וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה תעלומת האי ה"מצונזר": הצצה נדירה לאי החלול שהושחר במפות גוגל

24.11.2023 / 0:01

אי מסתורי אותר בגוגל כשהוא מושחר - מה ששכנע רבים שהוא צונזר בכוונה כדי להסתיר מהציבור את המתרחש שם. הוא נותר מושחר עד היום, אך זהותו נחשפה ואפילו סרטון שמתעד מה קורה שם

ככה נראה האי ווסטוק בגוגל מפות/@madeinbrzee

זוכרים שסיפרנו לכם על האי המסתורי שנעלם מ-Google Maps? כשהוא התגלה לפני שנתיים רבים ברשת סברו שהאי הושחר למטרת צנזורה - מכיוון שגוגל מוחקת אזורים במפות כאשר אנשים במסד הנתונים אינם מסכימים להופיע שם או אינם רוצים שיידעו מה קורה אצלם.

המסתוריות שליוותה את האי גרמה לרבים להשוות אותו לאזור 51, השטח הצבאי הסגור הנמצא בחלקה הדרומי של מדינת נבדה, או לסדרת המתח האמריקאית "אבודים" ששודרה במשך 6 עונות עד לפני קצת יותר מעשור.

בתמונה שפורסמה אז ניתן לראות כי החלק הרחוק יותר מהאי צבוע בכחול-סגלגל, בחלק הקרוב יותר נראה בבירור הים הגלי, כשהגלים מתנפצים להם על החופים החוליים הזהובים סביב היער המושחר. לצערנו, לא ניתנו אז קואורדינטות מדויקות לאי ה(כמעט)משולש ואיש לא ידע היכן הוא נמצא בעולם.

ככה הוא נראה

אחרי חודשים של ספקולציות, התעלומה נפתרה והתברר שהחור השחור הזה הוא בעצם אי לא מיושב שנקרא ווסטוק, ומכונה גם האי סטייוו - אי אלמוגים בלתי מיושב במרכז האוקיינוס השקט, המהווה חלק משרשרת איי ליין ונמצא בשליטת קיריבטי.אורכו של האי 0.7 ק"מ ושטחו 0.24 קמ"ר ושיא גובהו מעל פני הים - 5 מטרים. האי הזה נמצא בשטחה של קיריבאטי, מדינה קטנה שממוקמת במרכזו של האוקיינוס הפסיפי.

זה עדיין אי לא מפוענח יחסית, בהתחשב במיקומו, אבל סרטון אחד של נשיונל ג'יאוגרפיק מציג צוללן שמספר על התנאים האידיליים שקיימים בין שוניות האלמוגים של האי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ככה נראית צלילה באי ה"חלול"

בסרטון יוטיוב שפורסם במקור לפני 14 שנים אך רק לאחרונה הפך לויראלי, הגולש אנריק סאלה נראה צולל באזור וחוקר את הריף ומעמקי המים. "זו היתה הצלילה הטובה בחיי", הוא סיפר אז לצופים, "היו כרישים מסביבנו, ברקודות, בתרניים (סוג של דג צמחוני), הכול".

אלא שלמרות שהתעלומה נפתרה, האי הזה עדיין מופיע כחור שחור ב-Google Maps.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully