וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך זה הגיוני? תבליט של אופניים מודרניים נמצאה במקדש עתיק בן 2,000 שנה

24.9.2023 / 0:10

האם האדם הקדום חזה את האופניים המודרניים? תבליט על קיר במקדש עתיק בהודו הצליחה לבלבל את החוקרים

איך הגיעה חריטה של אופניים מודרניים למקדש עתיק?/ירון זילברשטיין

חובב ההיסטוריה פרווין מוהאן סייר במקדש פאנצ'אברנסוומי שבטאמיל נאדו, הודו, כשהבחין בממצא חריג ומעורר תדהמה. הוא פרסם בערוץ היוטיוב שלו סרטון המציג תבליט של אדם רוכב על אופניים שמצא חרוט על אחד הקירות במקדש העתיק שיועד לשיווה, אחד האלים החשובים ביותר בהינדואיזם. מה שמיוחד בממצא הזה הוא שהאופניים הומצאו רק במאה ה-19, אולם מדובר במקדש שנבנה לפני 2,000 שנה - הרבה לפני המצאת האופניים. איך תסבירו את זה?

התבליט המשונה העלה ספקולציות ברשת, הטוענות כי האדם הקדום חזה את הופעתם של האופניים המודרניים. פרווין אמר בסרטון שלו: "בפינה חשוכה על אחד הקירות ניתן לראות את החריטה המדהימה הזאת של אדם רוכב עם אופניים. היסטוריונים מספרים שהאופניים הומצאו במאה ה-19, רק לפני 200 שנה, אז איך זה נחרט על המקדש העתיק בן האלפיים שנה?". וזה לגמרי נכון: הדגם הראשון המתועד של האופניים הוצג לציבור בפריז בשנת 1818, ורק ב-1885 הופיעו האופניים המודרניים הראשונים הכוללים שרשרת.

אופניים חרוטים על קיר במקדש עתיק. Phenomenal Travel Videos, אתר רשמי
אופנים בני 2,000 שנה?/אתר רשמי, Phenomenal Travel Videos

הסרטון צבר מאות אלפי צפיות והצופים הגיבו בהתאם: "מישהו יאלץ להודות שחברות עתיקות היו מתקדמות בהרבה ממה שחשבנו". אחר כתב: "אנחנו לא ממציאים כלום בעולם הזה, אלא רק מחדשים טכנולוגיות ישנות נשכחות ". אחד אחר הוסיף: "זה משנה הכול - איזה ממצא מדהים".

עוד באותו נושא

רעידת אדמה חזקה במקסיקו חשפה מקדש תת קרקעי עתיק ומסתורי

לכתבה המלאה

צפו בסיור המקדש

לפני שאתם מתלהבים, בשיחה עם הדיילי סטאר הבריטי האופתלמולוג וחובב ההיסטוריה ד"ר ר.קלאיקובן טען שישנו הסבר הגיוני לכך. הוא אמר: "אף אחד אינו יודע להסביר כיצד הופיע שם התבליט הזה, אבל אני חושב שיש לי תשובה". הדוקטור ערך תחקיר וגילה שהמקדש עבר מקצה שיפורים קצר בשנות ה-20 של המאה הקודמת, כשהאופניים כבר הפכו למוצר בסיסי בשוק. הוא הוסיף: "אולי הפסל ראה מישהו על אופניים, התרשם ממנו וחרט אותו על האבן". למרות שזה נשמע כמו הסבר הגיוני, גם את זה אין עדיין דרך להוכיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully