וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה נפלה לתוך הצמח המסוכן ביותר בעולם: "עברתי 4 לידות. שום דבר לא מתקרב לסבל הזה"

3.4.2023 / 0:02

הכירו את הגימפי גימפי - אחד הצמחים הקטלניים בעולם שמפגש מקרי איתו יותיר אתכם בכאבים עזים למשך חודשים - ואפילו יכול להרוג אתכם. אישה שנפלה עליו בטעות מספרת על החווייה "הבלתי נסבלת", לדבריה: "כאב כזה לא חוויתי מעולם"

גימפי גימפי - הצמח המכאיב ביותר בעולם/Backyard Scientist

אז איך זה מרגיש ליפול על אחד הצמחים המסוכנים ביותר בעולם? יש דברים שעדיף לא לחוות לעולם. צמח הגימפי גימפי (על שם העיירה בה התגלה) או בשמו הנוסף "העץ הצורב" (כי זה מה שהוא יעשה לכם - ויותר), הוא סוג של שיח גדול ממשפחת הסרפדיים שמצוי בעיקר ביערות הגשם שבאינדונזיה ובצפון-מזרח אוסטרליה והוא אחד הצמחים הצורבים והמכאיבים ביותר בעולם.

הצמח, שמגיע לגובה של 1-3 מטרים, מכוסה בשערות דקיקות וחלולות. בעת מגע, השערות ננעצות בגוף ומשחררות רעלן הגורם לתחושת צריבה קשה, נפיחות ואודם, כאבי מפרקים, הקאות ובמקרים חמורים אף להלם ומוות. במידה ולא מוציאים את כל השערות - הן עשויות להמשיך לשחרר את הרעלן גם חודשים רבים לאחר שננעצו בגוף. מספיק לשאוף מהשערות של הצמח הזה כדי לחטוף התקפי שיעול חזקים ודימום מהאף.

בין הראשונים שנתקלו בעץ היה מודד הכבישים מצפון קווינסלנד, איי סיי מק'מילאן. בשנת 1866 הוא דיווח שהסוס שלו נעקץ על ידי העץ לפני שהוא "השתגע ומת תוך שעתיים". בקיצור, זה לא מסוג הצמחים שאתם רוצים להיתקל בהם בזמן רכיבה על אופני הרים - אבל זה מה שקרה לנעמי לואיס בת ה-42 ליד ביתה בקיירנס, אוסטרליה, שרגליה כוסו בשערות הצמח. "הכאב היה מעבר לבלתי נסבל. הגוף חצה את סף הכאב ואז התחלתי להקיא", הסבירה לואיס לחדשות ABC.

בעלה לקח אותה לבית המרקחת כדי לקנות רצועות שעווה בניסיון לשלוף את שערות העץ החוצה. בזמן שהמתין לאמבולנס, הוא ואחרים חיממו את רצועות השעווה על מכוניתו ושלפו את מה שהצליחו. בבית החולים, שבו היא שהתה שבוע, לא יכלו לעשות הרבה למענה מעבר להוספת שמיכות חום על רגליה וניסיון להשתלט על הכאבים. "עברתי 4 לידות - שלושה ניתוחים קיסריים ולידה טבעית אחת", הוסיפה לואיס. "אף אחד מהם אפילו לא מתקרב לסבל הזה".

היא שוחררה מבית החולים עם משככי כאבים, אולם תשעה חודשים לאחר מכן סיפרה שהיא עדיין יכלה להרגיש כאבים חדים פתאומיים ברגליים, כאילו מישהו פגע בה עם גומייה.

יכול להיות יותר גרוע

סולן הסקס פיסטולס נעקץ ע"י פרעושים באיבר מינו - כי התיידד עם סנאים

לכתבה המלאה

עוד צמחים מסוכנים
סיממה את עצמה בטעות בסם מסוכן - רק בגלל שהריחה פרח שמצאה

5 צמחים שעלולים לסכן את החיים של הילדים שלכם

אנשים אחרים שנעקצו על ידי הצמח תיארו את החוויה כ"כאב מהסוג הגרוע ביותר שאתה יכול לדמיין". "אני זוכר שהרגשתי כאילו היו ידיים ענקיות שמנסות למעוך לי את החזה", סיפר ארני רידר על המפגש שלו עם גימפי גימפי ב-1963, "במשך יומיים או שלושה הכאב היה בלתי נסבל. לא יכולתי לעבוד או לישון - ואז המשכתי לסבול מכאב די עז לעוד שבועיים בערך. הכאבים המשיכו שנתיים וחזרו בכל פעם שעשיתי מקלחת קרה".

הכאבים בדרך כלל מתוארים ככאבים צורבים, ששיאם לאחר 20-30 דקות מרגע המגע. גם אז, כמו במקרה של לואיס, ייתכן שהכאב לא ייעלם. "השערות יכולות להישאר בעור עד שישה חודשים", הסבירה ב-2018 חוקרת הגימפי גימפי, מרינה הארלי, "עם עקיצות שחוזרות על עצמן אם העור נלחץ חזק או נשטף במים חמים או קרים".

למרבה הפלא, הצמחים נמצאו עם סימני נשיכה עליהם, מה שמצביע על כך שיש בטבע חיות שמסוגלות להתמודד עם הצמח הרעיל. לאחר חקירה, הארלי מצאה כמה אשמים, כולל חיפושיות, חרקים אחרים ופדמלונים אדומי רגליים, סוג של חיית כיס קטנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully