וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני עובדת בקרוז, וזה מה שאנחנו שונאים אצל האורחים

עודכן לאחרונה: 26.3.2024 / 8:45

לוסי סאות'רטון עבדה על ספינת תענוגות כמעט עשור, והעלתה סרטון שבו היא מספרת על דברים מעצבנים שאורחים עושים לאנשי הצוות. מלהתעלם מהם, דרך להשאיר חדר מבולגן ועד ללעוג לאנגלית שלהם. וגם: הטיפ הכי חשוב לנוסעים בקרוז

קרוז ב"אוניית רפסודי אוף דה סיז" של רויאל קריביאן/צילום: יואב איתיאל

שיט תענוגות בים הוא לא דבר שעובר תמיד כל כך חלק, בטח לא על צוות העובדים על האונייה.

לדברי לוסי סאות'רטון (Lucy Southerton), שעבדה על ספינת תענוגות במשך כמעט עשור, יש כמה דברים מעצבנים שנוסעים עושים שמציקים לאנשי הצוות על הסיפון.

יצאתי לקרוז עם 2,000 נודיסטים. כך זה נראה מבפנים

בסרטון שהעלתה ליוטיוב, מנתה לוסי בת ה-28 מברמינגהם, אנגליה, רשימה של דברים שמרגיזים עובדים בספינה. התלונה הפופולרית ביותר, כך סיפרה ליותר מ-65,000 העוקבים שלה ביוטיוב, הייתה בנוגע לתגובות של האורחים לגבי שפת האנגלית של העובדים.

לעתים קרובות יש "כור היתוך" של אנשים על סיפונה של ספינות תענוגות שמגיעים מרחבי העולם, כלומר העובדים מדברים לעתים קרובות שפה נוספת בנוסף לאנגלית. "זה מפחיד לעבוד בספינת תענוגות שבה אתה צריך לדבר אנגלית, שזו לא השפה הראשונה שלך", אמרה בסרטון. "אז זה ממש ממש מבאס כשנוסע אומר משהו רע על האנגלית שלך", הוסיפה.

הצוות שונא להיות מקוטלג באופן סטריאוטיפי על ידי האורחים

באותו אופן, לוסי אמרה שהצוות שונא להיות מקוטלג באופן סטריאוטיפי על ידי האורחים, והיא נזכרה באירוע שבו אחד מהאורחים שאל את חברתה הקולומביאנית - ש"מעולם, מעולם, מעולם לא נגעה בסמים" - אם אי פעם "עשתה קוקאין" רק בגלל ארץ המוצא שלה.

"זה פשוט קצת חוסר רגישות", אמרה, והוסיפה שמצד שני להיות סטריאוטיפי עלול לפגוע באורחים עצמם. למשל, באמריקנים שמתעצבנים כשמתייגים אותם כ"טיפשים".

התרברבות בעושר של האורחים היא גם משהו ששנוא

לוסי גם מספרת, שהצוות גם שונא כשאורחים עוזבים את החדרים שלהם ומשאירים בהם בלאגן, או כשהם מנסים להיכנס למסעדות, לברים או לחנויות רגע לפני שם נסגרים וגם מתעלמים מברכות השלום של הצוות, שהיא מכנה "חוסר כבוד". התרברבות בעושר של האורחים היא גם משהו ששנוא על הצוות.

לאחר מכן, היא אמרה שזה מעצבן כש"האורחים מפלרטטים איתך וחושבים שיש להם סיכוי איתך רק בגלל שאת אשת מהצוות". היא הסבירה שלמרות שחלק מתפקידו של הצוות הוא "להיות ידידותי", הדבר לעתים קרובות מקבל פירוש שגוי על ידי האורחים כי "את אשת צוות סקסי", וקוראת לאורחים עתידיים לחשוב שאולי הצוות לא ירצה את תשומת הלב הזו.

נימוסים טובים יכולים לעזור לך לאורך הקרוז

ההתייחסות אל הצוות כאילו הם "לא אנשים" הוא עוד דבר שמפריע. "בכל הנוגע לנימוסים, אני חושבת שמה שמעצבן אותי ואת חברי הצוות, הוא שלא צריך יותר מדי חוץ מלהגיד 'בבקשה' או 'תודה' או 'היי, מה שלומך?'" אמרה.

באופן כללי, נימוסים טובים יכולים לעזור לך לאורך הקרוז, ולהיות לא מנומס לצוות זו "הטעות הכי גדולה שאנשים יכולים לעשות", אמרה ל"דיילי סטאר". "אתה לא יודע מה עלול לקרות לך או לאיזו צרה תיקלע, ואיזה איש צוות יוכל לפתור את הבעיות שלך, וזה קרה בעבר כאשר נוסע היה גס רוח להפליא לאחד מאנשי הצוות, שהאורחים נזקקו לו מאוחר יותר במהלך השיט", סיכמה לוסי..

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully