וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותים זרים מסרבים לטוס לארץ, מאות ישראלים תקועים בשדה

עודכן לאחרונה: 8.10.2023 / 16:34

טייס ודיילים מבולגריה, שהיו אמורים להפעיל את טיסת ארקיע מאתונה לישראל, ירדו מהמטוס וסירבו לטוס לארץ. גם צוות צ'כי שהפעיל טיסה מסלוניקי עבור ישראייר, נחת לפתע בקפריסין. "הדייל אמר לי שהוא והטייס אזרחים אירופיים ואסור להם להמשיך", אומר אחד הנוסעים

נוסעים תקועים באתונה בטיסה חכורה של ארקיע, 8.10.23/צילום: אופיר פחימה

בעקבות המלחמה עם עזה, חברות תעופה זרות ביטלו את טיסותיהן לארץ וממנה, אולם עתה נראה שגם צוותי אוויר, שכוללים טייסים ודיילים, מסרבים לטוס לישראל גם כשהם עובדים עבור חברות תעופה ישראליות.

טיסה חילוץ 221 של ארקיע מאתונה לישראל, שהיתה אמורה להמריא ב-09:40, עוכבה במשך שעות לאחר שצוות זר מבולגריה (טייס ודיילים), שארקיע חכרה להפעיל את הטיסה המטוס, סירב לטוס לארץ.

אופיר פחימה, שנמצא כרגע באתונה ביחד עם עוד ישראלים רבים שתכננו להגיע לארץ עקב המלחמה עם עזה, סיפר לוואלה! תיירות שהוא ואשתו הגיעו לאתונה דרך איסטנבול, וזאת כדי לחזור כמה שיותר לארץ בעקבות היעדרותו של אביה של אישתו מזה יומיים בעקבות המלחמה. "כל הזמן הטיסה נדחתה", סיפר פחימה, "והגיע צוות לטיסה במיוחד מהארץ, ואז הגענו למטוס והצוות הזר לא היה מוכן לטוס, וכל אנשי הצוות ירדו, לקחו את המזוודות והלכו. המטוס עומד ריק ואנחנו תקועים באוטובוס ובשטח האווירי ליד המטוס".

מארקיע טרם נמסרה תגובה לאירוע, אולם לפי הסרטון שתיעד פחימה ניתן לראות שצוות המטוס שייך לחברת הצ'ארטר הבולגרית "אלקטרה איירווייס", ועל המטוס עצמו נמצא גם הלוגו של ארקיע.

לפי פחימה, הנוסעים מתחננים שארקיע תטיס צוות ישראלי ושתגרום לטיסת החילוץ מאתונה לצאת כמתוכנן.

נוסעים תקועים באתונה בטיסה חכורה של ארקיע. אופיר פחימה, צילום מסך
הצוות לקח את המזוודות וירד. מטוס של "אלקטרה איירווייס" באתונה, היום/צילום מסך, אופיר פחימה

נוסעי ישראייר קיבלו הודעה באוויר שהם נוחתים בקפריסין

גם אורן אוחנה שהיה צריך להיות על טיסת ישראייר 6H572 מסלוניקי ב-10:50, מצא את עצמו, כמו שאר הנוסעים נוחתים בלרקנה, זאת מבלי שידע זאת עת המריא המטוס. "בלי שום התראה קיבלנו הודעה שנוחתים בלרנקה", סיפר לוואל! תיירות אורן אוחנה שהיה על הטיסה, ו"הדייל אמר לי שהוא והטייס אזרחים אירופיים ואסור להם להמשיך".

את הטיסה של ישראייר הפעילה חברת הצ'ארטר הצ'כית סמארט וויגנס, שישראייר ואל על נעזרות בה באופן קבוע. לדבריו של אוחנה, הנוסעים קיבלו בהכנעה את ההודעה שנמסרה כשתי דקות לפני הנחיתה בקפריסין. "לא ברור לי למה לא אמרו כלום לפני?" הוא מוסיף, "אנחנו עכשיו בדרך לביקורת דרכונים ויש פה מאות אנשים, ולא אמרו לנו כלום מה קורה איתנו. יש לנו פה אנשים עם צו 8, אבל אין מה לעשות עם זה עכשיו, ונשמח לקבל הודעה מה קורה איתנו, או לפחות שהיו מיידעים לפני הטיסה - אז היינו יכולים להחליט אם לעלות על הטיסה או לא".

מישראייר נמסר: "לאור המצב הבטחוני, חברת התעופה סמארט ווינגס שהפעילה את טיסה מס' 6H572 מסלוניקי לתל אביב היום 08.10.23, נחתה בלרנקה. אנו עושים את כל המאמצים להפעיל טיסת המשך בשעות הקרובות מלרנקה לתל אביב. אנו נמשיך ונעדכן אתכם בזמן הקרוב. עמכם הסליחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully