וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המדינות הכי מסוכנות בעולם לשנת 2024. ישראל בפנים?

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 16:06

חברת הערכת הסיכונים International SOS ערכה מחקר שדירג את המדינות הבטוחות והמסוכנות לחופשה בשנה הבאה, וחשבנו שישראל תהיה בין המדינות "האדומות", אבל דווקא לא. ומה עם "השטחים הפלסטיניים"?

נחיתת מטוס בנתב"ג ברקע יירוטי הרקטות מעזה/מערכת וואלה!

שנת 2024 כבר ממש פה, ולמרות שחופשות בעולם לא בדיוק בראש סדר העדיפויות שלנו כרגע, בעולם כבר מיפו את היעדים והמדינות הכי בטוחות, ולהבדיל הכי מסוכנות לשנת הטיולים הקרובה.

אנחנו חשבנו שישראל ישר תיכנס לרשימת המדינות האדומות, כלומר המסוכנות, בגלל הטבח בשבעה באוקטובר וההשלכות על השנה הבאה, אבל מסתבר שאנחנו לא הכי מסוכנים שיש.

חברת הערכת הסיכונים International SOS, שמשרדיה בלונדון ובסינגפור, ערכה את המחקר שדירג את המדינות הבטוחות והמסוכנות לחופשה בשנה הבאה, וזאת לפי מספר פרמטרים. למשל, רמות הביטחון של המדינות, בהתבסס על האיום הנשקף לעובדים מאלימות פוליטית (כולל טרור, התקוממות, תסיסה פוליטית ומלחמה), אי שקט חברתי (כולל אלימות עדתית, קהילתית ואתנית) ופשע אלים.

מפת המדינות המסוכנות ל-2024. International SOS, צילום מסך
קיבלנו את הצבע הכתום, ירדן צהוב וסוריה בורדו. מפת המדינות המסוכנות ל-2024/צילום מסך, International SOS

הכי בטוח - בסקנדינביה

לפי המחקר, מדינות צפון-אירופה, בעיקר סקנדינביות, דורגו במקומות הראשונים כמדינות הבטוחות ביותר בעולם, בהן איסלנד, לוקסמבורג, נורבגיה, שוויץ ודנמרק, בעוד מדינות כמו דרום סודן, אפגניסטן, סוריה, לוב וסומליה דורגו כמסוכנות ביותר. אגב, מדינות (או ישויות) חדשות שנכנסו לרשימה המפוקפקת הן לבנון והשטחים הפלסטינים (כך צוין במחקר במקור).

ישראל, ככתוב, אינה בין המדינות הכי מסוכנות, אלא במקום טוב באמצע, זאת למרות המלחמה בעזה. כלומר, היא נצבעה בצבע כתום מבין חמישה צבעים - בורדו (המדינה המסוכנת ביותר), אדום, כתום, צהוב וירוק (המדינה הבטוחה ביותר).

עוד בוואלה!

אלו המדינות המסוכנות בעולם לשנת 2023. ואיפה ישראל?

לכתבה המלאה
שדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, שבדיה. ShutterStock
הכי בטוח אצל הסקנדינבים. שדה התעופה ארלנדה בשטוקהולם, שבדיה/ShutterStock

אם נחזור למדינות הבטוחות שאליהן מומלץ לטייל בשנה הבאה, אז איסלנד דורגה כמדינה הבטוחה ביותר בעולם בשל "הסיכון הביטחוני הבלתי משמעותי" שלה, זאת עקב שיעורי פשיעה אלימים נמוכים, חוסר אלימות פוליטית ומעט אלימות עדתית, קהילתית, גזעית או ממוקדת נגד זרים, יחד עם מספר גורמים נוספים שהיטיבו עמה.

להבדיל, דרום סודן דורגה בראש הרשימה של המקומות המסוכנים ביותר בעולם במחקר, שבו היא מתוארת כ"סיכון ביטחוני קיצוני", וזאת עקב שליטה ממשלתית ואכיפת חוק מינימלית באזורים נרחבים במדינה. סיבה נוספת לסיכון במדינה זו הוא איום רציני של "התקפות אלימות של קבוצות חמושות המכוונות למטיילים ולנציגים בינלאומיים".

לראשונה, מפת סיכוני הנסיעות של 2024 כוללת שינויי אקלים כגורם. חברת הערכת הסיכונים דיווחה על עלייה במגמה של התראות הקשורות לאקלים, שכן עליית הטמפרטורות העולמיות אמורות להגדיל את הסיכונים הבריאותיים ברחבי העולם. "אירועי החום הקיצוניים השנה, עם גל החום הראשון אי פעם שפגע באירופה, עשויים להפוך לדבר שבשגרה. בנוסף להשפעות הפיזיות של חום קיצוני, יכולות להיות השפעות שליליות משמעותיות על בריאות הנפש", אמרה ד"ר איירין לאי, מנהלת רפואית גלובלית ב-International SOS.

למפת הדירוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully