וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישובים שהתפלגו בהקמתם, התאחדו והקימו טיילת לזכר הנופלים

עודכן לאחרונה: 14.2.2024 / 10:57

תושבי הישובים שדמות מחולה ומחולה בבקעת הירדן, שהתפלגו לפני שנים עם הקמתם, התאחדו והקימו שביל טיול בין הישובים לזכר נופלי הבקעה באירועי ה-7 באוקטובר, ולמען הצורך להראות אחדות בעם ישראל. כן ירבו

טיילת להנצחת הנופלים בעזה מוקמת בבקעת הירדן/צילום: עמותת חיבורים

טיילת חדשה עם 700 עצים מוקמת בימים אלה בבקעת הירדן, שמטרתה הנצחה של שלושה לוחמים שנפלו בקרבות במלחמת "חרבות ברזל" בעזה, ועוד אזרח שנרצח באירועי 7 באוקטובר.

תושבי הישובים שדמות מחולה ומחולה, ביחד עם משפחות ארבעת הנופלים - יהודה נתן כהן, הרב נערן אשחר ואלחנן אריאל קליין, חללי צה"ל, ושובל יעקב, שנרצח במסיבה בנובה - יוצאות בקמפיין גיוס המונים להנצחת יקיריהן הגיבורים שנפלו במלחמה. מטרת הקמפיין היא הקמת, פיתוח ותחזוקת טיילת "נוף ירדן", שבה יהיו עצי פרי, שתחבר בין היישובים מחולה לשדמות מחולה שבבקעת הירדן ותתרום לחיזוק החקלאות והגבול המזרחי של מדינת ישראל.

תחזוקת הטיילת תיעשה על ידי עמותת חיבורים, שמפעילה מתנדבים בפרויקטים חקלאיים רבים לאורך כל השנה. עלות הקמת הטיילת: 500 אלף שקלים.

טיילת להנצחת הנופלים בעזה בבקעת הירדן. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
השביל שמוקם בימים אלה. לחבר בין האדמה לערכים/תמונות גולשים, עמותת חיבורים
טיילת להנצחת הנופלים בעזה בבקעת הירדן. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
השביל יעבור בין נקודות טבע שכבר קיימות. מעיין עין רנה/תמונות גולשים, עמותת חיבורים

על הקמת השביל

בעקבות המלחמה והצורך באחדות, החליטו שני היישובים שהיו מסוכסכים היסטורית עם הקמתם - מחולה ושדמות מחולה - להתאחד, לפחות בצורה סמלית. שדמות מחולה הוקמה מתוך אנשי מחולה לפני 40 שנה, ובסמוך למחולה המקורית. עקב הרצון לאחדות, עלתה יוזמה להקים שביל עם עצים, כאמור טיילת, בין הייישובים, לזכר הנופלים ובשביל האחדות בינהם ובעם ישראל, וכמובן כתשובה ציונית לזכרם של אלו שנפלו על ארץ ישראל.

הטיילת, באורך 2.5 ק"מ, תמנה מאות עצים, מחציתם עצי זית למסיק, והחצי השני עצי נוי (שקד, תמר, ברוש, אקליפטוס ועוד). הטיילת עוברת במעיין "עין רנה", שנמצא בין שני היישובים מחול ושדמות מחולה. הטיילת כבר קמה בשטח, הציר נפרץ על ידי מחפרון, מערכת ההשקיה ובזנטים כבר נפרסו בשטח על ידי מתנדבים בחודש האחרון. הנטיעה תהיה השבוע, לאחר שנדחתה פעמיים בגלל הגשם.

טיילת בבקעת הירדן תוקם ע"ש 4 נופלים בעזה. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
4 תושבי הבקעה - 3 חיילים ואזרח - שלזכרם מוקמת הטיילת/תמונות גולשים, עמותת חיבורים
טיילת להנצחת הנופלים בעזה בבקעת הירדן. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
מתנדבים עובדים להקמת השביל-טיילת בבקעה/תמונות גולשים, עמותת חיבורים

"הנצחת נערן דרך הטיילת מממשת את צוואתו"

הרב נערן אשחר ז"ל, היה גיבור במותו ובחייו: כארבעה חודשים אחרי שתרם כליה, התנדב להילחם ונפל בקרב. איבריו נתרמו להצלת חיים. אלמנתו צוף אשחר, מספרת על בעלה והחיבור שלו לארץ: "נערן בעלי היקר, היה מאוד מחובר לאדמת ארץ ישראל, הוא שילב בין השליחות שלו ללמד וללמוד תורה, לבין החיבור שלו לארץ. לא פעם הוא בחר ללמוד עם התלמידים שלו כל הלילה תורה, תוך שמירה על חוות. בסוף חייו היה ברור לנערן שהוא יוצא ללחימה, למרות שהוא עוד לא סיים להתאושש מתרומת הכליה, הוא ידע שהוא נלחם עם החברים שלו על הארץ. הנצחת נערן דרך הטיילת מממשת את צוואתו ליישב ולשמור על אדמת הארץ שכה אהב".

טיילת להנצחת הנופלים בעזה בבקעת הירדן. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
הנטיעה של העצים בשביל תתקיים השבוע/תמונות גולשים, עמותת חיבורים
טיילת להנצחת הנופלים בעזה בבקעת הירדן. עמותת חיבורים, תמונות גולשים
מחפרון בזמן עבודות להקמת השביל/תמונות גולשים, עמותת חיבורים

בימים אלה של ט"ו בשבט, מתחילים לטעת עצים לאורך השביל שנפרץ, ועד כה נאספו מעט יותר ממאה אלף שקלים, והחלו בקמפיין ההתרמה - מתגייסים בשביל הנופלים, האחדות וההתיישבות, למעוניינים לסייע. לפרטים נוספים: 054-6466685.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully