וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה חזקה במקסיקו חשפה מקדש תת קרקעי עתיק ומסתורי

16.7.2018 / 9:04

רעידות האדמה רבות העוצמה שהובילו למותם של 369 אנשים במקסיקו בספטמבר האחרון הובילו גם לחשיפת מקדש עתיק מתחת לפירמידה אצטקית שנבנה הרבה לפני הפירמידה. מומחים מאושרים מהתגלית: "למרות האסונות הכבדים, עלינו להיות אסירי תודה"

צילום מסך

רעידת אדמה בעוצמה של 7.1 בסולם ריכטר, שאירעה בספטמבר האחרון במקסיקו, חשפה מקדש אצטקי עתיק המוקדש לטלאלוק, אל הגשם, הפריון והמים במיתולוגיה האצטקית. המקדש, שהוסתר מבני האדם במשך כמעט 900 שנה, מתפרש על גודל של 6 על 4 מטרים בלבד והוא ממוקם בתוך פירמידה אצטקית באתר הארכיאולוגי טיאופנזולקו (שפירושו "במקדש הנטוש"), הנמצא 70 ק"מ דרומה למקסיקו סיטי, באזור מורלוס.

רעידת האדמה הביאה למותם של 369 אנשים וגרמה לנזק עצום לאתרים היסטוריים חשובים, אולם ארכיאולוגים מנסים להסתכל על חצי הכוס המלאה ולשמוח על הגילוי המפתיע שהולידה האדמה.

מקדש אצטקי נחשף במקסיקו. NIAH, אתר רשמי
מקדש אצטקי נחשף במקסיקו/אתר רשמי, NIAH

המקדש החדש שנמצא ממוקם למעשה בתוך פירמידה שנמצאת בתוך פירמידה. עד כה, הארכיאולוגים האמינו שהפירמידה העתיקה ביותר במקום מגיעה מהמאה ה-13, אולם הממצא החדש מראה שבמקום נמצאים גם מבנים עתיקים יותר מהמאה ה-12.

עוד באותו נושא

הסוד שנחשף במערות: "הוכחות שדינוזאורים חיו לצד בני האדם"

לכתבה המלאה
מקדש אצטקי נחשף במקסיקו. NIAH, אתר רשמי
רעידת האדמה בספטמבר האחרון חשפה מקדש עתיק משנת 1150/אתר רשמי, NIAH

עוד בנושא:

המכון הלאומי לאנתרופולוגיה והיסטוריה של אמריקה (INAH) הם שמצאו את המקדש, אחרי שבחנו את הנזקים שנגרמו לפירמידה. ברברה קונייצה מ- INAH אמרה: "הפירמידה חוותה הרס בליבה. הרצפה שקעה וזה העמיד את יציבותה בסכנה". איזבל קמפוס גונאגה, מנהלת מרכז INAH מורלוס הוסיפה: "למרות תוצאות רעידות האדמה, עלינו להיות אסירי תודה שתופעת הטבע הזו חשפה את המבנה החשוב הזה, המשנה את תאריך האתר הארכיאולוגי".

מקדש אצטקי נחשף במקסיקו. NIAH, אתר רשמי
מקדש אצטקי נחשף במקסיקו/אתר רשמי, NIAH

בתוך המקדש, הצוות מצא מבער קטורת ושברי קרמיקה. איזבל הוסיפה ששבטי הטלהואיקה, שחיו בעשרות עיירות קטנות באזור מורלוס בתקופתו, נהגו לבנות על גבי מבנים עתיקים יותר, אולם הם לא תיארו לעצמם שבמקום מסתתר עוד מבנה, עתיק יותר, ששווה מחקר.

מקדש אצטקי נחשף במקסיקו. NIAH, אתר רשמי
הפירמידה החיצונית בה נמצא המקדש העתיק/אתר רשמי, NIAH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully