וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 יעדים עם מוניטין גרועים שאתם חייבים לבקר בהם

עודכן לאחרונה: 8.9.2023 / 0:33

מקולקטה בודו ועד חבל הבאסקים בספרד, מבלפסט ועד מרסיי - אם חשבתם שהיעדים הללו בעייתיים, תחשבו שוב. כי יש בהם הפתעות ואתרים מרתקים שאסור לכם לפספס

אגם קילרני באירלנד/צילום: יוסי פישר

מחירים מעולים, אוכל משובח, מזג אוויר מצוין וחופי ים שווים בהחלט. כל אלו ממתינים לכם ביעדים הבאים, שבאופן לא מוצדק זוכים למוניטין די גרוע. אתר הפנאי SMH מפנה אליהם זרקור מפרגן במיוחד.

נאפולי, איטליה

נכון, בנאפולי אתם צריכים להיות מאוד ערניים לכל מיני רמאים וכייסים, אבל מסתבר שבעיר האיטלקית היפה הזו יש מעט מאוד פשע אלים או ארגוני פשע פעילים. נאפולי מציע "תפאורה" נהדרת שמשתרעת מאזור המפרץ המרשים שלה ועד להר הגעש וזוב. זאת לצד היסטוריה ארוכה ומרתקת שבאה לידי ביטוי בשרידים יפים, ארמונות, מספר טירות וגם כמה מוזיאונים מעולים לאמנות. חיי הרחוב בנאפולי שוקקים כל העת, עם אוכל רחוב מצוין וגם כמה מהמסעדות הטובות מסוגן בעולם.

קסטל סנט אלמו בנאפולי. אורטל צבר, תמונות גולשים
קסטל סנט אלמו בנאפולי/תמונות גולשים, אורטל צבר

חבל הבאסקים, ספרד

במשך עשרות שנים, ביצעה באזור זה המחתרת הבאסקית (אט"א, ETA) התקפות טרור רבות, אך אלו פסקו בשנת 2011. כיום שומר אזור זה שבצפון-מזרח ספרד על זהות תרבותית מובהקת ונופים מרשימים. בנוסף, אסור לפספס את מוזיאון האמנות גוגנהיים בילבאו. קו החוף היפה של החבל משובץ בכפרי דייגים, בעוד שבבירה ויטוריה-גאסטייס (Vitoria-Gasteiz) ממתין לכם מרחב יפהפה שראשיתו בימי הביניים. אבל שום דבר בחבל הבאסקים אינו מנצח את סצנת האוכל, במיוחד בסן סבסטיאן, אחד המקומות הטובים בעולם לאכול בו.

מוזיאון גוגנהיים, בילבאו, ספרד. ShutterStock
אחד המקומות המוכרים בחבל הבאסקים. מוזיאון גוגנהיים בבילבאו, ספרד/ShutterStock

קולקטה, הודו

קולקטה (לשעבר כלכותה) שבהודו היא אמנם עיר צפופה, כאוטית וענייה, עם שכונות עוני מזעזעות, אבל הבירה האינטלקטואלית של הודו עברה במהלך שני העשורים האחרונים שיפורים מתמשכים. המבנים והכיכרות המפוארים מהתקופה הקולוניאלית במרכז העיר בהחלט לוכדים את העין, והמוזיאון ההודי (Indian Museum) המוקדש למורשת המקומית מציג אוסף מופלא של פריטי אמנות. אל תחמיצו גם את הגנים הבוטניים, את מקדש קליגהט (Kalighat) ואת שוקי הפרחים שבעיר. תענוג אמיתי.

מקדש קליגהט קולקטה בהודו. ShutterStock
הבירה האינטלקטואלית של הודו. מקדש קליגהט בקולקטה/ShutterStock

קרטחנה, קולומביה

כל מה ששמעתם בעבר הוא נכון: לוחמי גרילה, חוטפים, קרטלי סמים. אז נכון, בקולומביה צריך להיזהר ולקחת בחשבון שיש אזורים שהם מחוץ לתחום. עם זאת, קו החוף הקריבי הוא מרחב נפלא. תמצאו בו מי טורקיז, חופים שמוקפים בשוניות אלמוגים וגם פיתוח תיירותי שהוא עדיין צנוע ולא מנקר עיניים. גולת הכותרת היא עיר הנמל קרטחנה (Cartagena), שהמרכז ההיסטורי שלה הוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בין השאר, היא מציעה ארכיטקטורה מהתקופה הספרדית ושפע של מרפסות עטורות פרחים. ואם אתם כבר בקולומביה, הרי שיותר ממומלץ לטייל ביערות בגשם שבאמזונס ואל מול הנופים של הרי האנדים.

העיר קרטחנה, קולומביה. ShutterStock
המרכז ההיסטורי שלה הוכרז אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. קרטחנה/ShutterStock

בלפסט, בריטניה

הפיצוצים שהחרידו את בירת צפון אירלנד הם כבר נחלת המאה הקודמת, ובלפסט הגיחה אל המאה ה-21 בסטייל. מרכז העיר הגרנדיוזי מהתקופה הוויקטוריאנית שוחזר, החנויות והפאבים שוב הומי אדם, הקהילות האמנותיות משגשגות, ורובע האוניברסיטה מציע חיי לילה תוססים. ואל תחמיצו את "רובע הטיטאניק" שבו גם מוצגת תערוכה מצוינת על הטיטאניק, שנבנתה במספנות של בלפסט.

מוזיאון הטיטאניק בבלפסט. זיו ריינשטיין
הספינה המפורסמת נבנתה בעיר. מוזיאון הטיטאניק בבלפסט/זיו ריינשטיין

סרי לנקה

הצרות הכלכליות שפקדו את סרי לנקה, שאליה יפתחו בקרוב טיסות ישירות מישראל, עלו לכותרות לא מעט, וזו אולי עוד סיבה לסייע בכסף זר למדינה שזקוקה לו נואשות. ואותן צרות כלכליות משמען שכל הטוב שסרי מציעה עדיין נמצא כאן, אבל במחירי מציאה של ממש: חופי גלישה מדהימים, אזורים הרריים יפהפיים שעטופים במפלים ובמטעי תה, פארקים לאומיים שבהם תוכלו לראות פילים, אתרים בודהיסטים והשרידים שובי הלב של הערים העתיקות אנוראדאפורה (Anuradhapura) ופולונארווה (Pollonaruwa). גם האוכל באי טעים (וחריף) להפליא.

סרי לנקה. pixabay,
חופי גלישה מדהימים ואזורים הרריים יפהפיים. סרי לנקה/pixabay

מרסיי, צרפת

במשך זמן רב, העיר השנייה בגודלה בצרפת הייתה מוכת פשע. לאחר מכן היא פיתחה מחדש את חוף הים שלה, פתחה את מוזיאון הציביליזציות הים תיכוניות (Mediterranean Civilisations Museum) הנהדר, והוכרזה ב-2013 כבירת התרבות של אירופה. ומאז, נהנים התיירים מתפאורת הנמל שלה, מארכיטקטורה ייחודית, שווקי רחוב רב-תרבותיים ומגוון גדול של ברי יין ומסעדות בסגנון פרובנס וצפון אפריקה. מזג האוויר שמשי ובקרבת העיר ישנם איים מעניינים שכיף לחקור אותם.

מרסיי צרפת. ShutterStock
פיתחה מחדש את חוף הים שלה. מרסיי/ShutterStock

מקסיקו

אז כן, הפשיעה הזעירה עדיין נפוצה במדינה, ובאזורים מסוימים בה יש בעיות חמורות של אלימות מצד קרטלי סמים, אבל זה לא מפריע ליותר מ-30 מיליון תיירים להגיע מדי שנה למקסיקו וליהנות מחלקים גדולים של המדינה הססגונית, האנרגטית והידידותית הזו. נקודות השיא בה כוללות את החוף הקריבי, חורבות המאיה והאצטקים העתיקות ועיירות מהתקופה הספרדית שבהן תרבויות ילידיות עתיקות, כמו למשל באזור ואחאקה (Oaxaca) היפה. במקסיקו סיטי יש מוזיאונים נהדרים, מסעדות ואוכל רחוב מצוין.

ואחאקה מקסיקו. ShutterStock
עיירות מהתקופה הספרדית שבהן תרבויות ילידיות עתיקות. ואחאקה, מקסיקו/ShutterStock

גואנגג'ואו, סין

לעיר המסחר הדרומית של סין גואנגג'ואו (Guangzhou), יש מוניטין של עיר עסקים שאין בה שום דבר ראוי שקשור לתיירות. אבל זה ממש לא כך. בעיר תמצאו מקדשים נושנים ואתרים הקשורים להיסטוריה המהפכנית של סין. יותר מכל, הוא מציג את האנרגיה המהירה והקצבית של סין העכשווית, עם אופציות שופינג שוות, ארכיטקטורה עכשווית מרהיבה, שכונות אופנתיות וחיי לילה שוקקים. ועוד לא דיברנו על האוכל המצוין, עם דגש עם המטבח הקנטונזי.

גואנגג'ואו, סין. ShutterStock
מוניטין של עיר עסקים שאין בה שום דבר ראוי שקשור לתיירות. גואנגג'ואו/ShutterStock

"הדרום העמוק", ארצות הברית

אלבמה, לואיזיאנה, מיסיסיפי וטנסי עדיין לא התנערו לחלוטין מהמוניטין שלהן, שראשיתו עוד בימי מלחמת האזרחים וזכויות האזרח. אבל האזור הזה המכונה "הדרום העמוק", טומן בחובו שפע של השפעות תרבותיות ועומק היסטורי - הרבה יותר ממה שתיירים רבים יודעים. האזור מתהדר במטבח מתובל ובסצנת מוזיקה שהשפעותיה ניכרות במקומות רבים בעולם. וגם הנופים עצמם מרהיבים. אל תחמיצו את רכס הרי הסמוקי (Great Smoky Mountains) שהוא גם הפארק הלאומי המתויר ביותר בארצות הברית. ויש לכך סיבה טובה.

רכס הרי הסמוקי בטנסי, ארה"ב. ShutterStock
רכס הרי הסמוקי בטנסי, ארה"ב/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully