וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו חדשה: זה התאריך שבו תיפתח קתדרלת נוטרדאם בפריז

עודכן לאחרונה: 20.3.2024 / 12:52

חמש שנים לאחר שפרצה בה שרפה קשה, שמוטטה את הצריח שלה וגרמה לקריסת הגג, שוקמה קתדרלת נוטרדאם בפריז - אחת מאטרקציות התיירות הפופולריות צרפת - ועתה יש כבר תאריך חדש לפתיחתה השנה

השריפה בקתדרלת נוטרדאם בפריז, 2019/צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

השיקום של קתדרלת נוטרדאם בפריז נמשך חמש שנים, לאחר השריפה ההרסנית ב-2019. אולם עתה יש כבר תאריך משוער לפתיחתה מחדש של אחת מאטרקציות התיירות הפופולריות ביותר של צרפת.

כזכור, שריפה קשה פרצה בכנסייה ההיסטורית באפריל 2019, והובילה לקריסת הגג והצריח שלה. מאז היא עברה שיקום עם הרבה עליות ומורדות, מעיכובים בגלל הקורונה ועד לעזיבת מנהל הפרויקט.

אבל כעת היא אמורה להסתיים עד סוף 2024, כאשר משקימיה מציגים התקדמות מהירה. נזכיר כי הקיץ תיערך בפריז האולימפיאדה, עם זאת, היא תסתיים הרבה לפני פתיחתה של הקתדרלה.

קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
עבודת השיקום אמורה להסתיים עד סוף 2024. קתדרלת נוטרדאם/רויטרס
קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
משקימיה מציגים התקדמות מהירה. הקתדרלה בלילה/רויטרס

קתדרלת נוטרדאם: מה קרה בה מ-2019 ועד היום

להלן ציר זמן של אירועים בשיקום הכנסייה:

אפריל 2019 - שריפה פורצת בנוטרדאם וממוטטת את גגה וצריחה, והורסת את חלקה הפנימי, מה שגרם לגל עולמי של סולידריות עם הכנסייה המפורסמת. מאמץ גדול להחזיר את פאר הקתדרלה יוצא לדרך, ונשיא צרפת עמנואל מקרון מתחייב להשלים אותו בתוך חמש שנים.

יוני 2020 - הקורונה מעכבת את העבודות בקתדרלה, אך הסרת פיגומים חרוכים שעטפו את הצריח על רקע עבודות שיקום קודמות, היוו צעד משמעותי בשיקומה.

אוגוסט 2020 - מתחילים מאמצים לשחזר את העוגב שפעם הרעים בקולו דרך הקתדרלה - כלי הנגינה הגדול ביותר בצרפת. העוגב בן 8,000 הצינורות שרד את השריפה, אך היה מצופה באבק עופרת רעיל. פירוק, ניקוי והרכבה שלו צפויים להסתיים השנה.

קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
נשיא צרפת מקרון התחייב להשלים את השיפוץ בתוך חמש שנים. הקתדרלה החודש/רויטרס
קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
שריפה קשה פרצה בכנסייה ההיסטורית באפריל 2019, והובילה לקריסת הגג והצריח שלה./רויטרס

1,000 עצי אלון צרפתיים נבחרו לבניית הצריח מחדש

מרץ 2021 - הראשון מבין 1,000 עצי אלון צרפתיים היסטוריים, שנועדו לבנות מחדש את הצריח, נבחרים מיער ברסה באזור הלואר הצרפתי.

ספטמבר 2021 - הושלמו העבודות לאבטחת המבנה, לאחר שנגרים, מומחי פיגומים, מטפסים ואחרים סייעו בבניית מבנים ארעיים ו''מטריה'' ענקית מיוחדת להגנה על המגדלים, הקמרונות והקירות של הבניין נטול הגג.

אביב 2022 - סדנאות של יצרני זכוכית ומסגרים מומחים מרחבי צרפת מתחילות בתהליך המפרך של ניקוי ושיקום חלונות הוויטראז' המפורסמים של הקתדרלה. עזרה מגיעה גם מחו"ל: קתדרלת קלן בגרמניה משחזרת ארבעה חלונות.

קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
קתדרלת קלן בגרמניה שחזרה ארבעה חלונות ויטראז'/רויטרס
קתדרלת נוטרדאם בפריז המחודשת. רויטרס
תרנגול זהוב, שמדמה מחדש את פיניקס (עוף החול), מוחזר לראש צריח הקתדרלה/רויטרס

יולי 2023 - תומכי עץ אלון מסיביים מונפים אל נוטרדאם, ומושכים את הפריזאים לחזות במה שמתואר כרגע קסום, השזור בהכנות לאולימפיאדת פריז 2024.

אוגוסט 2023 - צרפת אבלה על מותו הפתאומי של הגנרל ז'אן לואי ג'ורג'לין, גנרל הצבא הצרפתי שמונה לפקח על השיקום. הנשיא מקרון מגדיר אותו כ"חייל הגדול ביותר" שהיה מסור לשקם את נוטרדאם "אבן אחר אבן".

דצמבר 2023 - תרנגול זהוב, שמדמה מחדש את פיניקס (עוף החול), מוחזר לראש צריח הקתדרלה, המסמל את לידתה מחדש של נוטרדאם. שרידים דתיים, כולל חלקים ממה שנחשב כביכול כתר הקוצים של ישוע, מונחים בקפסולת זמן בתוך התרנגול.

פברואר 2024 - הפיגומים מוסרים כדי לחשוף את הצריח החדש של הקתדרלה, המעוטר בתרנגול הזהוב ובצלב. הצריח מציע הצצה לעתיד, כאשר נוטרדאם מתקרבת לפתיחתה המחודשת.

דצמבר 2024 - המשחזרים אומרים שהם מקווים שהקתדרלה תוכל להיפתח מחדש עד סוף השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully