וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע ההמראה: כיסוי המנוע במטוס בואינג נתלש ונעקר ממקומו. צפו

עודכן לאחרונה: 8.4.2024 / 18:39

של סתאות'ווסט איירליינס מדנבר ליוסטון, נאלצה לשוב על עקבותיה לאחר שנוסעים הבחינו כי כיסוי המנוע נקרע והתנופף באוויר. בתקופה האחרונה תקלות במטוסי בואינג גורמות לציבור הנוסעים לדפיקות לב, ובצדק

מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב (FAA) חוקר תקרית שבה הייתה מעורבת טיסה של חברת סתאות'ווסט איירליינס (Southwest Airlines), שנאלצה לחזור חזרה לגייט שלה לאחר שהכיסוי של אחד המנועים במטוס נפל במהלך ההמראה ופגע בדש הכנפיים של המטוס.

הידיעה על התקרית בטיסה 3695 של סתאות'ווסט איירליינס, שהתקיימה במטוס בואינג 737-800, התפשטה במהירות ברשתות החברתיות אתמול (ראשון) לאחר שהנוסעים פרסמו סרטונים של הכיסוי המתנופף. הקלטה, כביכול, של טייסי המטוס שדיווחו על מצב החירום לבקרי התעבורה האווירית, הסתובבה אף היא ברשת, אולם אמיתותה עומדת בספק.

טיסה 3695 המריאה מדנבר ביום ראשון בבוקר כשיעדה היה יוסטון. "טיסת סאות'ווסט איירליינס 3695 חזרה בשלום לנמל התעופה הבינלאומי של דנבר בסביבות השעה 08:15 בבוקר שעון מקומי ביום ראשון, 7 באפריל, לאחר שהצוות דיווח כי מכסה המנוע נפל במהלך ההמראה ופגע בדש הכנף", מסר דובר מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב בהצהרה שנשלחה באימייל. "הבואינג 737-800 נגרר עד השער העלייה למטוס. מינהל התעופה הפדרלי מתחקר את האירוע".

כיסוי המנוע המטוס עשוי בדרך כלל ממתכת והוא ממלא תפקיד חשוב בטיסה בהפחתת כוח הגרר והגברת המהירות. הכיסוי גם מאפשר למנוע להתקרר בצורה יעילה יותר ומגן על בקרת המנוע. לפי נתוני מינהל התעופה, הבואינג 737-800 המדובר יוצר בשנת 2015.

סאות'ווסט איירליינס: "המטוס סובל מ'בעיה מכנית'"

על פי ה"וושינגטון פוסט", טיסה 3695 נשאה 135 נוסעים, שני תינוקות שהוחזקו על ידי הוריהם ושישה אנשי צוות. בתגובה שנשלחה באימייל היום, סאות'ווסט איירליינס אמרה כי המטוס סובל מ"בעיה מכנית". עוד הוסיפה החברה, כי הנוסעים הגיעו ליוסטון במטוס אחר באיחור של כשלוש שעות. לא דווח על נפגעים, לפי הפוסט.

"התנצלנו בפני אותם נוסעים על אי נוחות שנוצרה כתוצאה מהעיכוב של המטוס, וצוותי התחזוקה שלנו בוחנים אותו. אנו שמים את העדיפות הגבוהה ביותר שלנו בבטיחות הנוסעים והעובדים שלנו", כך בהודעת החברה. "החקירה עדיין בעיצומה, ואין לנו שום דבר נוסף להוסיף בשלב זה".

התקרית עם טיסה 3695 עשויה להגביר את המתיחות סביב מטוסי בואינג, שעלו לאחרונה לכותרות עקב כשלים במטוסי החברה והובילו לבדיקה פדרלית, זאת מאז המקרה שבו דלת המטוס של חברת אלסקה איירליינס נעקרה ממקומה באוויר בינואר. התקרית הובילה להתפטרותו של מנכ"ל בואינג דיוויד קלהון וכן כמה בכירים נוספים בבואינג.

גם הרגש של הציבור סביב מטוסי בואינג מבעבע בתקופה האחרונה, כאשר אנשים רבים חוששים לטוס במטוסי החברה. באמצע מרץ, מייסד הסטארט-אפ Anecdote יצר אתר חדש בשם "האם אני טס במטוס של בואינג?" האתר מאפשר לגולשים לקבוע אם הם טסים במטוס בואינג פשוט על ידי הקלדת מספר הטיסה שלהם ואת התאריך שבו הם טסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully