וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגלית או אולי סינית? אלו השפות הכי מדוברות בעולם כיום

אנגלית במקום הראשון ואחריה סינית-מנדרינית. וכמה אנשים ברחבי העולם מדברים בערבית? חברת דאטה שיווקי ערכה מחקר מקיף וכעת היא פרסמה נתונים על השפות המדוברות בעולם לשנת 2023

מעריב

כל כך הרבה שפות מדוברות ברחבי העולם, מה שמעלה לעתים קרובות את התהייה: מיהן השפות הכי מדוברות? זוהי אינה משימה פשוטה, מאחר שלמדינות רבות יש מספר שפות רשמיות, ולכם הקביעה מהי השפה המדוברת בעולם עשויה להיות מאוד מאתגרת. לעתים גם במדינה אחת יש כמה שפות מדוברות, אחת כשפה ראשונה והאחרת כשפה שנייה (קחו למשל את ערביי ישראל, הדוברים ערבית כשפת אם ועברית כשפה נוספת).

חברת הדאטה השיווקי Statista ערכה מחקר מקיף וכעת היא פרסמה נתונים על השפות המדוברות בעולם לשנת 2023.

שפת האהבה: זה המבטא הכי רומנטי באירופה (וזה לא הצרפתי)

אנגלית

עם כמעט 1.5 מיליארד דוברי שפת אם וכאלו שאינם דוברי שפת אם, אנגלית היא השפה הפופולרית ביותר בעולם. נכון, למרות שהיא לא שפת האם של רוב בני האדם, הרי שזוהי השפה שרוב האנשים רוצים ללמוד. אנגלית היא גם השפה הרשמית ב-40 מדינות, כולל איי בהאמה, פיג'י, גאנה, ג'מייקה, הודו, אירלנד, מאוריציוס וניו זילנד.

אותיות אנגלית. ShutterStock
השפה הפופולרית ביותר בעולם. אנגלית/ShutterStock

2. סינית - מנדרינית

סינית, המדוברת על ידי כמעט 1.2 מיליארד אנשים, היא אחת השפות הפופולריות ביותר בעולם.
מבין הניבים הרבים שלה, מנדרינית - שהיא שפת המדינה הרשמית של סין - היא הפופולרית ביותר, גם בקרב מי שמבקשים ללמוד סינית.

3. הינדי

עם יותר מ-600 מיליון דוברי שפת אם, הינדי נמצאת במקום השלישי בעולם. הודו היא שחקנית מרכזית בכלכלה העולמית של ימינו, והינדית משמשת כשפה המדוברת ביותר במדינת הענק.

תלמידה בבית ספר בסין. ShutterStock
הסינית מדוברת על ידי כמעט 1.2 מיליארד אנשים/ShutterStock

4. ספרדית

אחרי הינדי, ספרדית היא השפה הפופולרית הבאה בעולם. ישנם 550 מיליון דוברי שפה זו, והיא גם השפה הרשמית ביותר מ-20 מדינות, כולל ספרד כמובן. מספר מדינות נוספות שבהן מדברים ספרדית כוללות את ארגנטינה, צ'ילה, קולומביה, קובה, פנמה, אורוגוואי וונצואלה.

5. צרפתית

עם למעלה מ-300 מיליון דוברים ברחבי העולם, צרפתית היא השפה השנייה הכי מדוברת באירופה והיא מדוברת גם במדינות שונות אחרות ברחבי העולם. כך למשל באפריקה ואיים רבים בקריביים ובאוקיינוס השקט. צרפתית היא השפה הרשמית ב-29 מדינות, ביניהן גבון, האיטי, סיישל, קנדה, ונואטו ופולינזיה הצרפתית.

5. ערבית

ערבית היא השפה הרשמית של מדינות רבות, מה שהופך אותה לשפה מדוברת פופולרית. היא מדוברת על ידי כמעט 275 מיליון אנשים ומהווה שפה רשמית במדינות רבות, כולל אלג'יריה, צ'אד, מצרים, ירדן, כווית, לבנון מרוקו וסעודיה. מעניין לגלות כי בשנת 2018 נחקק בארץ חוק יסוד: ישראל - מדינת הלאום של העם היהודי. באחד מסעיפיו נקבע כי "לשפה הערבית מעמד מיוחד במדינה".

מורה לערבית. ShutterStock
הערבית מדוברת על ידי כמעט 275 מיליון/ShutterStock

בנגלית

שפה ממשפחת השפות ההודו-אירופיות המדוברת על ידי למעלה מ-270 מיליון בני אדם, הן במערב בנגל (חלק מהודו) והן במזרח בנגל (בנגלדש).

פורטוגזית

הפורטוגזית, המתגאה ביותר מ-260 מיליון דוברים, היא שפה משמעותית נוספת בעולם. זוהי השפה הרשמית בעשר מדינות ברחבי דרום אמריקה, אפריקה ואירופה. השפעתה משתרעת מעבר לפורטוגל וברזיל - והיא מדוברת גם במספר מדינות אפריקאיות, ביניהן אנגולה, מוזמביק, גינאה-ביסאו וכף ורדה.

seperator

ומה עם העברית?

העברית, כמובן, נחשבת לשפה שאותה דוברים רק מעטים בעולם, בין אם כשפה רשמית ובין אם כשפה שנייה. על פי ההערכות השמרניות ביותר, העברית מדוברת על ידי כתשעה מיליוני בני אדם, רובם כמובן במדינת ישראל, אך גם בארצות הברית (כרבע מיליון בני אדם). הערכות נדיבות יותר מדברות על מספרים מעט גבוהים יותר. ישנן גם לא מעט אוניברסיטאות בעולם שרואות בעברית כשפה קלאסית ומלמדות אותה במחלקות השונות.

  • עוד באותו נושא:
  • שפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully