וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפתיע? השפה המושכת ביותר בעולם השתנתה השנה (וזו לא צרפתית)

14.3.2024 / 0:14

אחרי שבמשך שנים ואינספור סקרים נמצא שהשפה הצרפתית היא המושכת והרומנטית ביותר, לראשונה היא הודחה מהפסגה בסקר חדש. וגם: מה השפה המנומסת ביותר, ומה השפה הישירה ביותר?

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני נפגשת עם הטניסאי יאניק סינר לאחר שזכה באליפות אוסטרליה/רויטרס

סקר חדש ששאל 6,000 איש מבריטניה, צרפת, ספרד, איטליה, גרמניה וארצות הברית, מצא איזו שפה אירופאית נחשבת למושכת ביותר. סקר קודם, שנערך ב-2017, קבע חד משמעית שהצרפתית היא השפה הסקסית ביותר, אבל היא הוחלפה בשפה אחרת במחקר החדש.

הסקר שנערך השנה הראה ש... איטלקית נחשבת לשפה המושכת ביותר בעולם נכון להיום. לפי מזמיני הסקר, אתר לימוד השפות באבל, כדי לקבוע שאיטלקית היא הלדברי בבל, כדי לקבוע שהאיטלקית היא האטרקטיבית ביותר, הם שילבו את הקולות שהציעו עבור השפות שנתפשו כ"סקסיות ביותר", "הכי רומנטיות" ו"הכי נלהבות" מהמשיבים הבינלאומיים.

אגב, השפה שנחשבת לשפה הישירה ביותר מבין כל השפות, באופן לא מפתיע, היא הגרמנית ובפער די משמעותי מכל האחרות. האנגלית הבריטית נחשבת ל"מנומסת ביותר".

הפעם לא נבדקו מבטאים, אלא רק שפות, אבל בסקר קודם, שנערך בשנת 2017 בקרב גברים אמריקאיים וניסה לקבוע מהו המבטא הסקסי ביותר, נמצא שמדובר בלא פחות מהמבטא הישראלי דווקא. "המבטא הישראלי מצית בדמיון מראות ים תיכוניים", נאמר אז והוסבר שמה שעזר למבטא לזכות הוא ההצלחה של הסרט וונדר וומן, בכיכובה של גל גדות, וגם לשחקנית ענבר לביא, בזכות המבטא המובהק שלה.

אז מה עושה את האיטלקית למושכת?

אז מה הופך את האיטלקית לכל כך מושכת? המורה ללשון נואל וולף בבאבל מסבירה שהסיבה נעוצה במאפיינים המוזיקליים של השפה. היא אמרה: "יש מאפיינים מסוימים של האיטלקית שעשויים לתרום למשיכה שלה, כמו למשל העלייה והצניחה של טון הדיבור באיטלקית יכולים ליצור איכות מוזיקלית, שחלק מהאנשים מוצאים אותה מושכת. גם מאפיינים פונטיים מסוימים, כמו ה-ר' המתגלגלת, נחשבים מקסימים ומושכים".

עוד על שפות
אנגלית או אולי סינית? אלו השפות הכי מדוברות בעולם כיום

נבחרו המבטאים הכי סקסיים בעולם - האם הישראלי נכנס?

ראוי לציין שמחקרים קודמים שבדקו מבטאים ממקומות אחרים בעולם מצאו תוצאות שונות מאוד מהסקר הנוכחי. לדוגמה, מחקר של ה-Highlands Titles משנת 2023, סקר 1,000 אמריקאים ומצא שאיטלקית הגיעה רק למקום השישי ברשימה (עם זאת, יש לציין שהסקר הזה גם קטן בהרבה מהנוכחי וגם היה מוגבל רק לאמריקאים, בעוד שהמחקר האחרון כלל מגוון לאומים).

בסקר בזה קבעו הנשאלים שאנגלית במבטא אוסטרלי נחשבת לאטרקטיבי ביותר בקרב נשים וגברים כאחד, כשבתחתית הרשימה הייתה אנגלית במבטא ניו יורקי. המחקר מצא שאחרי המבטא האוסטרלי, מבחינת האטרקטיביות, דורגו הסקוטי, הלונדוני, האירי, הצרפתי, האיטלקי והוולשי.

עוד בוואלה!

ותודה לגל גדות: נבחר המבטא הסקסי בעולם, ונחשו מי במקום הראשון?

לכתבה המלאה

ישנן כמה תיאוריות אבולוציוניות המצביעות על כך שאנשים מוצאים מבטאים זרים ושפות זרות מושכים - מכיוון שהם מציעים מאגר גנים אקזוטי יותר להתרבות, אבל חוקרים אחרים מסבירים שבסופו של דבר הכל מסתכם בהטיה תרבותית והחיבה האמריקאית למבטא אוסטרלי אפשר להסביר בעזרת הפופלאריות של שחקנים אוסטרליים מפורסמים כמו כריס המסוורת' ויו ג'קמן - שניהם זכו בתואר האיש הסקסי ביותר בחיים של מגזין פיפל בהזדמנויות שונות - כמו גם השחקנית הפופולרית מרגו רובי.

"הכל קשור לאסתטיקה", אמרה סוזן טמאסי, סוציו-בלשנית מאוניברסיטת אמורי, "מבחינה לשונית אין שום הגיון בלומר שמבטא אחד נעים יותר מאחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully