וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: חיילים מצאו מחסן עם עשרות עתיקות בפעילות ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 21.1.2024 / 20:03

חיילי צה"ל הזעיקו את רשות העתיקות למחסן בעזה שבו נמצאו עשרות כדים גדולים, ככל הנראה עתיקים. תיעוד של המחסן הועלה לרשת על ידי מנכ"ל הרשות, שטוענת: "נערכה בחינה ראשונית על ידי ארכיאולוג והממצאים יימסרו לצה"ל"

כלי עתיק עשוי בזלת נמצא ע"י חיילים בעוטף עזה/צילום: שרה טל, רשות העתיקות

תיעוד של עשרות כדים, ככל הנראה עתיקים שנמצאו על ידי חיילי צה"ל במחסן בעזה, הועלה היום (ראשון) על ידי אלי אסקוזידו מנכ"ל רשות העתיקות לחשבון האינסטגרם שלו. בפוסט כתב אסקוזידו, שסגנו נשלח לעזה לבדוק את הממצא.

עם זאת, פוסט אחר שהועלה ברשת X על ידי ארגון "עמק שווה" - ארגון הפועל למען זכויות תרבות, מורשת ושמירה על אתרי העתיקות כנכס ציבורי, תקף את מנכ"ל הרשות ובו נכתב: "שימו לב לתיעוד שהעלה מנכ"ל רשות העתיקות. סגנו נשלח לבדוק עתיקות בעזה והמנהל חוגג בוואו את 'התגלית'. עדיין לא ידוע מהן כוונותיה של רשות העתיקות לגבי האוסף שנמצא, אבל בהחלט שאין מה לחגוג 'תגלית' שמקורה במלחמה שהובילה להרס ברמות שונות של מאות אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים".

בתיעוד נראים עשרות כדים מסודרים על מדפים זה ליד זה, ואם יתברר שהם אכן עתיקי יומין, הם כנראה שימשו ככלי כיבול לנוזלים כמו שמן ויין.

מרשות העתיקות נמסר: "רשות העתיקות נקראה על ידי צה"ל לבדוק מחסן בעזה ובו פריטים קדומים, או כאלה שנחזים לקדומים. נערכה בחינה ראשונית על ידי ארכיאולוג והממצאים יימסרו לצה"ל בהמשך. הפריטים הושארו במקומם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully