וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל מתורגם לעברית: ביקרנו במלון שהכי אוהב ישראלים באירופה

עודכן לאחרונה: 22.3.2024 / 16:08

"איפה עדיין לא שונאים אותנו?" שאל אחד הנוסעים בדיוטי פרי. אז המראנו לוורנה בבולגריה, שחצי מהתיירות שלה מושתתת על ישראלים ונחתנו במלון שבו כמעט הכל מתורגם לעברית. "חיכינו לתיירים מישראל", אומרים במלון

העיירה נסבר בבולגריה/צילום: יוסי פישר

השנה החולפת דווקא הראתה סימנים חיוביים בטיסות של ישראלים לחו"ל, עד שהגיעה המלחמה - מה-7.10 ועד סוף השנה נרשמה ירידה של 61% בטסים לחו"ל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אבל אחרי כמעט שישה חודשי לחימה מתוחים ומתישים, ניכר שגם התייר הישראלי הפוטנציאלי כבר היה צריך לנשום אוויר אחר. ואכן, התורים הארוכים בשדה התעופה שניכרים כבר מהכניסה למתחם ההמראות רק מרמזים על הבאות, אך לישראלים יש בעיה חדשה: לאן טסים? או כמו שאמר אחד הנוסעים בדיוטי פרי: "איפה עדיין לא שונאים אותנו?".

ורנה, בולגריה. ינון שלום יתח
לקבל אתנחתא מפנקת מהמצב בארץ. ורנה/ינון שלום יתח

"מקווים לראות יותר ויותר ישראלים בבולגריה"

על רקע הדיונים בהאג והתמיכה הבלתי מסויגת של חלק מהמדינות בגלובוס דווקא בצד הפלסטיני (או העיקר שלא יהיה בצד הישראלי), נוצרה תחושה עוינת במיוחד עבור ישראלים בחו"ל. הפגנות BDS, אירועים אנטישמים והסרטונים מהימים הראשונים למלחמה על תלישת שלטי חטופים - נחקקו עמוק. אבל תאמינו או לא, ישנה רשימת יעדים לא מבוטלת, שבה לא רק אפשר לקבל אתנחתא מפנקת מהמצב בארץ, אלא יש בה פרו-ישראליות שלרגעים ניתן לטעות ולחשוב שמדובר בבית מלון בים המלח.

אחד מהם הוא ורנה, עיר החוף המזרחית של בולגריה. במלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס (International golden sands), החיבוק לישראל כל כך עוטף שאפילו על הדלת המסתובבת טרחו לכתוב בעברית: "זהירות, דלת אוטומטית". במלון מארחים כבר שנים את הציבור הישראלי שמגיע להתפנק בחופשה מרגיעה, ולא מוכנים להתפשר גם בעיתות משבר. "חיכינו לתיירים מישראל ואנחנו שמחים שהם חוזרים לטוס, ומרגישים בטוחים להגיע אלינו לוורנה", אומרים בהנהלת מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס, "אנחנו מחכים לפסח שמתקרב ואיתו עונת החופשות והטיסות לחו"ל, ומקווים לראות יותר ויותר תיירים ישראלים בבולגריה, ואצלנו במלון".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס ורנה, בולגריה. ינון שלום יתח
אפילו על הדלת המסתובבת טרחו לכתוב בעברית. מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס/ינון שלום יתח

קוקטייל של ויטמינים ישירות הדם

מסעדה כשרה ועמדה כשרה בחדר האוכל, נותני השירות משוחחים עם התיירים הישראלים כמו אחרי קורס מזורז באולפן, ואין בלובי שלט שלא מקבל תרגום לעברית. למי שמבקש חופשה מרגיעה ומנותקת מהמציאות הישראלית, מתחם הספא של המלון מציע חבילת טיפוח מפנקת שלא רק כוללת סאונה, מסאג' ובריכה מקורה - אלא גם טיפול עירוי חדשני בוויטמינים - טיפול בריאותי ויופי חדשני הכולל קוקטייל של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון ישירות לזרם הדם.

המלון מפנק במיוחד: מאות חדרים עם מיטות זוגיות, שזלונג ומרפסת שצופה אל הים, קו החוף הבוהק וטיילת עמוסה באטרקציות. בלובי המלון חיכו לנו כוסות שמפניה וצוות אדיב שהיה נכון לכל בקשה. לחובבי הקלפים או למי שסתם מחפש להנות מקזינו איכותי - באינטרנטשיונל נערכת בכל שנה אליפות ישראל בפוקר בחלקו התחתון של המלון. בגג המלון אפשר ליהנות מטרקלין מפנק ותפריט שף במחיר שפוי, קוקטיילים משגעים ויחס נהדר. אגב, לילה במלון באפריל יעלה החל מ-100 דולרים לזוג+ ארוחת בוקר.

מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס ורנה, בולגריה. ינון שלום יתח
קוקטיילים משגעים ויחס נהדר. מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס/ינון שלום יתח

תחושה חמימה לקהל הישראלי

אבל בזמנים כאלה ישראלים רבים מעלים חשש מטיולים במקומות הומי אדם. החשש לדבר בעברית בקולי קולות מובן וידוע - אבל דווקא בוורנה, שחצי מהתיירות שלה מושתתת על הקהל הישראלי - זו בכלל לא בעיה. הנקודות המרכזיות בעיר נותנות תחושה חמימה לקהל הישראלי, והמוכרים בחנויות בשדה המרכזית אפילו יזרקו מדי פעם "יפה!" בעברית כשתמדוד חולצה חדשה.

אם תרצו לצאת לטייל קצת בטבע, כשעה נסיעה מהמלון ישנו אתר תיירות עתיק בנקודה המזרחית ביותר בוורנה: נוס קליקארה. מסלול הליכה קצר של קצת פחות מקילומטר, בתוך קשתות מדהימות וציוריות יביא אתכם לצוק חד ולאחת הנקודות העוצמתיות בוארנה. המסלול מותאם למשפחות, יש חנייה בשפע ומספר דוכנים כדי לקנות קצת מזכרות מהאומנות המקומית.

ואם אתם כבר שם, אל תפספסו את האנדרטה הגבוהה שמתנוססת לגובה של כמה מטרים: "כף קליאקרה". אגדות בולגריות רבות קשורות למיצג שנמצא ממש על צוק עם מים גועשים - אך המוכר בהן הוא סיפור גבורה של 40 נערות בולגריות שכדי לא ליפול לידיהם של הפולשים הטורקים, שזרו את שערן זו בזו וקפצו למעמקי הים. יש הקוראים לנקודה גם "שער 40 הבתולות", על שמן.

נוס קליקארה, בולגריה. ינון שלום יתח
אתר תיירות עתיק בנקודה המזרחית ביותר בוורנה. נוס קליקארה/ינון שלום יתח
כף קליאקרה, בולגריה. ינון שלום יתח
אנדרטה גבוהה שמתנוססת לגובה של כמה מטרים. כף קליאקרה/ינון שלום יתח

ספוט מצוין לתמונות זוגיות

מחפשים נקודה עוצרת נשימה שממנה תוכלו להביט על ורנה מלמעלה? תקפצו מהאינטרנשיונל ל"גלאטה", נקודת תצפית גבוהה שצופה על כל קו החוף המדהים של ורנה. ספוט מצוין לתמונות זוגיות וגדר ארוכה מלאה ב"מנעולי אוהבים", והמקומיים מזמינים להוסיף עוד ועוד גם בעצמכם.

כ-42 ק"מ צפון-מערבית לוואנה, ישנה עיירה פסטורלית בשם בלצ'יק, עם נוף הררי משגע ונחל ירוק שנשפך מטרים מחוף הים. במקום יש טיילת קסומה לטיול במקביל למזח, עם בתי קפה ומסעדות דגים נהדרות (ולא יקרות בכלל), גנים בוטניים ויקב בוטיק שמכין יין (או שיכר) גם מענבים וגם מרימונים, תאנים, ושלל פירות מפתיעים. כחצי שעה נסיעה מהמלון.

מנעולי אוהבים בוורנה, בולגריה. ינון שלום יתח
גדר ארוכה מלאה ב"מנעולי אוהבים". גלאטה/ינון שלום יתח
בלצ'יק, בולגריה. ינון שלום יתח
נוף הררי משגע ונחל ירוק שנשפך מטרים מחוף הים. בלצ'יק/ינון שלום יתח

הכותב היה אורח של מלון אינטרנשיונל גולדן סאנדס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully