וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים מצאו את תיבת נח? "הייתה כאן פעילות אנושית בזמן המבול"

31.10.2023 / 0:03

ארכיאולוגים חושפים "חורבות" שנמצאו בתל בצורת אונייה בן 5,000 שנה שבטורקיה, אז מעריכים שאירע המבול המקראי

האם זו ההוכחה שנמצאה תיבת נוח?/Noah's Ark Discovered Project

ארכיאולוגים מאמינים שהגיעו צעד אחד קרוב יותר לאישור מקום מנוחתה של תיבת נח המקראית. צוות שאיתר תצורה גיאולוגית בטורקיה הדומה באופן מחשיד לספינת ענק, גילה במקום גם דגימות סלע ואדמה שלדעתם מכילות חורבות של כלי השיט התנ"כי.

המדענים חוקרים את האתר של מה שהם מאמינים שהוא "הריסות תיבת נח" בהרים במזרח טורקיה מזה שנים רבות. תמונות חדשות שפרסמו מציגות הר עצום עם מקום המיועד לכאורה לחפץ דמוי סירה. הצוות מאמין שדגימות סלע ואדמה מהמקום עשויות להכיל שרידים של כלי השיט. הממצאים של דגימות הסלע והאדמה, שפורסמו מוקדם יותר השבוע, קבעו כי "חומרי חרסית, חומרים ימיים ופירות ים" היו נוכחים באזור זה בין השנים 5500 ל-3000 לפני הספירה - הזמן בו לכאורה אירע המבול המקראי, כל דיווחו העיתון הטורקי Hürriyet (על פי הכרונולוגיה המקראית והמסורתית, המבול מתוארך לשנת 1656 ליצירת אדם הראשון, או 2104 לפנה"ס).

זה מכבר ישנה כמות לא מבוטלת של ארכיאולוגים שהגיעו למסקנה כי הר אררט שבמזרח טורקיה הוא מקום מנוחתה של תיבת נח. המחקר החדש נערך בידי שלוש אוניברסיטאות טורקיות ואמריקאיות שחוקרות את התיאוריה של האתר מאז 2021. קבוצת "צוות המחקר של הר אררט והתיבה של נח" נוצרה למחקר מדעי על ההריסות, שמבנהן נפגע עקב מפולות, וביצעה את המחקר הראשון שלה בדצמבר 2022.

באתר שנמצא פחות מ-3 קילומטרים מגבול איראן-טורקיה, ברובע Doğubayazıt של אגרי, שוכנת תצורת דורופיינר, מאפיין גיאוגרפי באורך 164 מטרים עשוי לימוניט, שלדעת רבים הינו שריד המאובנים של תיבת נח.

מחקר חדש על דגימות סלע מאתר מנוחתה כביכול "תיבת נח" בטורקיה, קבע כי הייתה "פעילות אנושית" בזמן "המבול". noahsarkscans, צילום מסך
מחקר חדש על דגימות סלע מאתר מנוחתה כביכול "תיבת נח" בטורקיה, קבע כי הייתה "פעילות אנושית" בזמן "המבול"/צילום מסך, noahsarkscans

ההר הוא בעל הפסגה הגבוהה ביותר בטורקיה, המתנשאת לגובה של 5 קילומטרים. התצורה הגיאולוגית היוותה אתר פוטנציאלי מאז התגלתה ב-1956. מדענים אספו כמעט 30 דגימות סלעים ואדמה מאזור ה"חורבות" וניתחו את הממצאים באוניברסיטה הטכנית של איסטנבול. מחקר התיארוך חשף כי הדגימות הן בנות 3500 עד 5000 שנים, או משנת 3000 לפנה"ס, הזמן שבו התרחש השיטפון הקטסטרופלי.

"לפי הממצאים הראשונים שהתקבלו מהמחקרים, אנו סבורים כי הייתה פעילות אנושית באזור מאז התקופה הכלקוליתית (תקופת האבן והנחושת) - כלומר בין השנים 5500 ל-3000 לפני הספירה", אמר סגן הרקטור של אוניברסיטת אגרי איברהים צ'צ'ן, ד"ר פארוק קאיה, "ידוע שהמבול של נח היה לפני 5,000 שנה. מבחינת תיארוך, נאמר שגם באזור זה היו חיים. הדבר התגלה בתוצאות המעבדה שלנו אך עוד מוקדם לקבוע זאת סופית".

עוד בנושא:
נמצאה הסיבה לבניית תיבת נוח: הפייק ניוז הראשון בהיסטוריה

הבעלים של "תיבת נוח" תובעים פיצויים על הנזק שנגרם לה - בגלל הגשם

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אתר דורופיינר נמצא במרחק של 29 קילומטרים דרומית לפסגת הר אררט הגדול שלפי ספר בראשית נכתב כי הוא המקום שבו התיבה הגיעה למנוחתה. noahsarkscans, צילום מסך
אתר דורופיינר נמצא במרחק של 29 קילומטרים דרומית לפסגת הר אררט הגדול שלפי ספר בראשית נכתב כי הוא המקום שבו התיבה הגיעה למנוחתה/צילום מסך, noahsarkscans

גודל וצורת התל תואמים את מידותיה של תיבת נח בספר בראשית: "אורכה שלוש מאות אמה, רוחבה חמישים אמה וגובהה שלושים אמה" (מתורגם ל-157 מטרים לאורך, 26 מטרים לרוחב ו-15 מטרים לגובה).

בתנ"ך אלוהים ציווה על נח, אב לשלושה, לבנות את התיבה ולאכלס אותה בזוג בעלי חיים מכל סוג - לפני בוא המבול. אתר דורופיינר נמצא במרחק של 29 קילומטרים דרומית לפסגת הר אררט הגדול, שלפי ספר בראשית נכתב כי הוא המקום שאליו התיבה הגיעה בסוף. התצורה התגלתה לראשונה על ידי חקלאי כורדי ב-1948 לפני שקפטן הצבא הטורקי אילהאן דורופיינר זיהה את האתר ב-1951 כשהוא טס מעל האזור תוך כדי משימת מיפוי של נאט"ו", כך על פי פרויקט סריקות תיבת נח.

בשבוע שעבר התקיים כנס באזור שכותרתו "הסימפוזיון הבינלאומי השביעי על הר אררט והתיבה של נח". "נקודה חשובה בסימפוזיון היא שהחלטנו שניתן להשיג תוצאות אפקטיביות יותר על ידי ביצוע מחקר משותף בקודי ובאררט, שאנו מכירים כאזור מסופוטמיה, המוזכר בקוראן הקדוש ובתנ"ך", אמר קאיה בסימפוזיון.

הטקסטים הקדושים של שלוש דתות עיקריות - הנצרות, היהדות והאסלאם - מכילים בכולם התייחסות לנח ולתיבה, אך המדע טרם קבע את מידת האותנטיות של הסיפורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully