וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמוסטה, קייל ו"שניצל של שישי": התפריט החדש בטיסות אל על

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 14:18

לאחר 4 שנים, מחדשת אל על את התפריט בטיסותיה והפעם גייסה את השף אסף גרניט. בין המנות החדשות: קציצות ברוטב חמוסטה דלעת, כריך גבינת לאבנה טבעונית, כריך "שניצל של שישי", חריימה וקוסקוס, פרגית מסחאן וסלט קייל

מנכ"לית אל על ושף החברה אסף גרניט/צילום: זיו ריינשטיין

אל על על מכניסה תפריט חדש לטיסותיה, לאחר מספר חודשי עבודה בהם גייסה את השף אסף גרניט ואת הזמר חנן בן ארי כפרזנטור, זאת כחלק ממאמץ שיווק והתחדשות שהחל בחודש פברואר האחרון.

היום (ראשון) חשפה חברת התעופה, באירוע שכלל טעימות, את התפריט החדש ש"נשמר בסודיות מזה מספר חודשים", כך לפי אל על, שיוטמע באופן מדורג במטוסים החל מה-5 בספטמבר.

אסף גרניט. גיא כושי ויריב פיין,
התפריט החדש "נשמר בסודיות מזה מספר חודשים". אסף גרניט, השף של אל על/גיא כושי ויריב פיין
בריסקט. אנטולי מיכאלו,
"חיבור בין יעד ליעד, בין מדינה למדינה ובין תרבות אחת לאחרת". כריך בריסקט/אנטולי מיכאלו

גרניט: "באוויר האוכל שלי נמצא 'הכי בבית בעולם'"

מאל על נמסר, שכחלק מהחזון הקולינרי שעל בסיסו נבנה התפריט, ניתן דגש על חומרי גלם ממיטב תוצרת הארץ, המשקפים גם את חזונה של אל על להוות גשר המחבר בין ישראל לעולם. "כור ההיתוך הישראלי תמיד היה ההשראה הקולינרית שלי", אמר גרניט. "חיבור בין יעד ליעד, בין מדינה למדינה ובין תרבות אחת לאחרת. באוויר האוכל שלי נמצא 'הכי בבית בעולם', גם חומרי הגלם המקומיים והעכשוויים הנשענים על המתכונים של פעם. אז אם אני פוגש אתכם בצאתכם לחו"ל תיהנו מעוד קצת אוכל של בית. ואם אתם בדרך חזרה ארצה, הנה ביס של ברוכים השבים".

בתפריט שנבנה, ניתן למצוא מנות מגוונות היוצרות פיוז'ן בין המטבח הישראלי המסורתי לבין המטבח המודרני. כך למשל, במחלקת התיירים תושק בסוף החודש מנה חדשה - קציצות ברוטב חמוסטה דלעת על מצע אורז ואטריות. תפריט הכריכים השתדרג גם הוא וכולל בשלב הראשון שלושה סוגי כריכים חדשים, כולם מורכבים מלחמניית פרעצל איכותית: כריך בריסקט - עם בצל אפוי, איולי שום, ואיולי צ'יפוטלה. כריך גבינת לאבנה טבעונית - עם סלייסים של סלק, גבינת לאבנה טבעונית וסחוג לא חריף, וכריך עוף בצ'ימיצ'ורי לימון. בחודשים הקרובים ייכנסו כריכים נוספים לתפריט למשל כריך "שניצל של שישי" וכן צפויות בשורות חדשות בתחום הכריכים החלביים.

חמוסטה דלעת. אנטולי מיכאלו,
מנה חדשה: קציצות ברוטב חמוסטה דלעת על מצע אורז ואטריות/אנטולי מיכאלו
חריימה וקוסקוס. אנטולי מיכאלו,
המנות שודרגו גם במחלקות העסקים והפרימיום. חריימה וקוסקוס/אנטולי מיכאלו
סלט קייל. אנטולי מיכאלו,
סלט קייל/אנטולי מיכאלו

"77% מהישראלים מעדיפים לאכול במטוס אוכל ישראלי"

במחלקות העסקים והפרימיום שודרגו סלסילות הלחמים, הסלטים שודרגו עם קרוטונים של עבאדי והיוגורטים של משק יעקבס. המנות עצמן כוללות אומלט '99 פטריות' או קובנה עם רסק, סחוג, וביצה קשה לבחירה. בארוחות הערב של מחלקות היוקרה הוטמעו מנות ראשונות חדשות, כמו ראגו פטריות על קרם פטריות ובצלי שאטה אפויים, סלט קייל עם שאלוט אפוי וויניגרט ג'ינג'ר. בעיקריות ניתן למצוא פרגית מסחאן עם בורגול עדשים ותבשיל מנגולד, חורשט סבזי עם אונטריב ואורז שעריה, או חריימה בורי עם גרגירי חומוס וקוסקוס.

מנכלית אל על, דינה בן טל גננסיה: "אל על היא הבית של הישראלים בעולם, וככזו בחרנו להעניק ללקוחותינו תפריט המבוסס של אוכל ישראלי מסורתי לצד מודרני, וזאת לאחר שראינו כי 77% מהישראלים מעדיפים לאכול במטוס אוכל ישראלי שמזכיר את הבית".

במהלך האירוע הציגה אל על מספר נתונים מעניינים ממחקר שערכו בקרב נוסעים ישראליים, כחלק מהעבודה על התפריט:
• 75% ממשתתפי הסקר מעידים כי הארוחה היא חלק בלתי נפרד מחווית הטיסה שלהם.
• 77% מעדיפים לאכול בטיסה אוכל ישראלי שמזכיר בית.
• כ-60% דירגו את האוכל בטיסה כאחד מ-6 הפרמטרים החשובים בבחירת חברת תעופה.
• 85% לא רוצים לפספס את הארוחה ומעדיפים שיעירו אותם לארוחה.
• נוסעים הטסים לבד חשים רעב פי 1.5 מכאלה שטסים יחד עם נוסעים נוספים.
• כ-70% לא מביאים באופן קבוע אוכל לילדים מהבית.
• לא רק האוכל חשוב, גם השתיה - 64% מעידים שהמשקאות חשובים לא פחות מהאוכל.


על רקע נתונים אלה בנתה אל על את החזון הקולינירי המשותף יחד עם השף גרניט. השף אסף גרניט נבחר לאחר ש כ-90% מהישראלים אשר השיבו על הסקר העידו שהוא מסב תחושת גאווה ואמון וכ-75% העידו שהוא מייצג את המטבח הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully