וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידיעת השמנים: חברת תעופה שטסה לארץ תשקול הנוסעים

אוזבקיסטן איירווייס, שלא מעט ישראלים מנצלים את טיסות הקונקשיין שלה למזרח, הודיעה שתתחיל לשקול כל נוסע ונוסע ביחד עם כבודת היד שלו, בטרם יעלו למטוס. במטוסים שבהם יהיה עומס, הנוסעים כבדי משקל ייאלצו לרדת מהטיסה

אילוסטרציה. ShutterStock
מעכשיו יהיה מי שימדוד אותנו לפני המראה/ShutterStock

זה ידוע שככל שמשקל המטוס כבד יותר, כך עלות צריכת הדלק גבוהה יותר. עכשיו מנסה חברת התעופה אוזבקיסטן איירווייס לצמצם את משקל המטוס ולחסוך בכך כסף, והחליטה לשקול את הנוסעים שלה לפני המראה.

חברת התעופה הודיעה לאחרונה, שכל הנוסעים שלה ייאלצו לעמוד על ממתקני שקילה עם הכבודה שלהם בסיום תהליך הצ'ק-אין. החברה, שהוקמה ב-1992 וטסה לכ-40 ערים בעולם, ביניהן גם לתל אביב, פופולרית בקרב הישראלים שנוהגים להגיע באמצעותה ליעדים במזרח, כמו הודו ותאילנד.

אולם לכבדי המשקל שביניכם יש בשורה מרגיעה: החברה מבטיחה לא לגלות כמה ישקול כל נוסע ונוסע. עם זאת, זה אומר שנוסעים שמנים ייאלצו לרדת מטיסות עמוסות במטוסים קטנים.

מכונות שקילה מיוחדות כבר מוקמו בשערי העלייה למטוסים בשדה התעופה של טשקנט, הבירה, כשהנוסעים יחולקו לשלוש קטגוריות: גברים, נשים וילדים. לטענת החברה, עליה לדעת את המשקל של הנוסעים ושל המזוודות שלהם היות וזה חיוני במיוחד בטיסות במטוסים קטנים. אגב, החברה משתמשת במטוסי בואינג 757 ו-767, הנחשבים ישנים יותר, כמו גם מטוסי איירבאס A320 ואחרים.

מטוס בואינג 767 אוזבקיסטן איירווייס. ShutterStock
תשקול אותנו אחד אחד. אוזבקיסטן איירווייס/ShutterStock

החברה: "השקילה לפי חוקי התעופה הבינלאומיים"

בהודעה שפירסמה החברה, נאמר: "אוזבקיסטן איירווייס מבצעת את תהליך שקילת נוסעים במטרה לקבוע את המשקל הממוצע של נוסעים עם כבודת יד. לפי חוקי התעופה הבינלאומיים, חברות תעופה מחוייבות לבצע נהלים שקודמים לטיסה, כמו שקילת הנוסעים והכבודה, על מנת לעמוד בהנחיות של בטיחות הטיסה.

"לאחר ביצוע תהליך הצ'ק-אין, ולפני העלייה למטוס, נבקש ממך לבצע את תהליך השקילה בעזרת מכונת שקילה מיוחדת, הממוקמת בשער העלייה למטוס. ציון המשקל של הנוסע יהיה חסוי. אנו מעריכים את את הסיוע שלך ומודים לך מראש על עזרתך בביצוע תהליך בטיחות הטיסה".

שקילה אינה דבר חדש בטיסות. סמואה אייר, חברת התעופה של מדינת איים בדרום האוקיינוס השקט שידועה באחוזי ההשמנה הגבוהים של אזרחיה, החלה כבר ב-2013 לגבות תשלום נוסף מנוסעים שמנים, במטרה לסייע לאזן את המשקל במטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully