וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה אליגטורים מקפיאים את עצמם כדי להיכנס לתרדמת חורף (אבל הם לא לגמרי ישנים)

עודכן לאחרונה: 4.2.2024 / 0:04

מתבבר שלאליגטורים יש טקטיקת הישרדות מפתיעה למזג אוויר קפוא במיוחד: הקפאה. סרטוני טיקטוק ויראליים מציגים אליגטורים קפואים כחלק מתרדמת חורף שנמשכת חצי שנה. רק אל תתקרבו אליהם: הם לא ממש ישנים

אליגטורים קפואים במצב של ברומציה/wfaa

לבעלי חיים יש מגוון שלם של אמצעים שיסייעו להם לשרוד את הקור המקפיא של החורף - מפרווה עבה ומערות חמות ועד פשוט שינה עמוקה שנקראת תרדמת חורף. אליגטורים הם אולי לא היצורים הראשונים שיעלו לכם לראש כשתחשבו על בעלי חיים שזקוקים למנגנוני הישרדות מקור, אך שלל סרטונים ויראליים מגלים שהם בהחלט כן. שיטת ההישרדות שלהם בתנאי הכפור היא דווקא הקפאה - ממש לצד שפת האגם. אבל שזה לא יפתה אתכם להתקרב לארטיקים האלה: הם לא לגמרי ישנים.

כאשר הטמפרטורות יורדות אל מתחת לאפס, האליגטורים נכנסים למצב של תרדמת חורף המכונה ברומציה. האליגטורים בצפון קרוליינה ובטקסס שורדים את מכות הקור על ידי השריית גופם במי אגם, שם הם מאפשרים למים לקפוא סביבם, כשרק החוטמים והשיניים הקדמיות שלהם מבצבצים דרך הקרח ומאפשרים להם לנשום בזמן שהם ממתינים לבוא הקיץ.

על פי המומחים ב"אקווריום של דרום קרולינה", בתהליך הברומציה אצל אליגטורים וזוחלים אחרים, טמפרטורת הגוף יורדת וקצב הלב וחילוף החומרים מואטים. מכיוון שבעלי החיים האלה הם בעלי דם קר ודורשים חום מהשמש לצורך חילוף החומרים שלהם, אם הטמפרטורות מתקררות מדי - הם עלולים למות.

צםפו בתיעוד המדהים:

תקופה זו של ברומציה נמשכת בדרך כלל ארבעה או חמישה חודשים ומאפשרת לאליגטורים לשרוד עד האביב ועליית הטמפרטורות. זה די דומה לתרדמת החורף המוכרת אצל היונקים )בעיקר הדובים), רק שהזוחלים האלה ימשיכו לשתות בזמן שהם קפואים ולמעשה הם אינם נמצאים במצב של שינה עמוקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

עוד דוגמאות עוצרות נשימה:

מספר אליגטורים תועדו קפואים בתוך קוביות קרח ענקיות ב"פארק הביצה", אטרקציה תיירותית ושמורת אליגטורים ליד אושן אייל ביץ', צפון קרוליינה. אליגטור נוסף אותר קפוא בבריכה קפואה במרכז ההצלה Gator Country בבומונט, טקסס. שתי המדינות חוו ירידות בטמפרטורות tk מתחת למינוס 2 מעלות צלזיוס בשבוע שעבר, עם גל קור של מינוס 8 מעלות צלזיוס שנרשמה בצפון קרוליינה.

לעוד סיפורים ביזאריים ומעניינים מהעולם - בואו לערוץ הווטסאפ שלנו >>>

עוד בנושא:
תמונות קשות לצפייה: אליגטור עצום נתפס כשגופת אישה במלתעותיו ונורה למוות

פחד אלוהים: עובד נמלט בקושי ממלתעות של אליגטור קטלני רעב במיוחד

חשבון הטיקטוק 2guysandsomeland שיתף סרטון של גורי אליגטורים קפואים בבית הגידול שלהם וסרטון טיקטוק אחר שצולם ב-Gator Country בסוף השבוע מציג אליגטור שוכב ללא תנועה בבריכה עכורה עם חוטמו בולט מתחת לפני השטח הקפוא. "הוא דחף את חוטמו למעלה דרך הקרח כדי לנשום", אמר גארי סאוראג', הבעלים של מרכז ההצלה, בסרטון.

"כאשר נהיה כל כך קר עד שהמים קופאים, האליגטורים מטים את האף באופן אינסטינקטיבי כלפי מעלה, כך שהוא בולט מהמים כדי למנוע מהם להיחנק", הוא הוסיף. במהלך ברומציה, הלב של האליגטור יכול להאט עד לשלוש פעימות לדקה, סיפר סאוראג' בסרטון והוסיף: "חברים, זה מדהים. ככה אליגטורים שורדים בחורף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully