וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו תאסור על טייסים ואנשי צוות להשתמש בבושם

עודכן לאחרונה: 5.10.2023 / 12:34

הסיבה: בשמים, אפטר שייב ואפילו משחות שיניים מעלים את הסיכון לתוצאות חיוביות כוזבות בבדיקות אלכוהול, הנערכות באמצעות מכשירי נשיפה. ומה עם חומר דוחה יתושים?

מומבאי, הודו/צילום וערך: אדי גרלד

יש סיכוי גבוה למדי שבקרוב יוטל איסור על טייסים ואנשי צוות אוויר בהודו להשתמש בבשמים - והדבר רלוונטי הן לנשים והן לגברים. המגבלה הזו אינה קשורה להיגיינה או לאסתטיקה אלא להחמרת התקנות הקשורות לצריכת אלכוהול על ידי אנשי הצוות, ובמיוחד טייסים/ות.

הכללים החדשים, שנקבעו בידי המנהל הכללי של מינהל התעופה האזרחית ההודי, נועדו להפחית את הסיכון לתוצאות חיוביות כוזבות בבדיקות אלכוהול הנערכות באמצעות מכשירי נשיפה (הקרויים בארץ "ינשוף").

טייסים קוקפיט טיסה. ShutterStock
בהודו מחמירים את תקנות צריכת האלכוהול על ידי אנשי הצוות, ובמיוחד טייסים/ות/ShutterStock

"להתייעץ עם רופא לפני הטיסה"

בהצעה של התקנות החדשות נכתב כי: "אף איש צוות לא יצרוך כל תרופה או תכשיר או ישתמש בחומר כלשהו כגון מי פה, ג'ל לצחצוח שיניים, בושם או כל מוצר מסוג זה שיש בו תכולת אלכוהול. אלו עלולים להביא לתוצאות חיוביות בבדיקת נשיפה לגילוי אלכוהול. על כל איש צוות העובר טיפול תרופתי הקשור לחומרים מעין אלו, להתייעץ עם רופא החברה לפני ביצוע משימת טיסה".

האם בשמים אכן יכולים להשפיע על תוצאות חיוביות כאלו? אתר USA Today ראיין את טרי דניאל, עורכת דין פלילית מטקסס, שסבורה כי ייתכן שבשמים אכן ישפיעו על תוצאות בדיקת ינשוף. "אם השתמשת במוצר שמכיל אלכוהול, מכשיר הבדיקה עשוי לזהות את ריכוז האלכוהול ולדווח על תוצאה חיובית שגויה. מוצרים שמכילים אלכוהול כוללים משחת שיניים, אפטר שייב, מוצרים לחיטוי ידיים, אקונומיקה, מי פה, בושם ומי קולון. אפילו ריסוס של חומר דוחה יתושים על הגוף עשוי לגרום לתוצאה חיובית שגויה", היא מציינת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
בושם. ShutterStock
שימוש בבושם עלול להביא לתוצאות חיוביות בבדיקת נשיפה לגילוי אלכוהול/ShutterStock

הטייס הופיע שיכור לטיסה

מסתבר כי הכללים החדשים הללו אושרו כבר בשנת 2015, אך כעת הם פתוחים להערות הציבור עד יום חמישי הקרוב. כידוע, עבירות הקשורות לאלכוהול נחשבות לבעיות חמורות במיוחד בעולם התעופה. כך למשל, בחודש יולי האחרון נשלל רישיונו של טייס חברת התעופה יונייטד איירליינס והוטל עליו קנס בסך של 4,500 אירו, לאחר שהופיע שיכור לעבודה - לקראת טיסה מפריז לארצות הברית. עונשו כלל גם שישה חודשי מאסר, אך עונש המאסר הושהה בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully