וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק, פריז ואנטליה: אלו 10 הערים הכי מאכזבות בעולם

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 8:30

סקר עולמי דירג את הערים הכי מוערכות יתר על המידה: הקסם של בנגקוק התפוגג, מיאמי מיועדת לעשירים בלבד, מומבאי גורמת לחרדה, סינגפור נטולת נשמה ומהרומנטיקה של פריז נותר רק הדימוי. תתכוננו להתאכזב

מלון Rixos Downtown Antalya אנטליה/צילום: באדיבות קשרי תעופה

כאשר בוחרים יעד לטיול, צריכים להרפות מעט מהפנטזיה ולהיות די מציאותיים. הרי לכל יעד יש גם את החסרונות שלו, וגם ההעדפות האישיות שלנו שונות מאלו של תיירים אחרים. ועוד לא דיברנו על העובדה שמקומות רבים זוכים לדימוי שלהם בעקבות משפיעני רשת כאלו ואחרים. אתר התיירות Tourism Review מציג סקר רחב היקף שנערך על בסיס ביקורות גולשים שליליות שנכתבו באתר התיירות הפופולרי TripAdvisor על יעדים מובילים בעולם. הנה עשרת המקומות הראשונים, והלא ממש מכובדים, על פי אותו סקר.

1. בנגקוק, תאילנד: הקסם התפוגג

בירת תאילנד, שנתפסה בעבר כיעד קסום ומשנה חיים, זכתה בסקר זה בתואר העיר המאכזבת ביותר למטיילים. לתיירים המבקרים בעיר יש ביקורת נוקבת על הרחובות הסואנים ועל ההמונים שמצטופפים בה. גם הנהר המלוכלך והבוצי שחוצה אותה ופקקי התנועה האינסופיים מוסיפים לאכזבה הכללית. בנוסף, אוכל הרחוב - על אף היותו זול מאוד - אינו עומד בסטנדרטים המערביים בגלל איכותו הירודה. אפילו רחוב התרמילאים הידוע, קאו סאן (Khao San Road), החביב במיוחד גם על ישראלים, סובל מצפיפות רבה.

בנגקוק, תאילנד. Giphy
בנגקוק/Giphy

2. אנטליה, טורקיה: חסרת ייחוד

אנטליה, עיר בחופה המערבי של טורקיה - האהובה אף היא על ישראלים רבים - ידועה בחופיה היפים ובנמל המרשים שלה, מה שהופך אותה ליעד חוף פופולרי עבור תיירים. עם זאת, דיווחים עדכניים מצביעים על כך שהעיר לא מצליחה לעמוד בציפיות, מה שגורם לאכזבה בקרב המבקרים בה. רבים טוענים כי יש בה משהו חסר ייחוד ואותנטיות, ללא נקודות עניין משמעותיות או אטרקציות ראויות לציון. למעשה, רבים טוענים כי ערים ואזורים אחרים בטורקיה מושכים הרבה יותר ממנה. אפילו פארק המים Water Planet נוטה לאכזב מבקרים, שסבורים כי אין בו שום דבר מלהיב באמת.

נמל באנטליה, טורקיה. ShutterStock
אנטליה/ShutterStock

3. סינגפור: חסרת נשמה

לעתים קרובות מתארים את סינגפור כיעד קסום, עם היסטוריה עשירה ואווירה מעט מיסטית. עם זאת, כאשר מרחב כזה הופך להיות לאחד מהמרכזים הפיננסיים החשובים בעולם - המסתורין מתפוגג. נכון, יש מה לעשות בעיר, במיוחד בביקור קצר של 48 שעות שכולל את הגנים היפים ליד המפרץ, הארכיטקטורה המרשימה ובריכת האינסוף האייקונית במרינה ביי סנדס (Marina Bay Sands). אך למרות זאת, רבים מהתיירים מבקרים את סינגפור על היותה עיר שמתמקדת בעיקר בפיננסים ובטכנולוגיה, ובכך הפכה להיות חסרת נשמה.

הבריכה במלון מרינה ביי סנדס הוטל, סינגפור. Agoda,
הבריכה במלון מרינה ביי סנדס הוטל, סינגפור/Agoda

4. מינכן, גרמניה: האטרקציות מאכזבות

למרות שברלין מאפילה עליה במובנים רבים, הרי שמינכן עדיין נחשבת לאחת מערי התיירות הפופולריות ביותר בגרמניה. בין השאר, היא מפורסמת בזכות תרבות הבירה שלה - כולל פסטיבל האוקטוברפסט התוסס שמתקיים במהלך עונת הקיץ. עם זאת, הפסטיבל לעתים יכול להיות צפוף מדי. גם מוזיאון דויטשה (המוזיאון הלאומי הגרמני) זוכה לביקורות על היותו מאכזב. ולמרות כל זאת, עורכי הסקר מציינים כי אם אתם מגיעים אליה עם ציפיות נמוכות ונמנעים מימי גשם, הרי שמינכן היא עיר נעימה ששווה לחקור במשך כמה ימים, מאחר שיש בה סצנת תרבות ואמנות עשירה.

פסטיבל אוקטובפאסט, מינכן. ShutterStock
פסטיבל אוקטובפאסט, מינכן/ShutterStock

5. רימיני, איטליה: מיושנת ומוזנחת

העיר רימיני (Rimini), באזור אמיליה-רומאניה (Emilia-Romagna) שבצפון-מזרח איטליה, מציעה נופש נינוח ורגוע לחוף הים האדריאטי. בשנות ה-70 וה-80 של המאה שעברה היא הציעה חופשות קיץ קלאסיות ונחשבה ליעד חלומי. אך כעת הכל נראה כמו נוסטלגיה רחוקה: חלק מהמבקרים בעיר מציינים כי היא נראית מיושנת ומוזנחת. ככזו, חסרים בה התשתיות והשירותים המודרניים המתאימים יותר לתיירות של ימינו. בקיצור, רימיני כבר לא עומדת בקצב וזקוקה למתיחת פנים. אפילו פארק השעשועים הוותיק פיאבילנדיה (Fiabilandia) מקבל מהתיירים ביקורות שליליות רבות.

חוף רימיני באיטליה. ShutterStock
רימיני/ShutterStock

6. מיאמי, ארצות הברית: לעשירים בלבד

זה לא סוד שמיאמי ידועה כעיר שמוערכת יתר על המידה, אבל בכל זאת היא נותרה יעד פופולרי עבור מפורסמים עם כיסים עמוקים, בהם מסי ובקהאם. אך למטיילים עם תקציב צנוע יחסית היא פחות תתאים: העיר מכוונת לתיירות יוקרתית, ויש בה חנויות יוקרה ומסיבות אקסקלוסיביות שאינן בהישג ידם של רוב התיירים. בעוד שהחופים והטיילות שבה יפים, הם חסרי קסם ואופי. בקיצור, מיאמי תתאים יותר לעשירי-על שפוקדים אותה ביאכטות או כאלו שרוכשים בה בתי קיץ מפוארים.

חוף סאות' ביץ', מיאמי. ShutterStock
מיאמי/ShutterStock

7. מומבאי, הודו: כאוס שגורם לחרדה

הודו היא יעד פופולרי לתיירים מכל גיל ובכל סגנון טיול. עם זאת, במיוחד ביעד מסוג זה, חשוב לדעת למה לצפות בעת ביקור בה באופן כללי ובמומבאי באופן ספציפי. ביקורות רבות שנכתבו על העיר מדגישות את אורח החיים הכאוטי שלה, את הקושי לנווט בה ואת האתגרים שקשורים בגישה נוחה לשירותים בסיסיים. מומבאי היא עיר כה צפופה וסואנת, עד שהיא יכולה לגרום למבקרים רבים בה להרים ידיים ולהימלט ממנה. חלק מהתיירים מדווחים על תחושת חרדה במהלך ביקורם במומבאי. ובכל זאת, עם קצת הכנה נפשית, תוכלו להיטמע בתרבות ההודית העשירה שהיא מציעה, וליהנות מחוויית מומבאי הלא שגרתית.

מלון בעיר מומבאי, הודו, יוני 2023. רויטרס
מומבאי/רויטרס

8. לונדון, בריטניה: בעיית אוריינטציה

לונדון היא אמנם יעד תיירותי פופולרי, אך חלק מהמבקרים בה בפעם הראשונה עשויים להזדקק לעזרה במציאת אטרקציות, מונומנטים ומוזיאונים ידועים. התוצאה יכולה להיות אכזבה, במיוחד לגבי האטרקציות הקשורות למשפחת המלוכה, כמו ארמון בקינגהאם למשל. חלק מהמטיילים טוענים כי לונדון מוערכת יתר על המידה, כולל אתרים מפורסמים כמו לונדון איי, ביג בן, מצודת לונדון או טאואר ברידג'. עם זאת, אם תצאו לחקור שכונות לא מתוירות או תתמסרו לסצנה האלטרנטיבית בקמדן טאון, תזכו לקבל חוויה מהנה יותר.

הגלגל הענק בלונדון לונדון איי. ShutterStock
העיר מוערכת יתר על המידה. לונדון איי/ShutterStock

9. פריז, צרפת: מהרומנטיקה נשאר רק הדימוי

פריז היא יעד תיירותי פופולרי המעורר רגשות עזים של אהבה ושנאה. נכון, יש בה מגוון עצום של מוזיאונים, גלריות, גנים, מונומנטים ושכונות מרתקות, אבל מי שמגיעים לעיר בפעם הראשונה עלולים להתאכזב מהדימוי הרומנטי והבוהמייני של העיר. למרבה הצער, תיירות היתר והמחירים הגבוהים, בשילוב עם התיאור האטרקטיבי מדי של אטרקציות מפורסמות כמו המונה ליזה, קתדרלת נוטרדאם (המצויה כרגע בתהליך שחזור) ומגדל אייפל - עלולים להשאיר את המבקרים מאוכזבים. בנוסף, חלק מהתיירים סבורים כי רובע מונמארטר המפורסם אינו בטוח לטיול.

שיפוצים בקתדרלת נוטרדאם בפריז 3 בדצמבר 2019. AP
עוד נמצאת בשיפוצים. קתדרלת נוטרדאם, פריז/AP

10. טוקיו, יפן: אחד מתוך שישה מתאכזב

עם הפתיחה מחדש של התיירות ביפן לאחר המגיפה, טוקיו שוב חוזרת להיות יעד פופולרי עבור מבקרים מרחבי העולם. למעשה, בשנים האחרונות היא נחשבת לאחת מערי התיירות המתפתחות ביותר. ובכל זאת, יש לא מעט תיירים שסבורים כי היא מוערכת יתר על המידה, וזאת למרות המגוון הרחב האתרים, המקומות והאטרקציות שהיא מציעה. על פי עורכי הסקר, אחד מכל שישה מטיילים עשוי לחוש אכזבה מהביקור בטוקיו, ככל הנראה בשל ציפיות גבוהות לפני הטיול.
.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully