וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטע מסריח: מטפסי האוורסט יצטרכו להצטייד ב"שקיות של קקי"

29.2.2024 / 0:01

לתושבים באזור נמאס מהעובדה שהמטפסים נוהגים לחרבן ב"שטח הפתוח" במהלך הטיפוס שלהם והם מתלוננים על הסירחון והזיהום. בניסיון למנוע את זה הם החליטו לצייד את המטפסים בשקיות מיוחדות ולוודא שהן מלאות בצואה בירידה שלהם למטה

3 מטפסי הרים נהרגו במהלך טיפוס לאוורסט, לאחר שקבוצת אנשים נתקעה בתור שמוביל לפסגת ההר הגבוה בעולם/רויטרס, עריכה: תומר לוי

שוקלים לטפס בעתיד על הר האוורסט? ובכן, כנראה שתצטרכו לחזור מהפסגה הגבוהה בעולם עם שקית של... קקי. מסתבר שפסגת האוורסט הפכה להיות "שירותים פתוחים", כאשר מומחים לאיכות הסביבה מזהירים שיש מעל ל-3 טונות של צואה אנושית שהצטברה על הפסגה.

"ההרים שלנו מתחילים להסריח. אנחנו מקבלים תלונות שאנשים יושבים על הפסגה ומחרבנים ומטפסים אחרים נהיים חולים מזה", סיפר ל-BBC מינגמה שרפה, יושב ראש מועצת הכפר פאסאנג להמו, "זה לא מקובל ופוגע בתדמית שלנו".

אז מה עושים כדי למנוע את התופעה המסריחה? מטפסים היוצאים לכבוש את פסגת האוורסט, ההר הגבוה בעולם (למרות שיש מי שמטיל בכך ספק), ואת פסגת להוטסה הסמוכה, יאלצו מעתה לרכוש שקיות מיוחדות לצרכים במחנה הבסיס ועם שובם חזרה מפקחים יבדקו שהן מלאות. כל זה בגלל שהמטפסים מייצרים בסביבות 250 גרם של צואה ביום, כאשר רובם נמצאים בערך שבועיים בטיפוס על הפסגות ומעט מאוד מהםן מצטיידים מראש בשקיות לצואה.

צ'ירינג שרפה, שמוביל קבוצת מחאה נגד זיהום על האוורסט, אמר: "אנחנו מתכננים לתת למטפסים שתי שקיות, בכל אחת מהן אפשר להשתמש חמש או שש פעמים". הוא הסביר שרוב המטפסים נוהגים לחפור בור בפסגות ולחרבן שם, אבל ככל שאתה עולה יותר גבוה, יש מקומות עם פחות שלג ואפשרות לחפור, כך שאתה חייב לחרבן בשטח הפתוח.

עוד על הר האוורסט
מטפסת ההרים ניצלה ממוות על האוורסט - וסירבה לשלם "דמי חילוץ"

הר האוורסט הוא כבר לא ההר הגבוה ביותר בעולם? אלו ההרים שהביסו אותו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

פסגת האוורסט - לא רק הנוף מאתגר: איך עושים צרכים בגובה רב?

הטיפוס על פסגת האוורסט מציב בפני המטפסים אתגרים רבים, פיזיים ומנטליים, אך יש גם אתגר מסוג אחר - איך הולכים לשירותים בגבהים כאלה?

במחנה הבסיס, שם המטפסים מתרגלים לגובה ולאוויר הדליל, ישנם אוהלים נפרדים המיועדים לשירותים, עם חביות לאיסוף הצואה. אולם, ברגע שהם מתחילים את הטיפוס המסוכן, המצב הופך להיות מורכב יותר.כאמור, לרוב המטפסים והצוות התומך נוהגים לחפור בור, אך ככל שמטפסים גבוה יותר, כך פחות שלג מכסה את האדמה, ובמקומות מסוימים אין ברירה אלא לעשות את הצרכים בשטח הפתוח.

למרבה הצער, מעטים מאוד מהמטפסים מביאים איתם שקיות מתכלות כדי לאסוף את הצואה שלהם בדרך לפסגה, פסולת בכלל, וצואה בפרט, הן בעיה חמורה בהר האוורסט ובהרים אחרים באזור, למרות שמתקיימות שם יותר ויותר יוזמות ניקיון, כולל מבצע ניקיון שנתי בהובלת הצבא הנפאלי.

"פסולת היא סוגיה משמעותית, במיוחד במחנות הגבוהים יותר שאליהם קשה להגיע," אומר צ'ירינג שרפה. למרות שאין מספר רשמי, הארגון שלו מעריך שישנם כ-3 טונות של צואה אנושית בין מחנה 1 בתחתית האוורסט לבין מחנה 4, שנמצא קרוב יותר לפסגה. "חצי מכמות זו מוערכת כמצויה במחנה הדרומי, המכונה גם מחנה 4," אומר השרפה.

סטפן קק, מדריך טיפוס הרים בינלאומי שמארגן גם משלחות לאוורסט, ציין שמחנה דרום קיבל את הכינוי "שירותים ציבוריים פתוחים". בגובה של 7,906 מטרים, מחנה דרום משמש כבסיס האחרון לפני שהמטפסים מנסים להגיע לפסגות האוורסט ולהוטסה "כמעט שאין שם קרח ושלג, כך שרואים צואה אנושית מסביב," אומר קק.

באישור מועצת הכפר פאסאנג להמו, נרכשו כעת כ-8,000 שקיות צואה מתכלות מארה"ב שישמשו את כ-400 המטפסים הזרים ו-800 אנשי צוות התמיכה בעונת הטיפוס הקרובה שתתחיל במרץ. שקיות אלה מכילות חומרים אבקה שמקשים את הצואה האנושית ומנטרלים את הריח שלה במידה רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully