וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורנו ואסון התאומים: כך הושחת הפורטל המחבר בין דבלין לניו יורק

19.5.2024 / 0:01

טכנולוגיה פורצת דרך הוצגה במקביל בארה"ב ואירלנד. זה החל בצורה מבטיחה ומעוררת תקווה, אך לא עבר זמן רב עד שהכל התדרדר למעשים מגונים, אזכורים של טרור, חשיפת ישבניים וזוג שדיים שהביאו לסגירת האטרקציה

ככה נראה הפורטל בסרטון התדמית/Benediktas Gylys Foundation

זוכרים שסיפרנו לכם על ה"פורטל" העתידני בוילנה שמאפשר לאנשים מוילנה ולובלין לתקשר באופן וירטואלי דרך מסך ענק ומצלמות בשידור חי? ובכן, פורטל דומה המחבר בין ניו יורק לדבלין הפך בתחילת השבוע שעבר לאטרקציה לוהטת עבור זרים המחפשים ליצור קשרים ולגשר על מרחק אלפי הקילומטרים ביניהם. אבל מהר מאוד התחיל שם כאוס.

הפורטל שידר בשידור חי לאורך כל הקיץ בצומת סואן של השדרה החמישי ברודוויי ורחוב 23 במנהטן, ומאפשר לאנשים בשתי הערים לדבר כאילו הם ממש נמצאים פנים אל פנים. הפורטל הוא יצירת אמנות פיסול מאת מייסד "פורטלס" האמן בנדיטס גיליס, במקור מליטא. הרעיון שלו ליצור קישור וירטואלי בין מדינות התחיל בשנת 2016 כאשר הוא רצה למצוא דרך לגשר על פערים בינלאומיים, והרעיון צבר תאוצה בתקופת מגיפת הקורונה.

"היה לי קשה מדי לחיות על כוכב של הפרדה מתמדת, שנאה מתמדת. הרגשתי צורך עמוק ליצור משהו אחר, משהו חדש שידבר אל הלב האנושי במקום רק לדבר באופן רציונלי אל המוח האנושי", אמר גילס ל-NBC ניו יורק במהלך ראיון מול הפורטל בניו יורק.

אבל היצירה המרתקת משכה המון תשומת לב שלילית בשבוע שבו היא קיימת, עם אינספור שערורייות ובשל כך הפורטל נסגר זמנית לצורך בחינה מחדש של הקונפסט.

זה התחיל תמים ואופטימי

בניו יורק פוסט דווח שאחת מהמבקרות במקום העידה שהיא חשבה שהיא רק תעבור במהירות כדי להציץ על הפורטל החדש בדרכה הביתה מהעבודה, אבל גילתה שהיא חייבת להישאר בסביבה - ולעמוד מול ההמון של הדבלינאים שנעצו בה מבטים בחזרה.

"זה באמת עצר אותי במקום. ובאמת, זו הייתה תחושה שמעולם לא חוויתי קודם", היא אמרה. ובר-האבי הפכה לוויראלית כשהעלתה טיקטוק שמציג את עצמה עומדת באמצע הקהל ליד בניין פלאטאיירון הממוקם בשדרה החמישית 175, מנהטן, מול קבוצה של צעירים אירים המסתכלים עליה דרך הפורטל, עם מוזיקה שאומרת "את נראית בודדה... אני יכול לתקן את זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תראו כמה זה חמוד

המערכת הותקנה לכבוד זכייתה של דבלין בתואר "העיר האירופאית של תיירות חכמה" לשנת 2024, אולם ייתכן שהיא תתרום בקרוב לשינוי התדמית של העיר ל"העיר האירופאית של תיירות סקסית".

"אנחנו מוצפים בתגובות, חיוביות ברובן הגדול. אנחנו לא מנסים לרמוז על שום דרך ספציפית בה אנשים צריכים לקיים אינטראקציה דרך הפורטלים או אחד עם השני", אמרו המארגנים ל- Euronews Travel.

למה הם מציינים את זה? כי מהר מאוד התקשורת הבילאומית הזו התדרדרה לקללות, התגרויות מיניות ואזכורים של אסונות ופיגועים.

כך זה נראה בניו יורק

וכך בדבלין

ואפילו שתי אחיות נפגשו בעזרת הפורטל

ואז התחיל הבלאגן

תמונת פורנו. אינסטגרם, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תמונת הפורנוגרפיה שהוצגה בצד האמריקאי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אינסטגרם

זה התחיל עם רווקים ורווקות שניסו להפוך את הפורטל לסצינת היכרויות ונצפו מצטופפים סביב השידור החי - כדי לזהות מישהו או מישהי חמודים, ואז להציג להם שלט עם כתובות הרשתות החברתיות שלהם ואפילו להחליף מספרי טלפון. בדבלין גבר אחד נראה עומד עם שלט ובו הודעה אישית: "שלחו תמונות עירום". הוא נענה בתיעודים של סרטוני פורנו שאנשים הציגו מול המצלמות.

מהר מאוד זה התדרדר להעלבות אישיות - הניו יורקים הציגו לאירים תמונות של תפוחי אדמה כרמז לרעב הגדול ששרר באירלנד בין השנים 1846 ו-1849 שגבה את חייהם של מיליון בני אדם וגרם לכמעט שני מיליון איש להגר, בעיקר לארה"ב - ולעיר ניו יורק.. בתגובה האירים לא בחלו באמצעים והציגו תמונות וסרטונים של פיגועי ה-11/9 במגדלי התאומים, לקול צרחות אימה מהקהל בצד השני.

כבר ביום הפתיחה משטרת הבירה האירית נאלצה להרחיק אישה שיכורה מהמבנה לאחר ש"התחככה בו" עליו בצורה מינית, כך לפי עדים. האדם שצילם את הסרטון הסביר את הרקע. "היא הייתה שם בערך 20 דקות, שיכורה מאוד", הם כתבו. "היא התחככה בפסל לפני שהשומרים התערבו. היא לא נעצרה, פשוט הוצאה משם".

הרשויות באירלנד חשפו שהוגש נגדה כתב אישום והיא תופיע מול בית המשפט. ייתכן שהיא לא תהיה לבד בעניין הזה - כי אחרי ההופעה שלה, דאבלינאי אחר מצא לנכון לחשוף את אחוריו לקהל הניו יורקי. שוב, זה הפך לוויראלי. אדם אחד הגיב בתגובה: "זו הסיבה בגללה אנחנו לא יכולים שיהיו לנו דברים נחמדים".

ואז הגיע דוגמנית אונליפאנס ש"השביתה את הפורטל"

אווה לואיס. צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אווה לואיס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך

ואז הגיע הרגע ששבר את הפורטל - כוכבנית פורנו עוררה מחלוקת כשהיא חשפה את שדייה מול הפורטל, כינתה את עצמה "גיבורה" ואמרה שהיא עשתה זאת כנקמה על הפרסום של תמונות מפיגועי ה-11 בספטמבר.

אווה לואיז, בת 25, פרסמה תיעוד של מעשיה באינסטגרם והתפארה שהיא "סגרה את הפורטל". היא טענה ש"חשבתי שלתושבי דבלין מגיע לראות את תפוחי האדמה שלי בניו יורק" ושיתפה קליפ של החבר שלה מסיח את דעתם של כוחות הביטחון, בזמן שהיא נעמדת מול הפורטל וחושפת שדיה - כשתושבי דבלין מהצד השני מצלמים אותה.

אווה סיפרה לדיילי סטאר שהפעלול שלה נועד בחלקו כמעשה נקמה בגלל שמהצד האירי הראו תמונות של פיגועי ה-11 בספטמבר לתושבי ניו יורק המזועזעים. "הרבה אנשים כועסים עליי, אבל הרבה אנשים חושבים שאני באופן אישי הצלתי את ניו יורק מההתנהגות הלא ראויה של העם האירי והניו יורקים מודים לי על זה. אני גיבורה", היא אמרה, "דבלין הראתה לניו יורק את מגדלי התאומים, אז זה היה רק הוגן שאני אראה להם את מגדלי התאומים שלי כדי להציל את העיר שלנו מהטרדה".

לטענתה היא הרוויחה המון בתוך יומיים בזכות עשרות אלפי מנויים חדשים שהצטרפו ל-OnlyFans שלה מיד לאחר הפרסום, וגם חשבון האינסטגרם שלה קפץ במאות אלפי עוקבים. "ביומיים האחרונים הרווחתי 30,000 דולר רק מכל השערורייה הזו, אז זה היה מדהים", אמרה אווה ל-The Post Wednesday.

כנראה שמעשיה היו הקש ששבר את גב הגמל, כי לפי פוסט במדיה החברתית של הארגון, פעילות הפורטל "תושהה זמנית למספר ימים בשל מקרים של התנהגות בלתי הולמת ממיעוט קטן מאוד של מבקרים שהובלטו ברשתות החברתיות".

כעת אווה טוענת שהיא מקבלת איומים על חייה. "כשעשיתי את זה האנשים מסביב לפורטל העניקו לי תגובה נהדרת והיו מאוד מעודדים - היה מלא צחוקים' היא סיפרה, "עכשיו, אנשים לא מאושרים ואני מקבלת אלפי איומים ברצח. רק רציתי שהציצים שלי יהיו בינלאומיים! בכנות, ציצים אינם מזיקים".

הדוגמנית וכוכבת טיקטוק המשיכה ואמרה: "להיות חשוף חזה בניו יורק זה חוקי והסגירה של הפורטל היא ממש לא לגמרי בגללי. אני בטוחה שהעולם יודע שהיו עוד דברים לא ראויים שהוצגו על ידי אנשים אחרים בפורטל. בנוסף, אילון מאסק ענה לציוץ על זה - אז עכשיו הוא ראה את הציצים שלי!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully