וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינות מוצלות על המים: כך ייראה האגם המדהים של יבנה

עודכן לאחרונה: 9.1.2024 / 11:48

בצפונה של העיר יבנה עומד לקום פרויקט הסדרה והנגשה של נחל שורק, שיכלול אגם ואזור טיול המשתרעים על כ-20 דונמים. העלות: כשני מיליון שקלים. מתי תוכלו לבוא לשם? עוד כשלוש שנים. הנה הצצה למה שעומד להיות שם

הדמיה אגם שורק. מים לטבע טכנולוגיות,
שבילי טיול, תצפיות ופינות ישיבה. אגם שורק (הדמיה)/מים לטבע טכנולוגיות

נחל שורק היה במשך שנים מוזנח ומלוכלך, ושפכים רבים הוזרמו אליו ממפעלי תעשייה וגופים שונים. בשנים האחרונות הוא עבר שיקום לטובת הסביבה, המטיילים ובעלי החיים ואף הוסדרו לאורכו שבילי טיול ורכיבת אופנים.

עכשיו עומד לקום פרויקט הסדרה והנגשה של הנחל באזור העיר יבנה. רשות מקרקעי ישראל הקצתה כ-2.14 מיליון שקלים לטובת פרויקט הסדרה, שיקום והנגשה של נחל שורק, במסגרתו ייבנה אגם גדול ואזור טיול המשתרעים על כ-20 דונמים בחלקה הצפון-מזרחי של העיר, סמוך לכביש 42. במסגרת הפרויקט שצפוי להמשך כשנתיים-שלוש, יוקם אגם בגודל של כ-9 דונמים, שישמש לאגירה וחלחול מי נגר ומניעת הצפות ושיטפונות מחד, ומאידך ריאה ירוקה שתהווה בית גידול פורה, שוקק חיים ומסדרון אקולוגי עבור מיני בעלי החיים והצמחים המקומיים שיוכלו לשגשג במקום. כמו כן, האגם ישמש מקום מפלט טבעי ושקט עבור תושבי האזור שיוכלו ליהנות מפינות ישיבה מוצלות על המים ושבילים פסטורליים להליכה ואופניים.

עבודות להקמת אגם שורק. מים לטבע טכנולוגיות,
נחכה שנתיים-שלוש. העבודות להקמת אגם שורק/מים לטבע טכנולוגיות
הדמיה אגם שורק. מים לטבע טכנולוגיות,
אזור נחל שורק ביבנה יהפוך לפארק אקולוגי שוקק חיים/מים לטבע טכנולוגיות

הפרויקט יכלול הסדרת הנחל וסביבתו והפיכתו ממקום מפגע בטיחותי וסביבתי - לפארק אקולוגי שוקק חיים לטובת הצומח החי והאדם; טיהור ביולוגי של המזהמים; העשרת המים בחמצן באמצעות מפל סלע טבעי, שונות מבנית ובריכה רחבה (חלק מהטיהור הביולוגי). בנוסף, במסגרת הפרויקט תסולק הפסולת שהצטברה בנחל וסביבתו ותימנע הצטברות פסולת עתידית ויסדירו את הניקוז באמצעות האגם לריסון גאויות. הנגשת הנחל והחיבור לקהילה יתבצעו על ידי מערכת שבילים, מתקני משחק ופינות ישיבה.

הפרויקט בשיתוף עיריית יבנה ורשות ניקוז שורק לכיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully