וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

353 שקל לדירה ללילה: מצאנו את הדיל הכי משתלם באילת

דורון קופרשטין

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 12:06

יש אלטרנטיבה משתלמת יותר לחופשה הבאה באילת: דירות נופש מעוצבות עד הפרט האחרון עם בריכה, חדר כושר, בר-מסעדה ומיני סופר ומחירים שאין להם תחרות. כך תצאו לחופשה באילת במחירים שמתחילים ב-353 שקל לדירה ללילה

ווטרלנד, פארק מים באילת/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: נועה לוי

החיסרון הפך ליתרון

בואו נודה, אילת באוגוסט היא לא בדיוק המקום שתרצו לתפוס בו רגעי נופש ושלווה קסומים. רגע אחרי שסבב קייטנות יולי מסתיים, המוני ישראל נוהרים לעיר הנופש הדרומית. המלונות, כמעט כולם, עמוסים עד אפס מקום, התור לארוחות בחדרי האוכל יכול להימשך גם חצי שעה, בבריכה אין סיכוי שתמצאו כסא פנוי או מגבת וגם בטיילת החוף הססגונית של העיר לא פשוט להתנייד בכל שעות היממה כמעט.

ככה זה אצלנו, אילת יש רק אחת ואין דומה לה. רוצים מלון בשיא הקיץ בתזמון שיתאים לחופשות של הילדים? קחו קורס מקוצר במדיטציה, למדו את עצמכם איך לא להיכנס ללחץ כשבחוץ שרב לוהט ואלפי ילדים צווחים מסביב, וצאו לדרך. הנחמה היחידה - לפחות הילדים נהנים.

אבל לא חייבים. כלומר, אילת - ברור שכן. אבל אפשר לוותר על האופציה הרועשת והעמוסה, ואפילו לחסוך כסף על הדרך. הרבה כסף. טו גוד טו בי טרו? אז הנה היוצא מן הכלל.

בזמן שמשפחה שתבלה, לדוגמה, חופשה של 5-4 ימים במלון באילת, בשבוע האחרון של אוגוסט, תיאלץ להיפרד מעד 16-14 אלף שקל במלונות היותר נחשבים, ומכ-6,000 שקל במלונות הקטנים, יש אפשרות נוספת. זולה הרבה יותר ורועשת הרבה פחות, כזו שמשנה את כללי המשחק. אבל חכו רגע עם המחירים.

הכירו את מתחם דירות הנופש "אלמוגים", קומפלקס דירות שהוקם לפני כשני עשורים כדי לאכלס את עובדי המלונות הבכירים באילת ואת בני משפחותיהם. לפני כשלוש שנים הוסבו הדירות בשני בניינים במתחם לדירות נופש מעוצבות ומאובזרות.

נתחיל עם החיסרון - המקום מרוחק 10-5 דקות נסיעה מחופי הים והמולת האלפים שמגיעים לאילת לנפוש. המתחם ממוקם ברחוב ההשכלה, קרוב לכניסה הצפונית של העיר, במרחק הליכה ממתחם ביג השווה. מדובר בשכונה פנימית ושקטה, הרחק מהבלגן באזור המלונות המוכר. אלא שמהר מאוד, אנחנו מבינים שהחיסרון הזה הופך ליתרון.

אלמוגים אילת. moo_film,
דירות מעוצבות בלי הבלגן שבקרבת החוף/moo_film
אלמוגים אילת. moo_film,
דירת גלריה. אלמוגים, אילת/moo_film

מדירות סטודיו ועד פנטהאוז מפנק

יש כאן מגוון רחב של דירות בצורות וגדלים שונים. דירות גלריה שיכולות לאכלס זוג + 3 ילדים עם סלון, מרפסת, פינת אוכל ומטבח בקומה הראשונה וחדר שינה להורים בקומה השנייה. יש גם דירת שני חדרים עם גינה ויציאה פרטית לבריכה. מי שמגיע בהרכב של זוג, או זוג + 1 יוכל ליהנות בדירת הסטודיו, שגודלה כגודל שני חדרי מלון ממוצעים. מגיעים בהרכב יותר מורחב? לכו על לופט השמינייה - דירת 60 מ"ר, שמתאימה לאירוח של זוג עם שישה ילדים או לחילופין שמונה אורחים.

ממש, אבל ממש בא לכם להתפנק? יש כאן גם פנטהאוז עם מרפסת ונוף מהמם לבריכה ולים האדום, עם סלון, שני חדרי שינה ומרפסת ענקית. באים לחגוג בקבוצה עם חברים? יש פה דירת 6 חדרים המתפרשת על פני 140 מ"ר, ומתאימה לאירוח של עד 12 נופשים.

הדירות, כאמור, מעוצבות ומרגישות כמו בית מלון בוטיקי, רק עם מטראז' חלומי, שחוסך מכם את הצפיפות הרגילה של חדרי המלון הסטנדרטיים. בכל דירה תמצאו מטבח מאובזר לחלוטין, שכולל מכונת נספרסו וקפסולות, מקרר ביתי, כיריים גז, תנור אפייה, מיקרוגל ובחלק מהדירות גם מדיח כלים. הטלוויזיות פרושות בכל החדרים והאינטרנט האלחוטי לא מפשל.

דרך הלובי של המתחם מגיעים אל בריכת השחייה הענקית, שמיועדת רק לבאי דירות נופש. וכך, גם באמצע אוגוסט, באחת השבתות העמוסות בשנה, אפשר בקלות למצוא כאן כסאות נח פנויים והווליום של הרעש וההמולה מסביב הרבה יותר נסבל מזה שמתרחש ממש באותם רגעים באזור המלונאי הצפוף. ויש גם בונוס - הבריכה הזו מחוממת בכל חודשי החורף, כך שניתן ליהנות ממנה בכל חודשי השנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אלמוגים אילת. moo_film,
לא חייבים לרוקן את הכיס בחופשה. אלמוגים, אילת/moo_film
אלמוגים אילת. moo_film,
דירה עם גישה פרטית לבריכה. אלמוגים, אילת/moo_film

מחיר מנצח לחופשה משפחתית

רעבים? בין הלובי לבריכה, תמצאו את "מתתיהו", בר-מסעדה, שמציע את כל מה שהבטן צריכה בחופשת בטן-גב - מסלטים בריאים, דרך המבורגר בריוש אגדי, ועד פיצות, שניצל וצ'יפס לילדים. הבר של מתיתיהו, וגם זה החיצוני שעל שפת הבריכה, מוציאים לאורחים קוקטיילים של קיץ ושאר סוגי אלכוהול שמסייעים לאווירה.

המתחם כולל גם חדר כושר ענקי, שממוקם מעל הלובי והמסעדה, מיני סופר, בו ניתן להצטייד בכל מה שצריך כדי לבשל ארוחה בדירה ויש גם חנייה פרטית בשפע, אליה נכנסים עם אפליקציה שתתקינו בטלפון הנייד.

ועכשיו לבשורה האמיתית של המקום - המחירים. בספטמבר תמצאו כאן דירות במחירים שנעים בין 353-390 שקל. שמעתם נכון, מדובר בדירה שלמה. לא חדר. באוקטובר המחירים ינועו בין 490-350 שקל לדירה. בראש השנה החל מ-800 שקל ובסוכות החל מ-1,000 שקל ללילה. המחיר הוא ללילה לדירה, לא לאדם, לא לאדם בהרכב זוגי, או מינוח מלונאי אחר - מדובר במחיר לכל הדירה, ללילה.

אלמוגים אילת. אסף פינצ'וק,
הבריכה. פחות המולה מאזור המלונות/אסף פינצ'וק

2 מסעדות ברדיוס 5 דקות נסיעה

למרות שהילדים ירצו להישאר בכל ימי החופש מסביב לבריכה, מומלץ לקחת הפסקות מתונות ולחוות גם את מה שקורה מחוץ למקום. במרחק נסיעה קצרה בת 5 דקות תגיעו למסעדה הכי מדוברת באילת בשנה האחרונה - "MAMO" של השף אוהד לוי (שגם אחראי לתפריט ב"מתיתיהו"). עם רקורד מכובד במוסדות תל אביביים כמו "הרברט סמואל", "סושיאל קלאב" ו"צ'יקטי", לוי עבר לכאן בשנה שעברה עם משפחתו והביא איתו את משב רוח גסטרונומי עדכני, היישר מהעיר הגדולה במרכז.

התפריט של "MAMO" כולל מנות דגים מעולות (דג ים נא עם ירקות מהאש - מומלץ!), צ'ילי מותסס וקרם פרש, מנות לחם מהגריל (פאן טומאט של סלט עגבניות ולחם - לא לוותר), מנות פסטה, כיסונים רכים של דג קצוץ בציר לוקוס עם עגבניות שרופות, ועוד ועוד. ממש לאחרונה פתח לוי בסמוך גם מעדנייה שפונה לחך היותר מתוחכם של תושבי העיר הדרומית ומבקריה. אוכל טעים במחירים פחות מכאיבים מאשר במרכז.

5 דקות נסיעה ממתחם דירות הנופש, אבל בכיוון אחר, יביאו אתכם ליעד קולינרי אחר, שמאוד מוכר למקומיים וגם למבקרים - "המחבוא של אדי". אשלי, הבן של אדי חץ, שהקים את המקום, ממשיך את המסורת בה החל אביו לפני 44 שנה, ומגיש תפריט מגוון שכולל את כל המנות הקלאסיות המוכרות מהעשורים האחרונים, לצד עדכונים שקורצים לסצינת האוכל היותר עדכנית.

מלבבות ארטישוק בנוסח צרפתי עם שום וחמאה דרך פירות ים מוקפצים, מטוגנים או שוחים בשום יין וציר דגים ועד סינטה בבישול איטי, שעושה טוב על הלב. המנות כאן לא קטנות והאווירה לוקחת אותך לפרברי הערים הגדולות בארצות-הברית. טעים היה וטעים נשאר, למרות התהפוכות שעברו על המקום בשנים האחרונות.

פלמינגו אילת. נועם וייס, פארק הצפרות אילת,
הם מחכים בכניסה לאילת. פלמינגו/נועם וייס, פארק הצפרות אילת
הגן הבוטני אילת. יח"צ,
יערות גשם באילת. הגן הבוטני/יח"צ

יערות גשם ופלמינגו בחום הכבד של אילת

ויש גם מה לראות ולעשות במרחק נסיעה קצר ממתחם אלמוגים: על יערות הגשם של אילת כבר שמעתם? אל תתנו לשמו ("הגן הבוטני של אילת") לגרום לכם לחשוב שמדובר באטרקציה משמימה. מדובר בנווה מדבר אמיתי על רכס הר בכניסה הצפונית של העיר, שכולל צמחיית יערות פראית, מפלי מים, נחל משוחזר ונתזי מים שעוטפים אתכם בזמן ההליכה בשבילי ה"יער". הגן הוקם ב-1998 על חורבות מוצב צה"לי ששלט על דרכי הגישה לעיר, ונעזב ארבע שנים קודם לכן, אחרי הסכם השלום עם ירדן.

שלושת השותפים (גנן אחד ושני חלוצים בנשמה) הקימו אותו תחילה כמשתלה לתושבי העיר. בעזרת זרעים, שנאספו מכל קצוות תבל, יצרה החבורה "ג'ונגל טרופי" על אדמות הטרשים המדבריות, ומהר מאוד הפך המקום לאטרקציה שמשכה מבקרים/קונים רבים. בהמשך הגיעה העיריה והציעה לסייע בפיתוח האתר ובפתיחתו למבקרים, שמגיעים מאז בהמוניהם לחוות את הפלא החקלאי ובעיקר לצנן את הגוף בחום הלוהט של אילת. המקום כולל מסלולי הליכה, פינות חמד, בית קפה שמגיש קפה אורגני ארומטי, ליקרים תוצרת הערבה וגלידות וכמובן - המשתלה. כניסה: 24-30 שקל לאדם

את המלצת הביקור הבא תוכלו ליישם ביציאה מהעיר, צפונה. מה הקשר של אילת ולציפורי פלמינגו? את התשובה יכולות לספק רק הציפורים הוורדרדות-כתומות, שכבר שנים מתנחלות להן בבריכת מלח שממוקמת בכניסה הצפונית לעיר. אילת נמצאת במיקום מרכזי בדרכן של הציפורים מאפריקה לכיוון אירופה ואסיה. תחילה הן עצרו כאן רק למנוחה בעונות הנדידה. בהמשך, הרבה בזכות המזון הרב במימי המלח, כ-500 מהן החליטו פשוט להישאר ולא להמשיך הלאה.

וכך, 10-7 דקות ממרכז אילת מתקיים לו גן עדן רגוע ושקט, מקום בו אפשר לראות עופות פלמינגו, שרידי מלח, אגם על רקע נוף הרים אדומים, אצות ירוקות ושלל עצי תמר מסביב. שמרו את הגיחה לכאן ליציאה מהעיר לכיוון צפון. סעו על כביש 90, ודקה-שתיים אחרי נקודת המכס, בפנייה הראשונה (כשתראו את השלט "חוות עברונה, בארות שרשרת"), פנו ימינה לדרך כורכר שנוחה לנסיעה גם לרכבים פרטיים. סעו עד הסוף. כבר מרחוק תוכלו להבחין בלהקות הפלמינגו שמטיילות בתוך המים המלוחים. עצרו. צאו מההמכונית. שבוע בשקט על שפת הבריכה, ותנו לעופות הצבעוניים להתחיל בהצגה. לא חייבים משקפת, אבל זה בהחלט משפר את הראות.

הכותב היה אורח במלון הדירות אלמוגים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully