וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היא נראית כל כך חמודה, אבל מדובר ב"חתולה הכי קטלנית בעולם"

3.3.2024 / 0:02

גן חיות הציג את גאיה, חתולה מזן נדיר, הקטן ביותר בעולם וגם הקטלני ביותר: "מדובר במכונות הרג, הם ציידים מוצלחים יותר אפילו מאריות"

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

גן החיות של יוטה התחדש בחתולה יפה ומתוקה בשם גאיה. למה חתולה מוצגת בגן חיות? ובכן זו לא חתולה רגילה, גאיה היא חתולה שחורת הרגל - זן של חתול פרא החי בדרום אפריקה, נמיביה, בוטסואנה וזימבבואה. זהו מין החתול הקטן ביותר בעולם (אורכו של פרט בוגר הוא 35 ס"מ, עם זנב של 15 ס"מ). פרוותו היא בצבע חול עם חבורבורת שחורות.

סביבת המחייה הטבעית של החתול שחור הרגל הם אזורים צחיחים, דוגמת מדבר הקלהארי. שם הוא צד מכרסמים, לטאות וחרקים. חתולים שחורי-רגליים הם יצורים מתבודדים שפעילים בעיקר בלילה. בשעות היום הם מסתתרים לרוב מתחת לסלעים או בשיחים. לפי מחקרים, אחוז ההצלחה שלהם בציד עומד על 60%, מה שהופך אותם לציידים הקטלניים ביותר במשפחת החתוליים.

עם כמה שהיא חמודה, המראה של גאיה מטעה מאוד. גן החיות "הוגלה" שביוטה העלה תמונות וסרטונים חמודים מאוד של גאיה, שהוצגה לראשונה לציבור לפני כמה שבועות ומאז עברה תקופת בידוד שבמהלכה היא עברה בדיקות רפואיות ותקופת הסתגלות לביתה החדש.

נראית חמודה, אבל ממש לא תמימה

מבנה גופה הקטן, הפרווה המנומרת והעיניים הזהובות/ירוקות שלה מקנים לגאיה מראה חמוד ממש, אבל אל תתנו למראה להטעות אתכם. לא מדובר בחיית מחמד כלל וכלל, אלא באחד החתולים הקטלניים על פני כדור הארץ, שמומחי טבע מגדירים כ"מכונות הרג" וציידים מוצלחים יותר אפילו מאריות.

עוד בנושא
מצלמות מינאטוריות הוכיחו: ייתכן שיש לכם רוצח מיומן בבית

"החתול הארור שלי הוא גאון מרושע - הוא הכניס את אשתי להיריון"

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"מדובר בחתולי פרא", הסביר בוב קיסנרוס אחד ממנהלי גן החיות ביוטה, "גאיה היא חתולה עצבנית ולוחמת אימתנית". בוב מספר שגאיה מסתתרת במהלך היום, אבל כשהערב מגיע היא מתחילה לחקור את ביתה החדש. "כשאנחנו מגיעים אליה בבוקר היא רובצת במחילה הקטנה שלה", הוא הוסיף.

על פי גן החיות, החתולים שחורי הרגל מסוגלים לטרוף בסביבות 3,000 מכרסמים בשנה בטבע. "מדובר בציידים זללנים", סיכם בוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully