וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'מייקה: לפחות 65 בני אדם נרצחו במדינה ב-4 שבועות בלבד

עודכן לאחרונה: 1.2.2024 / 10:01

ג'מייקה עושה קונוטציה של רוגע, ים קריבי ובוב מארלי, אבל רק בינואר האחרון נרצחו בה יותר מ-60 איש, מה שהוביל את ארה"ב להוציא אזהרת מסע חמורה ליעד. מסתבר, שאין שנה שיש בה פחות מאלף נרצחים במדינה

ריזורט Sandals מונטגו ביי בג'מייקה/צילום: Sandals

אחרי שפירסמנו כאן שמחלקת המדינה האמריקנית הוציאה אזהרת מסע לאיי איי בהאמה, בעקבות 18 רציחות רק בחודש ינואר, אז באה ג'מייקה, "משווה ומעלה": 65 איש נרצחו במדינה הקריבית בארבעה שבועות בלבד בינואר, מה שגרם לאמריקנים להוציא השבוע כמובן גם לג'מייקה אזהרת מסע חמורה.

שגרירות ארה"ב בג'מייקה העלתה את רמת אזהרת המסע לשלוש: "לשקול מחדש נסיעות", שהיא רק רמה אחת פחות מהרמה החמורה ביותר שמזהירה את האמריקנים מפני נסיעות בכלל.

הפשיעה בג'מייקה הפכה כה נרחבת, עד שתיירים אפילו לא בטוחים באתרי הנופש שלהם, כך לפי השגרירות. "פשעים אלימים, כמו פלישות לבתים, שוד מזוין, תקיפות מיניות ורציחות, נפוצים מאוד. תקיפות מיניות מתרחשות לעתים קרובות, כולל באתרי נופש הכל כלול", נכתב באזהרה.

"המשטרה המקומית לרוב אינה מגיבה ביעילות לאירועים פליליים חמורים וכאשר מתבצעים מעצרים, רק במקרים נדירים עומדים לדין הפושעים ומקבלים עונש כבד", נכתב. "משפחות של אזרחי ארה"ב שנהרגו בתאונות או רציחות ממתינות לעתים קרובות שנה או יותר עד להנפקת תעודות מוות סופיות על ידי הרשויות בג'מייקה".

ג'מייקה. ShutterStock
כבר לא כזה גן עדן בטוח. ג'מייקה/ShutterStock

לפי מחלקת המדינה האמריקנית, ג'מייקה דיווחה על אחד משיעורי הרצח הגבוהים ביותר בחצי הכדור המערבי מזה מספר שנים. כאמור, לפחות 65 בני אדם נהרגו בין ה-1 ל-27 בינואר השנה, כך עולה מנתונים מהמשטרה הג'מייקנית.

באופן מזעזע, שיעור הרצח הגבוה יורד לעומת השנה שעברה - 81 בני אדם נהרגו בחודש הראשון של 2023. לפחות 1,393 מקרי רצח דווחו במהלך כל השנה האחרונה, לאחר 1,498 רציחות ב-2022.

מאז שנת 2003 לא נספרו פחות מ-1,000 מקרי רצח בשנה במדינה הקריבית, שחיים בה 2.8 מיליון תושבים, כך עולה מהנתונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully