וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ארקיע טסה לראשונה ממלוואי שבאפריקה לישראל

בעקבות נטישת הפועלים התאילנדים את ישראל עקב המלחמה, הפעילה ארקיע לראשונה טיסה מלילונגווה בירת מלוואי שבדרום מזרח אפריקה אל ישראל, הנושאת 190 עובדים לענף החקלאות בישראל. כל צוות הטיסה - הטייסים, הקב"ט והקונסול - העמיסו בעצמם את הכבודה למטוס

טיסת ארקיע להבאת פועלים ממלוואי שבאפריקה לישראל, 25.11.23/צילום: ארקיע

חברת ארקיע הפעילה אתמול (שבת) לראשונה טיסה מלילונגווה בירת מלוואי שבדרום מזרח אפריקה לתל אביב. הטיסה המיוחדת הופעלה להבאת עובדים לענף החקלאות בישראל.

הפרוייקט צלח בסיוע ומאמץ מיוחד של קונוסול מלוואי בישראל ניר גז בשיתוף חברות ישראליות.
190 נוסעים מלוואים הגיעו בטיסה הראשונה המיוחדת, ובעתיד צפויות טיסות נוספות להבאת פועלים, שיחליפו את התאילנדים שעזבו בעקבות המלחמה בעזה.

טיסת ארקיע להבאת פועלים ממלוואי שבאפריקה לישראל, 25.11.23/צילום: ארקיע

השדה שבשעת ההמראה של הטיסה סגור בימים רגילים, נפתח במיוחד עבור הטיסה המיוחדת.
מכיוון שצוות השדה עבד במתכונת מצוצמצת כל צוות הטיסה - הטייסים, הקב"ט, עובדי הבטחון והקונסול - העמיסו בעצמם את הכבודה לבטן המטוס.

ניר גס קונסול מלוואי בישראל, אמר: "אחרי שבועות של פעילות מדינית ושיתוף פעולה מלא עם רשימות ההגירה בארץ ובמלוואי, יצאה לדרך רכבת האווירית של עובדים בתחומי החקלאות והתעשייה. עובדים אלו יעזרו למשקים הרבים בארץ שננטשו מהעובדים ברגע שמבצע 'חרבות ברזל' התחיל. אני חייב לציין את הירתמות חברת ארקיע החל מצוות ההנהלה ועד הצוותים באוויר ובקרקע, תחושת השליחות שלוותה את הטיסה המיוחדת הזאת הורגשה לכל אורך הדרך. יחסי ישראל מלוואי היו ונשארו מצויינים מאז ומתמיד ומהלך כזה יחזק מאוד את יחסים והכלכלות של שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully