וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחילתה של מגמה? חברת תעופה תשקול נוסעים לפני הטיסה

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 9:02

חברת התעופה קוריאן אייר מסרה כי הנוסעים יישקלו יחד עם תיקי היד שלהם כדי לעמוד בדרישות הבטיחות בתעופה. הנתונים יהיו אנונימיים, ואפילו מי שיישקלו לא יידעו מה מורה המחוג. בענף סבורים כי זו רק ההתחלה

שדה תעופה אינצ'און שבדרום קוריאה/צילום: זיו ריינשטיין

עד לפני זמן לא רב, הרעיונות הללו נחשבו מטופשים ואף בלתי מתקבלים על הדעת, אבל כעת זה מתחיל אט-אט לקרות: מספר חברות תעופה החלו לבחון ברצינות את הרעיון של שקילת הנוסעים לפני העלייה למטוס. הסיבה: לפני שכלי טיס יוצא לדרכו, יש לדעת במדויק מה משקלו הכולל, בשל תקני תעופה מחמירים. וכך, בימים אלו הצהירה חברת התעופה קוריאן אייר כי "תשקול את משקלם הממוצע של כל הנוסעים, יחד עם תיקי היד (שאיתם עולים למטוס), למען בטיחות הטיסה".

מטוס של חברת קוריאן אייר. ShutterStock
"תשקול את משקלם הממוצע של כל הנוסעים, יחד עם תיקי היד". קוריאן אייר/ShutterStock

פעולה זמנית (נכון לעכשיו)

באתר החברה, הנחשבת לחברת התעופה הגדולה בדרום קוריאה, צוין כי המהלך מגיע עקב דרישות חדשות מצד ממשלת קוריאה. על פי הדיווח, מדובר ביוזמה זמנית שמטרתה איסוף נתונים עבור משרדי התחבורה והתשתיות במדינה, והיא תבוצע בשדה התעופה גימפו (Gimpo) בסאול מ-28 באוגוסט ועד 3 בספטמבר ומשדה התעופה הבינלאומי, הגדול יותר, אינצ'און (Incheon) בתאריכים 19-8 בספטמבר.

בדרכם למטוס, הנוסעים יתבקשו לעלות על משקל יחד עם על החפצים שאיתם הם עולים למטוס. הנתונים ייאספו בעילום שם ויוזנו אל מאגר נתונים גדול שמטרתו לספק מידע כללי על משקל המטוס. עוד דווח כי אנשי צוות האוויר לא ידעו מהו המשקל של כל מי שנשקל. למעשה, גם נוסע שעלה על המשקל לא יוכל לדעת מה משקלו. לצד זאת, נוסעים יוכלו לסרב לשקילה, על ידי הודעה מוקדמת שישלחו לחברת התעופה. "נוסעי קוריאן אייר יתבקשו לעלות על המשקל עם חפציהם בכל שער עלייה למטוס", הבהיר נציג חברת קוריאן אייר. "הנתונים שייאספו באופן אנונימי ישמשו למטרות סקר וזה לא אומר שנוסעים שסובלים מעודף משקל יצטרכו לשלם יותר".

עוד בוואלה!

בדרך למזרח: שדה התעופה שהכי כדאי לכם להיתקע בו

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
הנתונים ייאספו בעילום שם ויוזנו אל מאגר נתונים גדול/ShutterStock

וזה קורה גם בניו זילנד

אתר The Street מדווח כי יוזמה דומה ננקטה מוקדם יותר השנה גם על ידי חברת התעופה
אייר ניו זילנד. זה קרה בין החודשים מאי ליולי, בעת שנוסעים שהמריאו משדה התעופה של אוקלנד התבקשו לעלות על משקל כדי לספק נתונים אנונימיים לטובת מאגר מידע דומה. חברת התעופה ערכה סקר בעניין זה שנתיים קודם לכן והיא מתכננת להמשיך ולבצע זאת באופן קבוע כדי לקבל נתונים מעודכנים על משקל הנוסעים בכל טיסה וטיסה. כאמור, במקרה של קוריאן אייר, ההחלטה לערוך סקר מסוג זה לא התקבלה על ידי חברת התעופה אלא היתה זו דרישה של משרד התחבורה.
בעוד שחברות תעופה אחרות בעולם עדיין לא ניסו לבצע פעולות דומות, הרי שמומחי תעופה מסבירים כי לא מן הנמנע שיום אחד זה יקרה. כך למשל, בשנת 2021 פרסם מינהל התעופה הפדרלי בארצות הברית (FAA) מידע לפיו קיבל ייעוץ בנושא זה. היועצים קבעו כי בקשה מהנוסעים לעלות על משקל היא אחת מהאפשרויות להערכת המשקל הכולל של הטיסה ובכך גם ניתן יהיה לוודא כי הנוסעים ותיקי אינם חוצים את רף המשקל המותר. "לטובת בטיחות הטיסה, חשוב מאוד לדעת כמה המטוס שוקל" מסכם ג'ון קוקס, מומחה תעופה אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully