וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים מנועים: חברות תעופה שחוזרות לטוס לארץ במרץ-אפריל

עודכן לאחרונה: 3.3.2024 / 14:38

האביב בפתח וכך גם חזרתן של חברות התעופה הזרות, שיותר ויותר מראות סימנים של קאמבק. אז איזו חברת לואוקוסט גדולה שבה לאירופה? מי תתן פייט לאל על על הקו לניו יורק וגם חברות התעופה שחוזרות לטוס למזרח. עדכון תעופה

מטוס איירבוס A350 קתאי פסיפיק/צילום: Cathay Pacific

החל מהחודש הקודם החלו חברות תעופה זרות להראות יותר נוכחות בנתב"ג, זאת לאחר שכמעט כולן פסקו מלטוס לפה בגלל המלחמה בעזה.

מספר הנוסעים הולך וגדל בכל יום, כשהיום (ראשון) יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-35,000 נוסעים ב- 197 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו היום כ-18,800 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל כ-16,200 נוסעים היום. ועוד קצת נתונים כדי שנבין את השליטה של חברות התעופה הישראליות בשוק בתקופה האחרונה: בחודש ינואר 2024 הטיסו חברות התעופה הישראליות 86 אחוזים מכלל הנוסעים לארץ וממנה, ובסך הכל 513,359 נוסעים - נתון שהשתנה בפברואר וישתנה עוד יותר במרץ-אפריל.

חזרתן של החברות הזרות באה בעקבות הדעיכה בלחימה מצד אחד, ופסח והקיץ שנמצאים בהישג יד לישראלים, שוודאי יגבירו את התנועה לחו"ל, בטח שחלקים במדינה סגורים לחופשה.

אז אילו חברות תעופה חוזרות החודש לארץ? ואיזה קווים חדשים נפתחים בקרוב? הנה העדכון האחרון, לידיעת הנוסעים.

חברות תעופה. ShutterStock
חלק שבות, חלק ישובו. חברות תעופה זרות/ShutterStock

הכי לואו שיש

נתחיל עם הלואוקוסט. וויז אייר ההונגרית חזרה לטוס שלשום (1 במרץ) ומפעילה קווים לבודפשט, קרקוב, סופיה, לרנקה, ורשה, וילנה ובאפריל גם לסנטוריני (יוון).

עוד חברת לואוקוסט שחוזרת החודש (סוף מרץ) היא איזיג'ט שתטוס ללוטון (לונדון). עם זאת, החברה הבריטית ביטלה אלפי כרטיסים לטיסותיה בין אירופה לישראל עד חודש אוקטובר 2024, כך פרסם שרון עידן מכאן 11. יתכן והסיבה היא אגרות הנמל של טרמינל 3, שגבוהות יותר מאלו של טרמינל 1 הסגור.

גם ריינאייר שחזרה לטוס בפברואר, הפסיקה את פעילות למרץ-אפריל, לפחות, עקב האגרות הגבוהות יותר של טרמינל 3. כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כאן שאדי ווילסון מנכ"ל ריינאייר, שהשעתה את טיסותיה לחודשים הקרובים, ביקר את נתב"ג בתקשורת האירית על כך שהוא מאוכזב מרש"ת שלא מורידה את סכום האגרה לזו שבטרמינל 1, שעליה סוכם עם החברה.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
וויזאיר וריינאייר. ShutterStock
אחת חזרה, השנייה השעתה. וויז אייר וריינאייר/ShutterStock

עוד באירופה

לופטהנזה וחלק מחברות-הבת שלה - סוויס ואוסטריאן איירליינס - חזרו לטוס אף הן. לופטהנזה טסה למינכן ופרנקפורט, ואילו סוויס לציריך ואוסטריאן לווינה. חברת בת נוספת, בריסל איירליינס, חזרה ב-1 במרץ לטוס לבריסל. גם חברת יורווינגס, מקבוצת לופטהנזה, מתכננת להפעיל שתי טיסות שבועיות מדיסלדורף לתל אביב החל מה-16 במרץ.

KLM תחזור לטוס לאמסטרדם ב-1 באפריל באופן יומי. עם זאת, הנוסעים לארץ יעצרו בחניית ביניים בלרנקה עבור החלפת צוותי אוויר שמסרבים ללון בישראל עקב המצב.

אייר פראנס, החצי השני של KLM, מגבירה את טיסותיה לפריז היום ותעמוד על חמש טיסות שבועיות בקו.

גם בריטיש איירווייז חוזרת ב-1 באפריל לטוס בין תל אביב ללונדון, ובאותו יום גם איבריה הספרדית למדריד. אגב מדריד, חברת איבריה אקספרס תפעיל גם היא מאפריל 4 טיסות בין תל אביב למדריד.

חברת ITA האיטלקית חוזרת היום להפעיל לראשונה מאז המלחמה את הקו לרומא. החברה תטוס שלוש פעמים בשבוע בקו.

גם בלו בירד תפעיל טיסות לבירת איטליה - שתי טיסות שבועיות החל מ-13 במרץ. החברה גם תטוס מתל אביב לברצלונה (משלשום), מתל אביב לבודפשט (היום), ומתל אביב לפראג (החל מה-7 במרץ).

סייפרוס איירווייז חזרה אתמול לטוס בין לרנקה ותל אביב, כרגע עם שלוש טיסות שבועיות שיתכן שיתגברו לאור השקט בארץ.

נוסע ישראלי מת במהלך טיסה של איבריה איירליינס 3 במאי 2017. ShutterStock
איבריה. חוזרת לטוס למדריד/ShutterStock

לטווח הארוך

ומה בנוגע לטיסות ארוכות טווח? אז יונייטד איירליינס חזרה גם היא אתמול (שבת) לטוס בין תל אביב וניו יורק (ניוארק), ובעצם פתחה את השמיים האמריקניים לתחרות עם אל על. אמריקן איירליינס, לעומת זאת, דחתה את חזרה עד ה-26 באוקטובר. דלתא איירליינס תחזור לפה ב-1 במאי.

עוד בצפון אמריקה, אייר קנדה תחזור ככל הנראה לטוס לארץ באפריל.

גם הודו על המפה, כשאייר אינדיה חוזרת היום להפעיל טיסות לניו דלהי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully