וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אילון מאסק שוב טוען שחייזרים בנו את הפירמידות? הציוץ שמעורר סערה

4.12.2023 / 0:07

אילון מאסק צייץ שהפירמידות במצרים "הטריפו לו את המוח", 3 שנים אחרי שטען ש"חייזרים בנו את הפירמידות" ואז חזר בו בעקבות התערבות מצרית. הציוץ החדש שלו שוב גורם לחובבים להאמין בתיאורית הקונספירציה

האם חייזרים בנו את הפירמידות?/“The Pyramid Code

איל הטכנולוגיה והבעלים של X (טוויטר לשעבר), טסלה ו-SpaceX, אילון מאסק, שביקר בשבוע שעבר בעוטף עזה, העלה השערה בעבר שהפירמידות במצרים נבנו בידי חייזרים - וחזר בו. אבל כעת הוא שיתף פוסט נוסף בנושא וגרם לחובבי תיאוריות הקונספירציה להחיות את התיאוריה ולטעון שמאסק עדיין מאמין בה.

הפירמידות המצריות הן תעלומה שמעסיקה היסטוריונים במשך אלפי שנים, אך בקרב מעריציו של מאסק יש מי שמאמינים שחייזרים עומדים מאחורי בנייתן, שכן הגורו הטכנולוגי אמר כך בעבר ושיתף שוב פוסט בנושא ב-26 בנובמבר בו כתב ש"מוחו נטרף" מהן. בתגובה לציוץ שתיאר את הפנומנליות של הפירמידות וסיפק מספר עובדות על המבנים האניגמטיים ביותר בעולם, צייץ מאסק: "עידן הפירמידות מטריף את המוח".

הציוץ ששוב מעלה ספקולציות (למרות שהוא לא הזכיר בה את המילה "חייזרים"):

"אכן חייזרים עשו עבודה נהדרת", כתב אחד בתגובה לציוץ שלו ואחר שיתף תמונה בה נכתב: "הפירמידות נבנו באמצעות טכנולוגיית חייזרים מתקדמת". שלישי מיהר לברר עם מאסק: "האם אתה חושב שחייזרים בנו אותן?".

טענות אלו עולות למרות שרק לאחרונה מאסק הכריז שאין חיים מחוץ לכוכב הלכת שלנו, כי לטענתו אם היו חיים - הוא היה בין הראשונים שיודעים על כך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק מאמין בחייזרים?/רויטרס

ב-2020 מצרים הזמינה את מאסק לבקר במדינה ולהיווכח בעצמו שהפירמידות המפורסמות לא נבנו בידי חייזרים. השרה לשיתוף פעולה בינלאומי של מצרים, ראניה אל-משאת, לא הסכימה לתת את הקרדיט לחוצנים וסיפרה שלראות את הקברים של בוני הפירמידות תהיה ההוכחה לכך. הקברים שהתגלו בשנות ה-90 הם עדות חותכת, אומרים מומחים, לכך שהמבנים המפוארים אכן נבנו על ידי בנאים מצרים קדמונים.

כפי שציינו, הזמנתה של השרה נבעה מציוץ של מאסק: "חייזרים בנו את הפירמידות כמובן", אשר צויץ מחדש יותר מ-84,000 פעמים. השרה אל-משאת הגיבה בטוויטר ואמרה כי היא מעריכה את עבודתו של מר מאסק, אבל היא דוחקת בו להמשיך ולחקור עדויות לגבי בניית המבנים שנבנו עבור הפרעונים של מצרים. הארכיאולוג המצרי זאהי חוואס הגיב גם הוא בסרטון קצר בערבית שפורסם ברשתות החברתיות, ואמר שהטיעון של מאסק הוא "הזיה מוחלטת". מאסק צייץ מאוחר יותר קישור לכתבה של ה-BBC על חייהם של בוני הפירמידה, ואמר: "מאמר זה של ה-BBC מספק סיכום הגיוני כיצד הן נבנו".

עוד בנושא:
אחרי שהואשם באנטישמיות: אילון מאסק הודיע על תרומה ענקית לישראל

שנה אחרי: טוויטר שווה חצי ממה שאילון מאסק שילם עליה

הציוץ שעורר סערה אז:

והתגובה של השרה:

ואז הוא חזר בו:

מעריציו של מאסק אינם חובבי הקונספירציה הראשונים שמאמינים כי חייזרים עומדים מאחורי המבנים האלה. בשנת 2022, "נוסע בזמן" מטיקטוק תחת שם המשתמש @timevoyaging, טען שחייזרים "שמים את הפירמידות על כל כוכב שהם משתלטים עליו, אם לכוכב יש חיים אחרים".

נראה שהחוקרים גרי קאנון ומלקולם האטון הסכימו שהייתה מעורבת כאן "ציוויליזציה מתקדמת". מר קאנון אמר: "התיאוריות הן, ואני יכול להאמין להן, שהייתה איזו ציוויליזציה מתקדמת - ואני לא יכול לומר שהן צודקות ב-100 אחוז - שהגיעה לכוכב הזה לפני עשרות אלפי שנים. עשיתי מחקר ויש קו ישיר מהפירמידות ליבשת שקועה עם הר ים ועל הר הים יש שתי פסגות שנראות כמו פירמידות. זה אפשרי, ואני לא אומר ב-100% שזה אטלנטיס. כשאטלנטיס טבעה הם המשיכו למקום אחר, כנראה מצרים, והייתה להם הטכנולוגיה לבנות את הפירמידות האלה".

עוד על התיאוריה והקשר שלה לאילון מאסק:

הפירמידה הגדולה של גיזה מורכבת מ-2.3 מיליון גושי אבן גיר וגרניט, כל אחד מהם שוקל כשני טון. ללא טכנולוגיה מודרנית כמו מנופים, חוקרים רבים תוהים כיצד הצליחה הציוויליזציה העתיקה להעביר ולערום את הלוחות העצומים. יש מי שמאמין ששהפירמידות נבנו לפני 12,500 שנים לפחות, אולי לפני עידן הקרח, אולם ההערכה הרווחת בקרב חוקרים היא שהפירמידות הראשונות נבנו לפני כ-4,500 שנה כדי לשמש אתרי קבורה של הפרעונים.

יש יותר מ-100 פירמידות ששרדו אך המפורסמת ביותר היא הפירמידה הגדולה של גיזה במצרים - בגובה של יותר מ-137 מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully