וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובר של השמים": ב-2027 תושק מונית מעופפת

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 7:43

יש חשמל בשמים: חברה הולנדית מתכוונת להשיק צי של מוניות אוויריות חשמליות וידידותיות לסביבה. תוכלו להזמין נסיעה באמצעות אפליקציה, וליהנות ממושבים ספורטיביים ומחלונות פנורמיים בגובה של 3,000 מטרים

מונית מעופפת של אובר/UBER

מי פנוי מעל הרצליה? בעתיד הלא רחוק מדי, תוכלו לדלג למטוס בדיוק באותה הקלות שבה אתם מדלגים למונית או לאובר (בזמן שאתם מטיילים בחו"ל, כי בישראל אובר אינה זמינה). כל הטוב הזה יגיע באדיבות Electron Aviation, חברה הולנדית שמבקשת להיות "אובר של השמים". החברה מתכננת להשיק מוניות אוויריות חשמליות בהולנד בשנת 2027, ולאחר מכן תעשה זאת גם בבריטניה.

הדיילי מייל מדווח כי המונית האווירית, המכונה "אלקטרון 5", תוטס בידי טייס יחיד ותאפשר לארבעה נוסעים נוספים לעלות עליה. טווח הטיסה שלה יעמוד על כ-500 ק"מ בין הטענה להטענה. על פי פרסומי החברה, היא תציע "אמצעי תחבורה יעיל ומותאם אישית במחיר סביר". וכפי שכבר נרמז, המונית האווירית לא תפלוט כלל מזהמים לאוויר, כולל פליטת פחמן דו-חמצני (CO2) - זיהום המאפיין כיום את רוב כלי הטיס המונעים בדלק.

מונית אווירית אלקטרון 5. Electron Aviation, אתר רשמי
תוטס בידי טייס יחיד ותאפשר לארבעה נוסעים נוספים לעלות עליה. "אלקטרון 5"/אתר רשמי, Electron Aviation

כך זה יעבוד

לפי Electron Aviation, הנוסעים-טסים יוכלו להזמין את הנסיעה שלהם באמצעות אפליקציה ייעודית, לנסוע בכלי תחבורה רגיל למרכז המוניות האוויריות המקומי שלהם ושם לעלות על המונית האווירית הפרטית שלהם. על פי הדיווחים, בתחילה יהיו מחירי הכרטיסים כמעט זהים לאלו של מושבים במחלקת עסקים במטוסי נוסעים, אך החברה מתכננת להוריד את המחירים לרמות מחלקת תיירים בתוך חמש שנים מרגע תחילת הפעילות.

כלי הטיס עצמו יכלול חלונות פנורמיים ומושבים המזכירים את אלו שבמכוניות ספורט יוקרתיות. לכל מושב יהיה שקע USB אישי ושולחנות מתקפלים. המוניות האוויריות יוכלו להגיע למהירות של כ-300 קמ"ש והן יטוסו בגובה של כ-3,000 מטרים.

מונית אווירית אלקטרון 5. Electron Aviation, אתר רשמי
המוניות האוויריות יוכלו להגיע למהירות של כ-300 קמ"ש/אתר רשמי, Electron Aviation

"להגדיר מחדש את הנסיעות האוויריות"

ג'וזף מוריס, מנכ"ל ומייסד שותף של Electron Aviation, אמר כי כלי הטיס החדש יעמוד ביעד של אפס פליטת CO2 ישירה. "על ידי אימוצם של מטוסים חשמליים המונעים באמצעות אנרגיה מתחדשת, נוכל להבטיח שהילדים שלנו, בדיוק כמו שתי בנותיי, יוכלו ליהנות מנסיעות מבלי להקריב את רווחת כדור הארץ שלנו. הגיע הזמן להגדיר מחדש את הנסיעות האוויריות ולהפוך אותן לחוויה מדהימה עבור הדורות הבאים".

הוא הוא מסר כי "בהסתכלות לטווח הארוך, 'אלקטרון 5' יוכל לנצל 75% משדות התעופה של אירופה, לפעול בעשרות יעדים ישירים חדשים בהישג יד, בעלות נמוכה בהרבה לעומת מטוסי סילון מסורתיים".
נכון להיום, כבר נבנה דגם מוקטן של המטוס החדש, ודגם פעיל בגודל מלא ייצא לטיסות מבחן כבר בשנת 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully