וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 23 שנות חיפושים: גבר טוען שהוא קרוב למצוא אוצר ששווה מיליארדים

12.10.2023 / 0:04

אדם פאלמר חיפש במשך שנים את ה"אוצר האבוד" שמסתתר לפי האגדה בערבות קנדה, כעת הוא טוען שפריצת דרך של ממש קירבה אותו ליעד הנכסף

טריילר לדוקו Curse of Frozen Gold/History

מי מאיתנו לא היה רוצה למצוא אוצר ששווה המון כסף? אדם פאלמר העביר את 23 השנים האחרונות בניסיונות למצוא אוצר שכזה שמסתתר (לטענתו) בערבות קנדה ושווה לא פחות מ"מיליארדים". על פי האגדה המקומית, אדם בשם סלומאץ' הסתיר גושי זהב ענקיים במכרה בניו ווסטמינסטר, אבל המיקום המדוייק של המכרה מעולם לא נחשף.

סלומאץ', כך על פי הסיפורים שאף דווחו בתקשורת המקומית בתחילת המאה ה-20, נתלה ונרצח ב-1891 ומילותיו האחרונות היו "כשאני אמות - המכרה ימות" ואת זה הוא אמר אחרי שהוא הצהיר שהוא יטיל קללה על כל מי שינסה למצוא את ההון החבוי שלו.

למרות שאין הוכחה שהמכרה הזה או הזהב באמת קיימים, אנשים רבים הקדישו את חייהם כדי למצוא את האוצר האבוד. עד כה הם לא מצאו דבר, אבל פאלמר טוען שהוא סוף סוף מצא קצה חוט - מכרה אבוד באזור שבו משערים שהאוצר חבוי.

מכרה אוצר. Adam Palmer, צילום מסך
הכניסה למכרה שבו מסתתר האוצר?/צילום מסך, Adam Palmer

"המכרה הישן שמצאנו קרס במפולת אדמה בשנה שעברה, אבל חפרנו ומצאנו את הפתח", אמר פאלמר והוסיף: "לא הספקנו עדיין לחקור עד הסוף את המכרה הזה ואנחנו מחכים לחזור פנימה בכל הכוח ועם כל הציוד כדי לשחרר את המחסום שם ולהיכנס עוד פנימה".

עוד אוצרות אבודים
ארון הברית, נאצים ופיראטים: תעלומות האוצרות האבודים הגדולות בעולם - והיכן הם עשויים להימצא

קבוצת דייגים עניים מצאה אוצר בשווי 1.5 מיליון דולר בבטן לווייתן


"מצאנו מערכת שבילים עתיקה שעל פי תיארוך ארכיאולוגי שימשה במשך אלפי שנים למסחר בין האומות הראשונות (הילידים של המקום). אנחנו מאמינים שכל העדויות האלה קשורות איכשהו והסוד טמון בהיסטוריה ובתרבות של האזור", אמר פאלמר.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

על פי דיווחים בעיתונים מתחילת המאה ה-20 אחד ממחפשי האוצר איתר את המכרה ב-1901 - אך הוא מת לאחר מחלה. המחפש כתב במכתב לעיתון מקומי ב-1915 שהוא מצא גושי זהב "גדולים כמו אגוזי מלך" וקבר את חלקם מתחת לסלע בצורת אוהל. פאלמר טוען שהוא מצא סלע בעל צורה מוזרה - וחושב שיכול להיות שזה הסלע המדובר.

אבל מחפש אחר בשם רוברט "וולקני" בראון מתואר על ידי פאלמר כ"עדות האמיתית היחידה והמוכחת של מישהו שהלך לחפש ואולי מצא אותו". הוא הוסיף: "למרבה הצער, הוא נעלם ללא עקבות בשנת 1931, ובעיני מה שקרה לו אפילו יותר מסתורי מהמכרה האבוד. אני תמיד אומר 'אם אתה מוצא את וולקני בראון - אתה מוצא את הזהב'. או שאני אמצא אותו קודם, או את המכרה האבוד, אבל אני חושב שנמצא את שניהם באותו מקום".

הוא הוסיף: "אנחנו מתקרבים. צמצמנו את החיפוש לאזור שהיה ידוע כמיקומו של וולקני בראון, ומצאנו שם כמה ראיות שעשויות להוביל אותנו בכיוון הנכון". פאלמר טוען שהוא מוצא עוד ועוד ראיות בכל שנה: "מצאנו בקתה של חוקר משאבים עם כלי עבודה למכרה בפנים ומעין מרתף מסלעים עם סימנים גרפיים צבועים על הקירות מלפני מאות שנים".

למרות האמונה של פאלמר, רבים סבורים שהסיפורים על מכרה הזהב הם לא יותר ממתיחה או אגדה אורבנית, כאשר ההיסטוריון המקומי פרד בראצ'ס אמר ל-CBC ב-2019 שמרבית הסיפור חסר ביסוס עובדתי. הוא אמר שסלומאץ' אכן היה אדם אמיתי, אבל מאמין שסיפור המכרה הומצא על ידי המקומיים - כדי למשוך מחפשי זהב לאזור.

בנוסף, סקר גיאולוגי נערך בשנת 1965 קבע שהאזור (שנקרא פיט לייק) "אינו מתאים לקימם של עורקים עשירי זהב שנלווים לעיתים לעורקי קוורץ" ו"אפילו פחות מתאים עבור כריית זהב בכמות רצינית". הוא מצא כי "לא היה אזכור למכרה זהב" בדיווחים ההיסטוריים בעיתונים שדיווחו בזמן אמת על תלייתו של סלומאץ'.

אבל ציידי אוצרות רבים עדיין נמשכים לאזור - ופאלמר רוצה להגשים חלום ילדות ולמצוא את האוצר. "שמעתי לראשונה על האגדה על הזהב של סלומאץ' כשהייתי בן 12 בערך, כשעברתי על הספרים של דודי", הוא אמר, "הוקסמתי מהרעיון שאיפשהו בהרים הקרובים למקום מגוריי, יכול להיות שיש את כל הזהב האבוד הזה שרק מחכה להימצא! נשבעתי שברגע שאהיה מבוגר מספיק כדי לנהוג ולצאת למסעות - אני אהיה זה שסוף סוף יפתור את התעלומה האזו - או לפחות אנסה".

  • עוד באותו נושא:
  • מכרה
  • אוצר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully