וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שחיים בה 3 אנשים בלבד ותכלאו אם תכניסו לשם בצל או תרד

25.1.2024 / 12:04

הכירו את רפובליקת מולוסיה שבנבאדה שם חיים בסה"כ 3 אנשים, 3 כלבים, חתול וארנב. יש לה כמה חוקים מאוד מוזרים כמו איסור על הכנסת בצל, תרד, טבק וסוסי ים. בנוסף לכל, היא גם במלחמה נגד מזרח גרמניה

ביקור ברפובליקת מולוסיה/@sundaynightslowjams

3 אנשים מחליטים שהם מקימים מדינה עם חוקים דביליים כמו אי אכילת בצל והפצת מטבעות מבצק עוגיות, כי למה לא? זה נשמע כמו תרחיש לסרט קומדיה מטופש אבל זה אמיתי לגמרי. קבלו הצצה לרפובליקת מולוסיה שבנבאדה שם חיו עד היו 38 אנשים בלבד וכעת נותרו בה רק 3 בני אדם, 3 כלבים, חתול וארנב. הם עדיין לא הצליחו לקבל הכרה רשמית מהאו"ם, מעניין למה, אך המיקרומדינה הקטנה שמתפרסת על שטח של פחות מקילומטר במדבר נבאדה מקבלת אליה בברכה תיירים ואפילו חותמת להם על הדרכון בכניסה, רק כמובן אם הם לא מביאים איתם בצל או תרד, כי אחרת הם ימצאו את עצמם מאחורי סורג ובריח.

כן, האיסור על בצל ותרד הוא רק חלק משלל האיסורים הביזאריים שהטיל הדיקטטור ששולט ברפובליקת מולוסי, שהוקמה בשנת 1977 בתור הרפובליקה הגדולה של גולדשטיין לפני ששינתה את שמה לשם הנוכחי שלה. שלושת האזרחים ברפובליקה הקטנטנה חיים יחד על שטח במדבר נבאדה, עמק דייטון, שהוקם מאפס. היא נוסדה על ידי קווין באו שהכריז כי הוא הנשיא של שטח המקיף את ביתו. בשנת 2000 נערכה במדינה מיקרו אולימפיאדה - וקווין זכה במדליית הזהב בקטגוריית הפריזבי.

יש עוד לא מעט דברים ביזאריים במדינה הזאת: המטבעות עשוים מבצק עוגיות, מתקיימת שם חגיגה שנתית שנקראית "אחי", וישנו איסור מוחלט על סוסי ים, שפמנונים, מיסיונרים וטבק. אתם תיזרקו לתא הכלא היחיד במדינה אם "תגרמו לאסון" או "תנגנו בכלי הקשה". יש אפילו תא כלא יחיד עבור אלה שגורמים ל"מהומה", אז הגיוני שלא תשארו שם לאורך זמן. יש בה אפילו חוקה בה מוגדר עונש מוות המוטל על פשעים חמורים.

הדיקטטור קווין באו שולט בשלושת תושבי המדינה הריבונית - אשתו והגברת הראשונה אדריאן, ובתם אלכסיס, שהיא השוטרת של העיירה. כפי שציינו, למשפחה גם יש 3 כלבים, חתול אחד וארנב אחד.

למלוסיה יש המנון, סמל מדינה ודגל והיא מנפיקה דרכונים לתושביה. האומה מנהלת מערכת מוניטרית מורכבת כפי שהסביר הנשיא באו: "הכסף של מולוסיה נקרא Valora - כלומר בעל ערך בשפה השנייה שלנו, שהיא אספרנטו. אנחנו חיים על כלכלת בצק עוגיות כאן במולסיה. הכסף שלנו מבוסס כולו על בצק עוגיות".

לנשיא באו גם ספינה צמודה, בה הוא מבצע את תפקידיו מה"משרד הסגלגל" שלו וכותב את חוקי המדינה הביזאריים. כשנשאל איך הוא מגיע למדיניות שלו, הוא ענה: "בעיקר מהראש שלי וכאלה".

על איסור הכנסת בצל, למשל, הוא אמר: "יש איסור להכניס בצל כי אני פשוט לא אוהב בצל - ואני הדיקטטור אז אני יכול להגיד דברים כאלה. כשאתה מפר את הכללים ומכניס דג שפמנון לארצנו, אתה הולך לכלא. אנחנו פשוט אוהבים לעשות דברים שונים, שהם ייחודיים ואקסצנטריים במדינה שלנו". עד כה הם נאלצו לכלוא רק מספר בודד של אנשים, כשהכלא משמש בעיקר "להכניס לזמן קצר תיירים שמכניסים סחורות אסורות למלוסיה", אמר באו. "זה מפתיע כמה אנשים מתרגשים מלהיזרק לכלא במדינת עולם שלישית!",

עוד בנושא:
הנה עוד מדינות מטופשות שלא ידעתם שקיימות בארה"ב >>

ויש עוד כמה בעולם >>>

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"מולוסיה היא למעשה וריאציה של המילה 'מלוהי' בהוואית שפירושה הרמוניה ושלום", אמר הנשיא קווין באו ל-The Sun. העיירה נוסדה ע"י באו וחברו ג'יימס שפילמן, שעזב מאז עם עוד קצת יותר מ-30 איש.
הנשיא בן ה-59 אמר: "ג'יימס היה המלך ואני הייתי ראש ממשלה. הוא המשיך לדברים אחרים אבל אני נשארתי עם הרעיון".

בתו כעת חברה במשלחת מטעם מולוסיה כדי ליצור אינטראקציות עם מיקרומדינות אחרות בקנדה, מקסיקו ואירופה. "זה נתן לה פרספקטיבה רחבה של החיים יותר ממה שאני חושב שיש להרבה אנשים", אמר אביה.

לפני שהרפובליקה נוסדה כן היה שם רק מדבר ריק - ולדברי באו הוא מאוד גאה בזה. "אני מאוד גאה במה שיצרתי", אמר, "לא היה שם כלום לפני שעברנו והכרזנו שזו המדינה שלנו. זה היה רק מדבר ריק. אני מאוד גאה בכל האומה".

למרות שהם לא מוכרים כמדינה, מבקרי מולוסיה יכולים להחתים את הדרכונים שלהם, והם פועלים להפוך לאומה ריבונית ממשית, אמר באו. "למרות שאנחנו עדיין לא מוכרים על ידי מדינות מבוססות אחרות, אנחנו עובדים על זה!" הוא אמר. באשר לחלק הטוב ביותר של החיים באומה מצומצמת, באו אמר: "מיקרומדינות הן הרחבה של דמיון ויצירתיות ואנו מנצלים זאת בזמן שאנו בונים ומצמיחים את הרפובליקה הגדולה של מולוסיה".

אחת החגיגות הגדולות ביותר במולסיה מתרחשת מדי שנה ב-6 במרץ. "יום האחי" נערך לכבוד דמותו של "הדוד" שמגלם ג'ף ברידג'ס בסרט של האחים כהן, "ביד לבובסקי". תאריך חשוב נוסף בלוח השנה הוא "יום הניצחון של פלישת קיקאסיה", שחוגג את ניצחונם על הפולשים מהמיקרו-אומה קיקאסיה ב-11 באפריל, 2010.

בנאומו האחרון לשנה החדשה, כבוד הנשיא באו אמר: "מולוסיה היא הגדולה מבין האומות הקטנות בעולם, מגדלור למי שמחפש שלטון עצמי וריבונות".

גם שם מתוחללת מלחמה

הנשיא באו הסביר מדוע מדינה בת שלושה אנשים זקוקה לצי: "אנחנו כרגע במלחמה נגד מזרח גרמניה". הוא טען שאומת מזרח גרמניה, שבכלל חדלה להתקיים ב-1990, "הטרידה את שנתו בזמן שהוצב במערב גרמניה לאחר מלחמת העולם השנייה".

ב-2 בנובמבר 1983 הכריזה ממשלת מולוסיה מלחמה נגד הרפובליקה הדמוקרטית הגרמנית, הידועה יותר בשם גרמניה המזרחית, בטענה שהם אחראים לתרגילים צבאיים שערך קווין באו בזמן שהוצב בצבא ארצות הברית במערב. גרמניה, ולכן הם גם "אחראים לחוסר השינה הנובע מכך".

הנשיא באו טוען שמזרח גרמניה עדיין קיימת בצורה של מקום לא מיושב ממש מחוץ לקובה בשם האי ארנסט טלמן. הוא הוסיף: "אין עם מי לעשות שלום, אז המלחמה עדיין נמשכת. כנראה לנצח".

באו מבטיח שיחסי השכנות עם ארה"ב לא ייהרסו. "אנחנו לא ממש מתערבים בפוליטיקה של ארה"ב. הם אף פעם לא ממש התערבו בענייננו", אמר, "אנחנו משלמים מיסים, אבל אנחנו קוראים לזה 'סיוע חוץ' לארה"ב וכל עוד אנחנו נותנים להם כמות סבירה של סיוע חוץ, אז הם ואנחנו בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully