וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחה עם 120 נציגים: בנתב"ג מנסים להחזיר את חברות התעופה הזרות

עודכן לאחרונה: 29.11.2023 / 10:40

עקב המלחמה בעזה יש כיום בנתב"ג רק כ-200 המראות/נחיתות, בעיקר של חברות תעופה ישראליות. כדי לנסות להחזיר את הטיסות הבינ"ל לפה, שוחח מנהל נתב"ג אודי בר עוז עם 120 נציגי חברות תעופה זרות כדי לשכנעם שהפעילות במשק חזרה כמעט לשגרה

מיצג להחזרת החטופים מעזה, נתב"ג/צילום: רש"ת

מזה כמעט חודשיים לא טסות לכאן כמעט חברות תעופה זרות, זאת כמובן בעקבות מבצע "חרבות ברזל" בעזה, ועתיד התעופה הישראלי לוט בערפל. למעשה, אלו שכן מפעילות טיסות הן בעיקר שלוש חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע וישראייר.

נכון להיום, הממוצע היומי של תנועת מטוסים לנתב"ג עומד על כ-200 המראות/נחיתות ובכלל זה טיסות בינלאומיות, פנים-ארציות, פרטיות ומטוסי מטען. מבחינת חברות תעופה זרות, מתחילת הלחימה שש חברות זרות המשיכו בפעילות רציפה ובטיסות קבועות לנתב"ג, זאת כמובן בנוסף לחברות התעופה הישראליות. כיום החברות הזרות שעוד טסות הן: פליי דובאי, ואיתיחאד האמירתיות ואזימוט ורד ווינגס הרוסיות.

חברות תעופה. ShutterStock
מנסים להחזיר אותן לפעילות. חברות תעופה זרות/ShutterStock

אתיופיאן איירליינס כבר הודיעה על חזרתה

לפני כשבוע קרא נשיא המדינה יצחק הרצוג לחברות הזרות לחזור ולטוס לארץ, על מנת שהמשק יתחיל לחזור לעצמו ולגרום למעין התחלה של שגרה תעופתית בין העולם לישראל. עם זאת, חברות התעופה לא צפויות לחזור ולטוס לכאן כל עוד נמשכת המלחמה, וזאת עקב היעדר ביטוח על הפעלת טיסות לארץ וגם הביקושים נמוכים מאוד בתקופה זו.

למאמץ של הרצוג, הצטרף מנהל נתב"ג, תא"ל במיל' אודי בר עוז, ערך אתמול (שלישי) שיחת זום עם למעלה מ-120 נציגים של חברות התעופה הבינלאומיות, מתוך מטרה לקדם את חזרתן לטיסות לישראל. בסקירה הציג בר עוז נתונים לפיהם נתב"ג פעל ופועל באופן רציף מתחילת הלחימה, ולמרות מטחי הרקטות למרכז לא היו נפילות או פגיעות בנתב"ג. עוד הוצג לנציגי החברות, שמרביתם אינם יושבים באופן קבוע בישראל, כי נכון לעכשיו הפעילות במשק חזרה, כמעט, לשגרה ללא הגבלות מיוחדות במרבית האזורים.

בר עוז עדכן את המשתתפים בפגישה כי חברות תעופה נוספות בוחנות חזרה לטיסות לישראל, כאשר אתיופיאן איירליינס כבר הודיעה על חזרתה בשבוע הבא (2 בדצמבר).

מנהל נתב"ג הודיע לנציגי החברות, כי הנהלת שדה התעופה תעשה ככל שביכולתה על מנת להיענות לבקשות עקב המצב של החברות הזרות שיהיו מעוניינות לחזור לטיסה סדירה לישראל. הוא סיכם את המפגש בתקווה לראות את מטוסי כל החברות חזרה בנתב"ג במהרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אודי בר עוז סמנכל מבצעים רשות שדות התעופה בועידת ישראל לתעופה, גלבוע 4, איירפורט סיטי, 2 במאי 2018. ראובן קסטרו
למרות מטחי הרקטות למרכז לא היו נפילות או פגיעות בנתב"ג. אודי בר עוז/ראובן קסטרו

היום, יום רביעי ה-29/11, יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-13,200 נוסעים ב-85 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. סך הכל יצאו היום 6,100 נוסעים בטיסות בינלאומיות, ויכנסו לישראל 7,100 נוסעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully