וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טסים בחגים? אלו היעדים שתהיה בהם שביתה בספטמבר

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 15:18

מתכננים חופשת חגים באירופה? קחו בחשבון שצפויות שביתות ושיבושים שעלולים לגרום לכאוס בשדות התעופה - בבריטניה, באיטליה, בצרפת ואולי גם במדינות נוספות. הנה התאריכים שצפויים בהם שיבושים

בווידאו: שביתת עובדי רכבות בבריטניה/מערכת וואלה

בדיוק כפי שהתרחש בחודש אוגוסט, גם בספטמבר צפויה אירופה להפוך לבלגן אחד גדול, עם שביתות של מגזרים שונים, הפגנות ושאר תקלות שנגרמות בעיקר בשל העובדה שהאינפלציה דוהרת ועובדים רבים מפגינים כדי להטיב את תנאי העסקתם. באופן טבעי, כל אלו משפיעים גם על ענף התעופה, לכן אם תכננתם לצאת בחגים (או בשאר ימי ספטמבר) לחופשה באירופה, כדאי לבדוק מראש מה ואיפה צפויים שיבושים.

צרפת: בקרי התעבורה האווירית לקראת שביתה (וגם עובדי המטרו)

האיגוד הגדול ביותר בצרפת של בקרי התעבורה האוויריים (SNCTA) קרא לעובדיו לערוך שביתות כלל ארציות ב-15 בספטמבר וב-13 באוקטובר. השביתה הראשונה תיערך במקביל לגביע העולם ברוגבי, שימשוך את המדינה עשרות אלפי חובבי ספורט מהעולם. האיגוד תקף את מה שהוא מכנה "שתיקתה של רשות התעופה האזרחית (בצרפת) על רקע האינפלציה הגואה". התוצאה הצפויה עלולה לגרום לגל של ביטולי טיסות וכן להשפיע על טיסות ממדינות אחרות שחוצות את המרחב האווירי של צרפת.

ואם כל זה לא מספיק, הרי שגם עובדי המטרו של פריז מאיימים בשביתה שצפויה להתקיים בזמן גביע העולם ברוגבי, שיחל ב-8 בספטמבר ויסתיים ב-28 באוקטובר. המשחקים ייערכו באצטדיון סטאד דה פראנס שמצפון לעיר. הסיבה: בעוד שנהגי רכבת המטרו יקבלו בונוס על תוספת השעות והמאמץ בזמן המשחקים, הרי שלעובדי התחנות לא הוצעה כל הטבה. נכון לשעה זו, עדיין מתקיים משא ומתן בין הצדדים.

שדה התעופה שארל דה גול בפריז. Shutterstock, ShutterStock
השביתה הראשונה תיערך במקביל לגביע העולם ברוגבי. שדה התעופה דה גול בפריז/ShutterStock, Shutterstock

איטליה: שביתות בשדות התעופה עלולות לגרום כאוס

אתר Euro News מדווח כי צוותי הקרקע בשדות תעופה ברחבי איטליה ישתתפו בשביתה בת 24 שעות שתיערך ב-8 בספטמבר. בין השאר, גם הצוותים שאחראים על הכבודה ישבתו, וכרגע עדיין לא ידוע כמה עובדים אכן ישתתפו בעיצומים, כך שרמת השיבושים עדיין איננה ידועה. שביתה נוספת של עובדי הכבודה צפויה להיערך גם ב-29 בספטמבר, בשדות התעופה ברחבי המדינה.

נוסף על כך, ב-16 בספטמבר צפויים פקחי התעבורה האווירית לשבות בשדות התעופה ברחבי איטליה. מדובר בשביתה מוגבלת בזמן שאורכה שמונה שעות - מ-10:00 עד 18:00. רשות התעופה האזרחית של איטליה תפרסם מספר ימים לפני השביתה רשימה של טיסות "מאושרות" שאכן ימריאו וינחתו. טיסות שמתוכננות להמריא לפני השעה 10:00 או אחרי השעה 18:00 לא אמורות להיות מושפעות מהשביתה, אם כי ייתכנו שיבושים בשל הכאוס הצפוי.

שדה התעופה לאונרדו דה וינצ'י (פיומיצ'ינו) ברומא, איטליה. ShutterStock
פקחי התעבורה האווירית לשבות בשדות התעופה באיטליה/ShutterStock

בריטניה: צוותי קרקע ואיגוד הרכבות מכריזים על שביתות

צוותי שירותי הקרקע של חברת התעופה וויז אייר שבנמל התעופה לוטון (Luton) מצפון ללונדון הכריזו על שתי שביתות של 24 שעות: ב-6 וב-13 בספטמבר. לפי האיגוד המקצועי שלהם, השביתות הללו - שבהם ייקחו חלק כ-80 עובדים - יגרמו למה שמכונה "הפרעה עצומה לנוסעי וויז אייר". ישנן הערכות כי צוותי קרקע נוספים, של חברות אחרות, עשויים גם הם לשבות.

נוסף על כך, איגוד הרכבות הגדול בבריטניה, RMT, הודיע על חידוש השביתות, כחלק מהעיצומים המתמשכים הנגרמים בשל תנאי השכר, תנאי העבודה והביטחון התעסוקתי שלהם.

על פי דיווחים נוספים בנושא, כ-96 אחוזים מתוך 835 טייסי חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק הצביעו על המשך סכסוך עבודה ופתיחה בשיבושים בעבדותם, על רקע מה שהם כינו "חששות רציניים הקשורים לעייפות ולרווחה של הטייסים". זאת בשל שינויים בלוחות הזמנים שנכנסו לתוקף עוד במהלך מגפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully