וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83 איש ניצלו: טייס ניסה לכבות את המנועים במטוס ולגרום להתרסקות

עודכן לאחרונה: 24.10.2023 / 11:28

ג'וזף דיוויד אמרסון (44), שלא היה בתפקיד בטיסת אלסקה איירליינס מוושינגטון לסן פרנסיסקו, ניסה לכבות את המנועים מחוץ לתא הטייס. הטייסים השתלטו עליו, ועתה עומד בפני גם 83 סעיפים של סיכון כלי טיס, כמספר הנוסעים בטיסה

כיסוי מנוע מתפרק בטיסת אלסקה איירליינס/צילום: טוויטר

טייס בחברת אלסקה איירליינס הואשם ב-83 עבירות של ניסיון רצח, לאחר שניסה לכאורה לגרום למטוס נוסעים להתרסק במהלך טיסה ביום ראשון בלילה.

לפי הודעת חברת התעופה, הטייס ג'וזף דיוויד אמרסון (44), שלא היה בתפקיד (off-duty), ישב בתא הטייס מאחורי הקפטן והקצין הראשון בטיסה שהייתה בדרכה מאוורט, וושינגטון, לסן פרנסיסקו, קליפורניה, עם 80 נוסעים.

בהצהרה מסרה אלסקה איירליינס, כי הטייס ישב במושב צוות בקוקפיט, כאשר "ניסה לשבש את פעולת המנועים ללא הצלחה". אנשי הצוות בטיסה 2059 של אלסקה איירליינס דיווחו על התקרית לבקרת התעבורה האווירית. הטיסה הוסטה לפורטלנד, אורגון, והטייס החשוד הוכנע ללא תקריות,

אורייזון אייר. אתר רשמי, צילום מסך
טייס בחברה "ניסה לשבש את פעולת המנועים ללא הצלחה". אורייזון אייר/צילום מסך, אתר רשמי

"אני חושב שהוא הוכנע"

בהקלטה של ​​תקשורת בקרת התעבורה האווירית, נשמע אחד הטייסים אומר: "תפסנו את הבחור שניסה לכבות את המנועים מחוץ לתא הטייס, והוא לא נשמע שהוא גורם לבעיות מאחורינו כרגע. אני חושב שהוא הוכנע". הטייס ביקש נוכחות משטרתית "ברגע ננחת על הקרקע ונחנה (את המטוס)".

הטיסה, שהופעלה על ידי אורייזון אייר (Horizon Air), הייתה אמורה להמריא בשעה 17:25 שעון מקומי ולהגיע לסן פרנסיסקו בשעה 19:30. עם זאת, הטיסה הוסטה לפורטלנד ולבסוף המריאה משם ליעדה המיועד בשעה 19:18.

הנוסע אוברי גאבלו אמר לחדשות ABC, כי האנשים שהיו על המטוס לא ידעו שמשהו לא בסדר בטיסה, עד שהדיילת הודיעה כי על המטוס לנחות מיד, תוך ציון מצב חירום רפואי. גאבלו אמרה לרשת החדשות ששמעה דיילת אומרת לחשוד: "אנחנו נהיה בסדר, זה בסדר, נוציא אותך מהמטוס', אז באמת חשבתי שזה מקרה חירום רפואי חמור". נוסע אחר הוסיף, שהמצב טופל במקצועיות והנוסעים לא היו מודעים למשבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
טייס בקוקפיט. Shutterstock, ShutterStock
הטייסים הצליחו להשתלט על הטייס שישב מאחוריהם (אילוסטרציה)/ShutterStock, Shutterstock

התקרית "לא קשורה לאירועים עולמיים עכשוויים"

בהצהרה, אלסקה איירליינס אמרה שלכל הנוסעים במטוס התאפשר לטוס בטיסה מאוחרת יותר. "אנו אסירי תודה על הטיפול המקצועי במצב על ידי צוות הטיסה של הורייזון ומעריכים את הרוגע והסבלנות של הנוסעים שלנו לאורך כל האירוע הזה", הוסיפה חברת התעופה. האירוע נחקר כעת על ידי משטרת פורטלנד וה-FBI, כך מסרה אלסקה איירליינס.

בהצהרה, אישרה סוכנות ה-FBI שהיא חוקרת ודיווחה שהיא "יכולה להבטיח לציבור הנוסעים שאין איום מתמשך הקשור לאירוע הזה". בנוסף לאישומי ניסיון הרצח, הטייס אמרסון עומד בפני גם 83 סעיפים של סיכון פזיז וסעיף אחד של סיכון כלי טיס. הוא נכלא במרכז המעצר של מחוז מולטנומה בזמן שהחקירה נמשכת. גורמים רשמיים אמרו שהם לא בטוחים מתי הוא יועמד לדין.

אתמול (יום שני), מינהל התעופה הפדרלי שלח הנחיות לחברות אוויריות אמריקניות שהתקרית "לא קשורה בשום צורה או צורה לאירועים עולמיים עכשוויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully