וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול ביצות תועד יוצא לציד לילי בעמק החולה. צפו

עודכן לאחרונה: 19.1.2024 / 16:30

עמק החולה ריק ממבקרים עקב המתיחות בצפון, מה שאפשר ללירון שפירא לתעד חתול ביצות - אחד משלושת המינים של חתולי הבר שנותרו בישראל. צפו בסרטון הנהדר שלו

חתול ביצות בעמק החולה/צילום: לירון שפירא, החברה להגנת הטבע

אתמול (חמישי) לפנות ערב בעמק החולה, תיעד לירון שפירא, רכז שמירת הטבע של החברה להגנת הטבע בצפון, חתול ביצות שיצא לציד לילה וחיפש טרף בין השיחים שבעמק.

חתול הביצות הוא אחד משלושת המינים של חתולי הבר שנותרו בישראל, לאחר הכחדת הנמרים, יחד עם הקרקל וחתול הבר.

חתולי ביצות הם בינוניים בגודלם: הנקבה שוקלת 8-7 ק"ג והזכר 14-13 ק"ג. התפוצה שלהם היא ממזרח אסיה ועד הנילוס, וישראל היא על גבול התפוצה המערבי ביותר של המין הזה.

בשונה מחתוליים אחרים, חתול הביצות אוהב לחיות בסביבה של מים ומותאם לכך - פרווה קצרה וכפות רגליים קטנות יחסית עם כריות בולטות, שמאפשרות לו לנוע מבלי להחליק בבוץ ועל משטחים חלקים, זנב יחסית קצר וצבעי הסוואה.

חתול ביצות בעמק החולה. לירון שפירא, החברה להגנת הטבע
ישראל על גבול התפוצה המערבי ביותר של המין הזה. חתול הביצות אתמול בעמק החולה/החברה להגנת הטבע, לירון שפירא

"עולם כמנהגו נוהג"

"עמק החולה הוא ביתם של חיות בר רבות וזהו גם המקום בו חיה האוכלוסייה הגדולה ביותר בישראל של חתולי ביצות", מסביר שפירא. "בעמק נעשים גם ניטור ומחקר באמצעים שונים. עקב המצב הביטחוני, יש בעמק מבקרים מועטים ועיקר התנועה בו היא של החקלאים. סיירתי בשדות לאחר כמה חודשים של היעדרות (שירות מילואים בצה"ל, בין היתר), התחושה הייתה מוזרה והעמק שקט מאוד. נתמזל מזלי לפגוש לעת שקיעה כמה חתולי ביצות שיצאו לציד לילה. מבחינתם - מלחמה או לא מלחמה - עולם כמנהגו נוהג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully