וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבעות מבצק עוגיות ואיסור על קרוקס: המדינות המטופשות ביותר שלא ידעתם שקיימות בארה"ב

1.9.2023 / 0:01

איסור לנגן בכלי הקשה, מטבעות אכילים, יום כיבוד החנון ורצון לאכלס את המאדים: הנה כמה מיקרו-מדינות שהוקמו בארה"ב ונלחמות על הטריטוריה והמנהגים המוזרים שלהן

מה קורה ברפובליקת מולוסיה?/@sundaynightslowjams

שמעתם פעם על מולוסיה? או רפובליקת הקונכייה? כנראה שלא, אבל אלו מדינות שבאמת קיימות בארצות הברית - בערך. מאחר שהאו"ם לא מכיר בהן כמדינות אמיתיות,אבל מי שעומד בראשן יכול לעשות מה שבא לו. לכן יש מדינה שאוסרת על נעילת נעלי קרוקס או מדינה אחרת שמנסה לאכלס את מאדים - בלי שאף אחד באמת יתנגד לכך.

מיקרו מדינה, או בשמה הרשמי "מדינה לכאורה", היא מדינה שהוכרזה על ידי העומדים בראשה ועמדה בקריטריונים של מדינה במשפט הבינלאומי הפומבי (סממני עצמאות סמליים, כמו בולים וחוקה, גבולות מוגדרים ואף הכרה מסוימת של מדינות לכאורה אחרות)- אך לא זכתה להכרה רשמית כלשהי בקיומה של מדינה אמיתית. למדינות הללו יש המנון, בולים וחוקים משלהן ולרוב מדובר בקהילות ססגוניות ומיוחדות.

חלק מן המדינות לכאורה הללו הוקמו לצורכי שיווק ופרסום, אבל חלקן נבעו מצורך אמיתי בקיומן. הנה כמה מהמדינות הקטנות והמטופשות ביותר שהוקמו בתוך ארצות הברית:

רפובליקת מולוסיה - The Republic of Molossia

שלושת האזרחים ברפובליקה הקטנטנה חיים יחד על שטח של פחות מקילומטר במדבר נבאדה, עמק דייטון, שהוקמה בשנת 1977. היא נוסדה על ידי קווין באו שהכריז כי הוא הנשיא של שטח קטן (0.055) המקיף את ביתו בנבאדה. בשנת 2000 נערכה במדינה מיקרו אולימפיאדה - וקווין זכה במדליית הזהב בקטגוריית הפריזבי.

יש לא מעט דברים ביזאריים במדינה לכאורה הזאת: המטבעות עשוים מבצק עוגיות, חל איסור קפדני על ניבתנים ומתקיימת חגיגה שנתית שנקראית "אחי". אתם תיזרקו לתא הכלא היחיד במדינה אם "תגרמו לאסון" או "תנגנו בכלי הקשה". הדיקטטור קווין באו שולט בשלושת תושבי המדינה הריבונית - אשתו והגברת הראשונה אדריאן, ובתם אלכסיס, שהיא השוטרת של העיירה. למשפחה גם יש 3 כלבים, חתול אחד וארנב אחד.

למלוסיה יש המנון, סמל מדינה ודגל והיא מנפיקה דרכונים לתושביה. בחוקת המדינה אף מוגדר עונש מוות המוטל על פשעים חמורים.

סלואוג'מסטן - Slowjamistan

די.ג'יי רנדי 'R Dub' וויליאמס הקים את המדינה המוזרה שלו במדבר הקליפורני לאחר שביקר בכל מדינה אפשרית והחליט שהוא צריך "ליצור אחת משלו". בעוד שהחוקים שלו פחות נוקשים מאשר במולוסיה, יש גבול אחד שלעולם לא ניתן לחצות - אסור בשום אופן לנעול קרוקס. ב-1 בדצמבר 2021 רנדי הכריז על עצמאות סלואוג'מסטן בשידור חי מבירת דובלנדיה, שעתיים מחוץ לסן דייגו.

כעת, המוזיקאי שולט ב-500 הנתינים הנאמנים של המיקרו מדינה (לה יש 4,500 בקשות אזרחות כיום) ובכל השטח של 0.045 קמ"ר - והוא לא יכול להיות מאושר יותר.

על פי הגדרתה, סלואוג'מסטן היא דיקטטורה ו"דמוקרטיה מדי פעם", שכן וויליאמס, המשמש כסולטן של המיקרו-מדינה, מאפשר לאזרחים להביע את דעתם לגבי החוקים. לסלוג'מסטאן יש גם פרלמנט. והחוקים מבוססים על "הטרדות היומיומיות" שחווה וויליאמס בעת שחי בארצות הברית- מלבד האיסור על קרורס חל איסור גם על מאמבל ראפ, אנשים שמרימים את רגליהם על לוח המחוונים של הרכב, ואכילת גבינת מיתרים על ידי נגיסה ישירה בה.

סלואוג'מסטן גם מנפיקה דרכונים עם ציטוטים של אמני היפ הופ.

האימפריה האריקאנית - Aerican Empire

המבקרים מתקבלים בשמחה על ידי ההמנון הלאומי של אריקה, "הבית הוא המקום שבו אני תולה את המגבת שלי", בעוד הדגל האדום-לבן עם הסמיילי הצהוב מחייך אליהם. ה"דיקטטור העריץ הבלתי מעורער", ד"ר אריק ליס, שולט בכל האימפריה הבין-גלקטית שלו, כשהוא לבוש גלימה שחורה דמוית דארת' ויידר המעוטרת בכפתורי סמיילי וקישוטים באדום זוהר.

האימפריה האריקאנית נוסדה במונטריאול, קנדה, ב-1987 כשאריק היה רק ילד קטן - והשגרירות שלה עדיין עומדת שם היום. כעת היא מתגאה בלמעלה מ-550 אזרחים עם מושבות חדשות שצצות בכל רחבי כדור הארץ, כאשר חלקן מגיעות אל מעבר לסטרטוספירה ועד למאדים ופלוטו. בזמן שהאימפריה שלו חוגגים חגים מסורתיים יותר כמו ראש השנה החדשה, למדינה יש גם מספר חגים חדשים, כמו יום הדחיינות ב-2 בינואר כדי להתאושש מההנגאובר. הקיסר אריק אמר שלאריקה יש מטרה אחת ברורה: "שליטה עולמית".

מדי שנה, האימפריה מקיימת תחרויות כתיבת סיפורים, ימי משחקי תפקידים ומשחקי מלחמה, ואירועים כמו יום הערכת ביסקוויטים של כלבים. היא גם פיתחה דת בשם סיליניזם שסוגדת לפינגווין הגדול - שהןקמה במקור כבדיחה, אך כבר יש לה שלושים מתרגלים ברחבי העולם. מלבד החגים הם מציינים גם "ימי חן" כמו יום ביל הקדוש, יום כיבוד החנון האולטימטיבי וטופין ואגגלגמון - היום הנחמד ביותר בשנה".

רפובליקת קונק - Conch Republic

רפובליקת קונק (קונכיה) היא הגדולה והרצינית ביותר ברשימה ומונה קרוב ל-25,000 תושבים. בשנת 1982 הקימה יחידת משמר הגבול האמריקאית מחסומים על כביש המקשר בין פלורידה לאי קי ווסט. מועצת קי ווסט הגישה תביעה לבית המשפט בטענה שהמחסומים מונעים גישת תיירים לאי, אך בית המשפט התעלם מהתלונה. ראש העיר הכריז על קי ווסט כעל מדינה נפרדת מארצות הברית, כשאזרחי המדינה חוגגים את יום העצמאות שלהם ב-23 באפריל וראשי המועצה נושאים דרכון דיפלומטי מטעם הרפובליקה.

תושבי האי מכריזים על עצמם כבעלי אזרחות כפולה - אמריקנית ועצמאית, ונוטים לאמץ סממני מדינה עצמאית ברורים בעתות סכסוך עם השלטון הפדרלי האמריקני.

ב-20 בספטמבר 1995 ביצע צבא ארצות הברית תרגיל המדמה פלישה והשתלטות על אי זר בקי וסט. רשויות הצבא לא הודיעו על התרגיל לרשויות המקומיות. בתגובה, "קמה רפובליקת קונק לתחייה" - היא חזרה לאמץ יותר מסממני העצמאות שלה לזמן מה והשיבה מלחמה לפולשים בהתזת מים מסירות מכבי האש ובהשלכת לחם יבש. כוחות הרפובליקה נחלו הצלחה בקרבות, לאור הימנעות צבא ארצות הברית מהפעלת אמצעי לחימה. על התקרית הוגשה תלונה רשמית למשרד ההגנה האמריקאי על אי-תיאום התרגיל. מפקדי היחידה המתרגלת התנצלו באופן פומבי על הטעות, ואף הסכימו להשתתף בטקס כניעה "רשמי".

זאקיסטן - Zaqistan

נחיל של רובוטים קופסתיים ומתכתיים שומרים על הגבולות כדי למנוע מהפולשים לחצות את גבולות זאקיסטן. הנשיא זאק לנדסברג, בן 37, עשוי להיראות לכם כמו מילנאל מטורף, אבל לאחר שזכה בקרקע במדבר ביוטה במכרז תמורת 610 דולר ב-Ebay ב-2005, הוא בדרך לעשות "משהו מכלום" - ו-400 זקאסטנים כבר הצטרפו אליו למסע "המעורפל במכוון" שלו.

אלה שבוחרים לעלות לרגל למיקרו מדינה צפויים למסע קשה - עם נסיעה של 24 קילומטרים בדרכי עפר לפני צעדה ברגל של 3 קילומטרים במדבר "הקשה והשומם".

כמו כל מדינה אחרת, אזרחים ותיירים כאחד צריכים לעבור דרך ביקורת הדרכונים כדי להיכנס לאומה הריבונית באגמי המלח הגדולים של יוטה. אם תעברו בשערים, תתקבלו בברכה על ידי דגל עם דיונון ענק "המייצג את המסתורין ואת עוצמתה של זאקיסטן" כנגד גלגל שיניים "המייצג שחר של עידן חדש".

בזאקיסטן אין מבנים, אבל לנדסברג, שמבקר במקום בערך פעם או פעמיים בשנה, יצר כמה אנדרטאות על אדמתו, ביניהן קשת ניצחון ומצע של פרחי בר מפלסטיק. כיפה גאודזית שהקים נעלמה ב-2009 והופיעה רק שנתיים לאחר מכן - קורבן לרוחות העזות באזור.

ללנדסברג אין תוכניות לבנות טפילו בקתה באתר מכיוון שאין שם מים לאורך קילומטרים והעיר הקרובה ביותר, מונטלו שבנבאדה, נמצאת במרחק של 60 קילומטרים משם, אבל הוא וחברתו היו רוצים לבנות מרפסת. "זה יהיה נחמד אם תהיה לנו מרפסת וכמה כסאות נוח - עם שקיעות וזריחות יפות זה בעצם כל מה שצריך", הוא אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully