וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה שנעלמה במסתוריות לפני 130 שנה נמצאה ממש במקרה

10.11.2023 / 0:06

שרידי הספינה "אפריקה" נעלמה בסופת שלגים לפני כ-130 שנה וכעת הריסותיה נמצאו בידי צוות חוקרים שיצא לצלם סרט תיעודי של מין פולשני של צדפות

הטריילר לדוקו All Too Clear/Inspired Planet Productions

עוד תעלומה נפתרה: ספינה שטבעה במהלך סופת שלגים לפני 130 שנה נמצאה במצב בתולי כמעט בידי צמד חוקרים שנכנסו אל מעמקי הים כדי לחקור מין פולשני של צדפות. "אפריקה" נעלמה לה לאחר שגררה ספינה אחרת, "הסוורן", דרך אגם הורון בגבול ארה"ב-קנדה באוקטובר 1895. כשהשתיים נותקו, "הסוורן" עלתה על שרטון בחצי האי ברוס בקנדה, שם חולץ הצוות שלה - אולם "אפריקה" לא נראתה שוב - עד היום.

הודות לאיבון דרברט וזך מלניק, שצילמו סרט תיעודי על צדפות (מולים) באזור, ההריסות של 'אפריקה' נצפו לראשונה - אולם הצמד הופתע לגלות שהספינה מכוסה כעת במין פולשני של מולים, מין צדפות זר לאזור זה. מלניק אמר ל-DailyStar: "קיבלנו מידע שמדענים שעושים סקר דגים מהחוף הבחינו באנומליה בקריאת הסונאר שלהם - בעצם בליטה יוצאת דופן באפיק אגם שטוח. ציפינו למצוא שם ערימת סלעים. היינו שם למטה רק כמה דקות כאשר לפתע מבנה ענק הופיע בפנינו מהמעמקים - זו הייתה ספינה טרופה. לא האמנו. הספינה הייתה במצב בתולי, יושבת זקופה על קרקעית האגם, כאילו נפלה ישר מעל פני השטח ונחה על הקרקעית".

ככה זה נראה

"אפריקה" נמצאה באמצעות ROV תת ימי (רכב המופעל מרחוק) בעומק של 85 מטרים, אולם מכיוון שהספינה נבלעה כעת על ידי הצדפות הפולשניות, שהגיעו ל"אגמים הגדולים" לפני 30 שנה, זיהויה היה אתגר.

רמז אחד היה ממדיה העצומים של הספינה, שאורכה 45 מטרים, רוחבה 8 מטרים וגובהה 3.8 מטרים, כולל גם שדה פסולת של פחם המקיף את כלי השיט - אותו מטען שנשאו "אפריקה" ו"הסוורן" באותו לילה גורלי. לאחר שזיהה את "אפריקה", דרברט יכולה כעת לשפוך מעט אור על המסתורין של היעלמות הספינה.

היא אמרה: "'אפריקה' טבעה במהלך סופת שלג. רוחות עזות דפקו בספינה, דחפו אותה לתוך שוקת הגלים וגרמו לה להתמלא במים. בסרטון שלנו אנו יכולים לראות שיש נזק מסוים לגוף הספינה, אולם הוא יכול היה להיגרם על ידי התיישבות הספינה על קרקעית האגם. ככל הנראה היא ספגה מים שהפילו את 'אפריקה' לקרקע".

עוד בנושא:
מדוע אנחנו לא שומעים יותר על "תעלומת" משולש ברמודה?

"כל אנשי הצוות נמצאו מתים עם פרצוף קפוא מפחד": "ספינת האימה" נחשפת

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

למרות התגלית המדהימה שלהם ,בסרט התיעודי שהפרסמו, All Too Clear, מלניק ודרברט בכלל חוקרים כיצד מולים מהנדסים מחדש את המערכת האקולוגית של האגמים הגדולים בקנה מידה שלא נראה מאז נסיגת הקרחונים.

לפחות נכון לכרגע אין תוכניות לשחזר את כלי השיט העתיק או אפילו לנסות להוציא אותו מהמעמקים..

  • עוד באותו נושא:
  • ספינות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully