וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמח גימפי גימפי - הסרפד המסוכן בעולם גורם למחשבות אובדניות לאחר שנוגעים בו

2.4.2024 / 0:05

צמח ה"גימפי גימפי" שמקורו באוסטרליה ואינדונזיה הגיע לאחרונה גם לאנגליה. זאת למרות שמי שבא עמו במגע יסבול מהרגשה של "התחשמלות ושריפה" וכאבים איומים. ויש גם לפחות בנאדם אחד שהתאבד בגללו. צפו

גימפי גימפי - הצמח המכאיב ביותר בעולם/Backyard Scientist

מחפשים צמח ביתי לגדל באהבה? תוודאו שלא מדובר בצמח שנקרא "גימפי גימפי". מדובר בצמח שגדל בעיקר ביערות באוסטרליה ואינדונזיה והוא נחשב לצמח הכי מסוכן בעולם שיכול לגרום למי שבא איתו במגע ל"מחשבות אובדניות".

מדובר גם בצמח מאוד עוקצני שמי שנוגע בו מרגיש כאילו הוא התחשמל. אבל למרות היותו מסוכן מאוד וקטלני, "צמח הטרור" הזה גם מאוד יפה ואפשר למצוא אותו בגינות בוטניות כמו גינת אלנוויק שבאנגליה, שם הוא נשמר בקפידה הרחק מהציבור.

הגימפי גימפי הוא למעשה סוג של שיח גדול ממשפחת הסרפדיים ונחשב לאחד מהצמחים הצורבים והמכאיבים ביותר בעולם.

המקרה המתועד הראשון של החורבן שהצמח הזה גורם קרה אי שם בשנת 1866, כאשר סוס נעקץ על ידי הצמח הזה בזמן רכיבתו ונכנס לטירוף מוחלט ומת שעתיים לאחר מכן. הצמח הזה גרם גם לפי הדיווחים המטרידים להתאבדות אחת לפחות, אחרי שגבר ירה בעצמו למוות לאחר שבא בטעות במגע עם הצמח.

לא מומלץ להתקרב ללא מיגון

לפי מומחים בוטנים, כל חלקיו של הצמח (למעט השורשים) מכוסים בשערות דקיקות וחלולות, בעלות חוד סיליקה. בעת מגע, השערות ננעצות בגוף ולאחר מכן משחררות רעלן מכאיב הגורם לתחושת צריבה קשה, נפיחות ואודם, כאבים במפרקים, הקאה, ובמקרים חמורים אף להלם ולמוות. במקרה ושואפים את השערות, הן עלולות לגרום להתקפי שיעול קשים ולדימום מהאף. במידה ולא מוציאים את כל השערות, הן עלולות להוסיף ולשחרר את הרעלן גם חודשים רבים לאחר שננעצו בגוף.

על פי עדויות הצמח גורם לכאבים משתקים במשך 20 עד 30 דקות, כאשר הכאבים נמשכים במשך חודשים לאחר מכן. המומחים משווים את התחושה שנגרמת מנגיעה קלה בצמח הזה לתחושה של התחשמלות ושריפה באותו הזמן. אנשים שנוגעים בצמח הזה קרוב לוודאי שלא יוכלו לישון מרוב כאבים ויסבלו גם מפריחות ונפיחות של השפה.

עוד על צמחים קטלניים
אישה נפלה לתוך הצמח המסוכן ביותר בעולם: "עברתי 4 לידות. שום דבר לא מתקרב לסבל הזה"

סיממה את עצמה בטעות בסם מסוכן - רק בגלל שהריחה פרח שמצאה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אז מה עושים אם בטעות נגעתם בו? מקומיים הגרים באזורים בהם הצמח גדל מצאו דרך התמודדות מקורית לשליפת השערות מהגוף. הם עושים שימוש ברצועות שעווה למריטת שערות; המטרה היא שהשעווה תידבק לשערות המיקרוסקופיות ותשלוף אותן החוצה.

לא ידוע איך בדיוק פועל הרעלן שבצמח, אבל מדענים דיווחו ב-2020 שיש להם הערכה מדוע הוא מפריש רעל "דמוי רעל עקרבים" שגורם לכאבי תופת. פרופ' אירינה וטר מהמכון לביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת קווינסלנד אמרה כי צוות המחקר שלה גילה סוג חדש של מיני־חלבונים רעלניים, המכונים "גימפיאטידים": "אף שהם מגיעים מצמח, הגימפיאטידים דומים לרעל של חלזונות ועכבישים. הם מתקפלים למבנים מולקולריים תלת־ממדיים ומכוונים לקולטני הכאב - וזה ללא ספק הופך את הגימפי־גימפי לצמח 'ארסי' באמת".

למרות כל זה, המנהלים של גינת אלנוויק החליטו לשים את הצמח הזה בתצוגה שלהם. אז אם אתם רוצים לראות את הפלא, אתם יכולים לבקר שם אבל ממש לא מומלץ להתקרב לצמח הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully