וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב ג'יפ מהאו"ם ונסע לפטרה: שמעון "כושי" רימון מת בגיל 84

עודכן לאחרונה: 5.12.2023 / 10:10

הוא נולד בשם שמעון מזרחי, אבל כולם הכירו אותו כ"כושי" רימון. האיש שהיה חברו של מאיר הר ציון וממש כמוהו התגנב לפטרה, הלך היום לעולמו בגיל 84 כשהוא משאיר אחריו הרבה סיפורים ותסבוכות, וגם פונדק אחד קטן שהיה הסמל של אגדה עוד בחייה

שמעון "כושי" רימון. משה הר ציון, תמונות גולשים
"אין סוף סיפורים שנשמעים כאגדות". שמעון "כושי" רימון ז"ל/תמונות גולשים, משה הר ציון

שמעון "כושי" רימון, שהקים וניהל במשך עשרות שנים את פונדק 101 בכביש הערבה, מת היום (שלישי) בגיל 84. רימון היה מהישראלים הראשוניים שטיילו לסלע האדום בפטרה ושבו בחיים - לשם הגיע במכונית גנובה של האו"ם.

רימון נולד בשם שמעון מזרחי, וכינויו "כושי" ניתן לו, לדבריו, כיוון שהיה "תימני קטן בין המון אשכנזים". לדבריו של משה הר ציון, בנו של מאיר הר ציון הלוחם האגדי של יחידה 101 שהיה חבר קרוב של כושי, "אבא של כושי היה כנראה סוכן של הש"י (שירות ידיעות - א.א), וכשהערבים עלו עליו הם רצחו אותו. אחר כך האמא מתה ממחלה והוא גדל כילד מאומץ בתל עדשים ובעין חרוד, "שם כל הדמויות של הר ציון וחבריו מה-101 הפכו עבורו דמויות נערצות והוא הלך בעקבותיהם לצנחנים".

עיקר פרסומו של רימון הגיע כשהסתנן לפטרה בשנת 1959. הוא וחברו ויקטור פרידמן גנבו ג'יפ ומדי או"ם, וחצו את הגבול באזור הערבה אל הסלע האדום, שם טיילו כשלושה ימים. הם נעצרו כשחזרו על ידי האו"ם בירושלים ונשלחו למאסר.

שמעון "כושי" רימון. משה הר ציון, תמונות גולשים
כינויו "כושי" ניתן לו כי היה "תימני קטן בין המון אשכנזים"/תמונות גולשים, משה הר ציון

גדל כילד מאומץ

לימים, ב-1971, הוא החל להסתבך עם החוק ונגזרו עליו שנה וחצי מאסר על תנאי עקב פריצה, ולאחר מכן נעצר באשמת עבירות סמים בגרמניה. ב-1976 ישב בכלא עד 1981 ואז חזר לישראל והקים מזנון דרכים על כביש 90 שבערבה, בקילומטר ה-101, כ-90 קילומטרים צפונית מאילת. המקום זכה לכינוי "פונדק ה-101", שבו היו עוצרים רבים בדרך לאילת וממנה. "הפונדק שלו בערבה היה מקום מפלט לכל מיני אנשים שלא מצאו את מקומם בחברה", אמר הר ציון.

משה הר ציון אמר לוואלה! תיירות: "שמעון רימון (כושי) הלך הלילה לעולמו. שמעון קראתי לו, חבר יקר, איש אהוב, כשהייתי בן 16 החלטנו לעשות טיול עם הטוסטוסים לאילת, הגענו לבאר מנוחה בקיץ 1982 והיו שם שלושה אוטובוסים לקנייה - אחד למזנון השני למגורים והשלישי לאורחים. שימעון קיבל אותנו בחיוך, היינו מעולפים מחום, 50 קמ"ש על כביש הערבה בקיץ לוהט, הוא הכניס אותנו לאוטובוס האורחים והלכנו לישון לצלילי הדזרט קולר.

עוד בוואלה!

הו, הסלע היתום: לחזור עם מאיר הר-ציון לפטרה

לכתבה המלאה
שמעון רימון. יעקב נאומי, פלאש 90
"קראתי לו חבר יקר, איש אהוב". רימון ז"ל/פלאש 90, יעקב נאומי

"דרכנו לא נפרדו"

"מאוחר יותר התוודענו אחד לשני ומאז דרכנו לא נפרדו", הוסיף הר ציון. "אין סוף ביקורים בפונדק המתרחב ומתפתח, אין סוף סיפורים שנשמעים כאגדות, אך נעוצים חזק בנפש הילדותית של שמעון. סקרנות אין קץ, חוש צדק, אהבה לכל אדם ובעיקר נתינה מוחלטת לכולם, בכל מחיר, כל הזמן. שמעון היקר, תחסר לי מאוד, תחסר לערבה, תחסר למדינת ישראל שכה זקוקה לקצת תמימות, יושר ונתינה. יהיה זכרך ברוך".

מאיר צור ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה, אמר: "כושי רימון איש מיוחד, צבעוני, הרפתקן, מארח למופת וגיבור. כושי הקים את 'פונדק 101' על כביש 90 בערבה התיכונה ואירח רבים ממנהיגי האומה, חבריו ומכריו ומטיילים רבים, בכולם נהג כחבר. צר לנו על מותו. יהי זכרו ברוך".

רימון השאיר אחריו 13 ילדים משני פרקי נישואים שונים. את זיכרונותיו פרסם בספרו "אני כושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully