וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על לבג"ץ: לא נטוס בשבת אלא אם המדינה תכריח אותנו

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 14:20

החברה בתגובה לעתירה לחייב אותה להפעיל טיסות בשבת: מתחמקת - "המכתב ממירי רגב לא היה הפעלת סמכות לפי החוק"- ואף מיתממת: "הטיסות שהפעלנו בשבת לא היו מלאות", אחרי שסירבה לפרסם אותן באתר שלה ולמכור להן כרטיסים

בווידאו: אזרחי ארה"ב בישראל מתפנים לקפריסין בשל המצב הביטחוני/שלומי גבאי

אל על תטוס בשבת רק אם תקבל הוראה מחייבת מהמדינה, קובעת החברה בתגובה שהגישה לעתירה לבג"ץ לחייב אותה להפעיל את צי המטוסים שלה בשבת.

למרות הפניות, הבעלים החרדי של אל על לא יאשר לה לטוס בשבת

בהמשך לעתירה שהגיש עו"ד מאיר הלר, טוענת החברה כי "אל על היא חברה שאינה טסה בשבת ובמועדי ישראל, עוד כשהייתה בבעלות המדינה, כחברה מעורבת, כחברה ציבורית בשליטה כזו ובשליטה אחרת. במקרים של פיקוח נפש חורגת החברה מכלל זה, כפי שעשתה בימים אלה עת הטיסה בשבת על חשבונה ובעזרת תורמים ארבעה מטוסים מלאים באנשי כוחות הביטחון וגורמים חיוניים אחרים להשתתפות במאמץ המלחמתי. לרשויות המדינה הידע, ההסמכה והסמכות לקבוע האם מתקיימות אותן נסיבות חריגות בהן רשאית המדינה ליתן לאל על הוראות מחייבות מתוקף סמכותה. אל על היא חברה שומרת חוק ותציית להוראות הניתנות לה כחוק".

מטוס אל על. דוברות אל על, יח"צ, עיבוד תמונה
אל על: "מכתבה של שרת התחבורה אינו מהווה הפעלת סמכות לפי החוק"/עיבוד תמונה, דוברות אל על, יח"צ

החברה סירבה לפתוח את הטיסות במערכת ההזמנות שלה

בהמשך מיתממת החברה, כאשר היא מדווחת ש"חשוב לדעת כי בחלק מהטיסות המיוחדות שהפעילה אל על בחינם בשבת האחרונה עליהן הודיעה ברבים ומראש, לא הגיע שיעור התפוסה לרמה המרבית". זאת אחרי שהחברה סירבה לפתוח את הטיסות במערכת ההזמנות שלה, מה שמנע מנוסעים פוטנציאלים להתוודע להן, וחסם את המעוניינים מלהזמין מקום דרך אתרי מכירת כרטיסי הטיסה.

בתגובה למכתב ששלחה לחברה ביום שישי שרת התחבורה מירי רגב, אחרי שמכתב ששלח לה ראש רשות התעופה האזרחית שמואל זכאי לא נענה, קובעת אל על באמצעות עו"ד ד"ר דוד תדמור: "מכתבה של שרת התחבורה אינו מהווה הפעלת סמכות לפי החוק".

משרדי התחבורה והביטחון שנדרשו גם הן בידי השופט נעם סולברג להשיב לעתירה, הוקשו לקבל ארכה עד יום רביעי.

עו"ד הלר פנה היום לבג"ץ בדרישה שיוציא צו ביניים שיורה למדינה להפעיל את אל על בסוף השבוע הקרוב. לדבריו יש עדיין ישראלים ומשלוחי אפודים וקסדות שנתרמו לחיילי צה"ל ותקועים בחו"ל בהיעדר מטוסים זמינים שיעבירו אותם לישראל בזמן המלחמה. בעוד שאל על הגיבה שיש ירידה בביקוש לטיסות, היא בעצמה מודה באתר האינטרנט שלה שבגלל הביקוש הרב קשה למצוא מושבים בטיסות לישראל. "עמדת אל על בראשות המנכ"לית דינה בן טל גננסיה בלתי מתקבלת על דעת. משקרים לבית המשפט ולציבור ועוד בזמן מלחמה", אמר הלר לוואלה!. בניסיון לרכך את הביקורת הציבורית, הודיעה היום אל על כי תטיס לארץ בחינם מחזיקי צו 8 וחיילים וחיילות בסדיר ובקבע ששוהים בחו"ל, ומתבקשים להירשם בקישור שעלה באתר שלה. החברה לא מתחייבת בתוך כמה זמן תשיב אותם לארץ, או מתי בכלל תחזור אליהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully