רשמי, .eartharchives.org

מדובר בקוף היונק הגדול ביותר שאי פעם חי והגיע לגובה של כ-3 מטרים ומשקל של כמעט חצי טון. על פי הסברה הוא היה קיים עד לפני 100 אלף שנים באיזור שכיום שוכנות בו הודו, וייטנאם, סין ואינדונזיה. בשנים האחרונות חוקרים מצאו כי הקוף הענק נזון בעיקר מבמבוק ופירות, וחי על דאטה מאוד נוקשה וחסרת כל גמישות - ולכן כשסירב להסתגל למקורות מזון צמחיים יותר - הוא נכחד.

איך נכחד הגיגנטופיתקוס?

כל שנותר ממין זה הם כ-2,000 שיניים וארבע עצמות לסת, אולם הסיבה להיכחדותו נותרה בלתי פתורה עד לאחרונה כשנחשף המועד המדויק שבו נכחדו קופי האדם הענקיים, כמו גם מה שהוביל לכך.עדויות חדשות שהתגלו בסין, הראו כי הפרימט וההומיניד הגדול ביותר ששוטט על פני כדור הארץ נכחד לפני 295-215 אלף שנים, בשל חוסר יכולת להתאים את תזונתו לאקלים המשתנה כשיותר ויותר יערות הפכו לסוואנה פתוחה מלאת דשא, אספקת המזון עליה התבססה תזונתו של גיגנטופיתקוס הפכה יותר ויותר דלילה, ובניגוד להרבה חיות אחרות באותה התקופה, קוף האדם הענק לא הצליח להסתגל לשינויים שחלו בסביבת מחייתו - ובסופו של דבר נכחד..

או שלא? ישנה תיאוריה שגורסת שהייצור הזה עדיין מהלך על כדור הארץ. כמה מן המאמינים בקיומם של היטי והביגפוט ניסו להסבירם כקופי גיגנטופיתקוס אשר שרדו עד היום, אף שאין לכך ראיות ממשיות כלשהן. למרות זאת, יש מי שבטוח שהוא לא נכחד, בגלל התנאים של עידן הקרח והקרחונים הענקים שהפכו לגשרים שמחברים בין אסיה לצפון אמריקה ואפשרו לראשוני בני האדם הקדום וחיות אחרות לעבור לפני עשרות אלפי שנים. האם הגיגנטופיתקוס הצטרף למסע?

האם זהו בעצם המקור לאגדות על ביגפוט?

התיעוד הכי מפורסם של ביגפוט צולם ב-1967/Roger Patterson

3. פלזיוזאוריה

פלזיוזאוריה. AP
הפלזיוזאוריה במים/AP

הזוחל הימי הקדום הזה חי בתקופת הדינוזאורים (מתקופת היורה ועד הקרטיקון) עם צוואר ארוך, גוף מאסיבי וסנפירים דמויי משוט, שבעזרתם חתר במי הים כדרך שמשייטים כיום הצבים במים והלך על היבשה כמו כלבי ים. הענק הימי הזה היה טורף קטלני שאכל בעיקר דגים, אבל לפעמים צד חיות גדולות יותר ואפילו דינוזאורים יבשתיים היו חלק מהתפריט שלו.

כל מה שידוע על הפלזיוזאוריה

פלזיוזאוריה. Jens Kalaene, AP
שלד מאובן של פלזיוזאוריה/AP, Jens Kalaene

למרות שהחיה הזו נראתה לאחרונה לפני יותר מ-66 מיליון שנים, הפלזיוזאוריה :זוהתה" לא פעם כמי שעמודת מאחורי תצפיות של מפלצות ימיות שונות ברחבי העולם - בדיוק כמו המפלצת מלוך נס וייצורים ימיים נוספים שנצפים מדי פעם באגמים בצפון אמריקה. מדענים כמובן הפריכו את התיאוריה שלפיה הפלזיוזאוריה שרדה את ההכחדה ההמונית, אבל חובבי הקונספירציות לא ממש משוכנעים בכך ומאמינים שהיא חיה וקיימת איפשהו עד ימינו אנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully