וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: אין צורך להפעיל את אל על בשבת

עודכן לאחרונה: 18.10.2023 / 16:23

למרות שרת התחבורה מירי רגב ביקשה מאל על לטוס בשבת, המדינה קובעת בתשובתה לבג"ץ: מניית הזהב לא הופעלה כי גורמי הממשלה לא רואים צורך בכך

בווידאו: אזרחי ארה"ב בישראל מתפנים לקפריסין בשל המצב הביטחוני/שלומי גבאי

גורמי הממשלה לא רואים צורך בהפעלה מלאה של אל על בשבתות, וצרכי מערכת הביטחון מקבלים מענה בכלים העומדים לצורך מערכת הביטחון. כך טוענת המדינה בתשובתה אמש (שלישי) לעתירה שהגיש לבג"ץ עו"ד הלר מאיר הלר, בדרישה שתורה לאל על להפעיל לוח טיסות מלא בשבת בגלל המלחמה בעזה.

מהתשובה עולה כי למשרד התחבורה בראשות מירי רגב ולמשרד לשיתוף פעולה אזורי בראשות השר דודי אמסלם, מתוקף העברת האחריות על רשות החברות לשר, יש את הסמכות להורות לחברה לטוס בשבת במסגרת המנייה המיוחדת שיש למדינה באל על. וכמו שפורסם בוואלה, למשרד הביטחון יש סמכות לגייס מהחברה מטוסים ולהפעילם בהתאם לצרכיו.

לדברי נציגי המדינה שלוש חברות התעופה הישראליות, אל על, ארקיע וישראיר, ישראיר הוסיפו יחד כ-250 טיסות מאז תחילת הלחימה כדי להחזיר ישראלים מחו"ל לארץ, בעיקר מיוון ומקפריסין שהפכו גם לתחנות מעבר שאליהן הגיעו ישראלים בטיסות של חברות זרות שהפסיקו לטוס לארץ בגלל המצב.

עוד טוענת המדינה כי נכון להיום בצהרים ידוע לה רק על כ-1,000 ישראלים שממתינים בחו"ל לטיסה בחזרה לארץ וכי לפי משרד החוץ הרשימה הולכת ומצטמצמת במהירות. לפיכך מבקשת המדינה לדחות את העתירה ואת הבקשה לצו ביניים להורות לאל על לטוס בסוף השבוע הקרוב, באמצעות עורכי הדין מוריה פרימן וקובי עבדי מפרקליטות המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על
  • בג"ץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully