וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו כמה אנשים בוחרים את יעד הטיול שלהם לפי המדיה החברתית

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 10:11

סקר שנערך בגרמניה חושף כי 59% מהאנשים בוחרים את יעדי הטיול שלהם לפי צילומים וסרטונים ברשתות החברתיות. בנוסף, יותר ויותר אנשים מסכנים את חייהם כדי לתפוס את התמונה המושלמת. וגם: מה באמת החברים שלכם חושבים על צילומי החופשה שלכם?

הבלוגרית ג'סטין פרנקוט באילת/צילום: ג'סטין פרנקוט

גם אם אתם לא חובבי מדיה חברתית מושבעים, קשה מאוד לפספס את שלל התמונות המדהימות של מים צלולים, חופים חוליים לבנים וסמטאות צבעוניות שמופיעות ברשתות החברתיות בזו אחר זו (ובמיוחד בעונת קיץ). אתר Tourism Review מדווח על סקר רחב היקף שנערך לאחרונה בגרמניה - אך יש יסוד סביר להניח כי הממצאים במקומות אחרים בעולם יהיו די דומים.

מטיילת מצלמת סלפי על רקע הקולוסיאום ברומא. ShutterStock
מטיילת מצלמת סלפי על רקע הקולוסיאום ברומא/ShutterStock

התפקיד של המדיה החברתית

על פי הסקר, 61% ממשתמשי המדיה החברתית מעלים ומשתפים יותר תמונות וסרטונים במהלך החופשות שלהם מאשר מהכמות שהם מעלים בחיי היומיום שלהם. זה אולי לא מפתיע, אבל כאן מגיע ממצא מרתק נוסף: המדיה החברתית אף משחקת תפקיד חשוב בתכנון חופשות עבור רוב המשתמשים: 59% מהנשאלים בסקר הגרמני טענו כי הם בוחרים את יעדי החופשה שלהם על סמך מידת השיתוף שלה ברשתות החברתיות.

וככל שיורד הגיל - עולה מספרם של אותם אנשים: בקרב שכבת הגיל 29-16, כמות האנשים שמחליטים על יעד החופשה על בסיס המדיה חברתית עומדת על 71%. ממצא נוסף שעולה מהסקר: לפחות 44% מהנשאלים מעל גיל 65 משתמשים במדיה החברתית כדי לשתף את חוויות הטיול שלהם.

נראה כי אי אפשר להתעלם מההשפעה של המדיה החברתית על התיירות. יותר ויותר מטיילים חולקים כיום את החוויות האותנטיות שלהם מהחופשה בזמן אמת, ובכך גם משפיעים על רבים אחרים בבחירת יעדים, מקומות לינה, מסעדות ופעילויות. עורכי הסקר מציינים כי הדבר הוביל לכך שמקומות נופש שלא היו ידועים בעבר זוכים כיום לפופולריות משמעותית באמצעות חשיפה לרשתות חברתיות. לכן, על חברות העוסקות בתיירות להכיר בפוטנציאל העסקי של המדיה החברתית ולהבטיח לעצמן נוכחות חזקה באינטרנט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
צילום סלפי גרנד קניון. Shutterstock, ShutterStock
14% סיכנו את חייהם כדי לצלם את התמונה המנצחת. סלפי בגרנד קניון/ShutterStock, Shutterstock

לא כולם עפים על התמונות שלכם

עוד נמצא בסקר כי מטיילים רבים יעשו מאמצים כבירים כדי לצלם תמונות מרשימות וסרטונים ייחודיים עבור המדיה החברתית. אך המאמצים הללו עלולים גם להיות מסוכנים: 22% מהאנשים הודו כי התעלמו ממחסומים, גדרות ושלטי איסור צילום ביעדים מסוימים. 14% אף סיכנו באופן ממשי את חייהם כדי לצלם את התמונה המנצחת.

ומה אחרים חושבים על התמונות שהעליתם מהחופשה שלכם? על פי הסקר, רוב בני האדם מעידים כי הם נהנים לצפות בתמונות מחופשות אל אחרים. עם זאת, 27% עשויים לחוש אי שביעות רצון מחייהם-שלהם כאשר הם צופים בתמונות מחופשות של חברים, בני משפחה או עמיתים לעבודה. התחושה הזו נפוצה יותר בקרב קהלים צעירים יותר: 33% מבני 29-16 הודו בכך, לעומת 14% בלבד מקרב בני ה-65 ומעלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully