וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגע המדהים שבו איש זרק חפץ להר געש וגרם ללבה לפרוץ ממנו

5.7.2023 / 0:01

בסרטון שדלף אפשר לראות שני אנשים עומדים על צוק גבוה, כשאחד מהם זורק חפץ שפוגע בקרום של הלבה וגורם לה להתפרץ ולהעיר את הר הגעש. צפו

זריקת פסולת אורגנית באגם הלבה של הר הגעש ארטה אלה גרמה להתפרצות/YouTube/Photovolcanica

סרטון כזה לא רואים בכל יום: גבר זרק חפץ לתוך הר געש "רדום" ו"העיר" אותו כאשר הוא גרם ללבה שבתוכו להתפרץ. בסרטון אפשר לראות שני אנשים שעומדים על קצה הצוק הגבוה ואחד מהם זורק חפץ לא מזוהה לתוך מכתש, כאשר החפץ עשה דרכו למטה ואז פוגע בשכבת הקרום שכיסתה את הלבה הרותחת. הלבה החלה לאט לאט לפרוץ החוצה והלהבות החלו להתפרץ כלפי מעלה.

בהתחלה זו היתה לבה שקטה, אבל הלחץ התגבר והתגבר, כאשר החור הקטן שהחפץ פער התרחב והתרחב ובתוך שניות. הר הגעש הפך להיות פעיל מאוד וכל זה בגלל החפץ שנזרק לתוכו. מסתבר שכל זה היה חלק ממחקר שרצה לבדוק מה יקרה עם אדם ייפול לתוך הלבה מגובה רב.

צפו בתיעוד המדהים

על פי חלק מהדיווחים מה שנזזרק היה צרור של 30 ק"ג של פסולת אורגנית (שדומה לפיזיולוגיה האנושית ותעורר את אותה תגובה) לתוך ארטה אלה, הר געש פעיל באתיופיה, כדי לדמות מה יקרה אם אדם יפול לתוכו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

יוצר הסרטון כתב ש"דנים לעתים קרובות בשאלה האם אפשר לשקוע בלבה. בשל הצפיפות הגבוהה שלה, בדרך כלל צפוי האדם להישאר על פני השטח. אפשר אפילו ללכת מרחק קצר על סוגים מסוימים של לבה אם לבושים בביגוד מקצועי מגן חום. עם זאת, הסרטון הזה מראה שבנפילה מגובה, חפץ גדול (וגם אדם) יוכל לחדור את קרום אגם הלבה ולצלול בו".

כמו כן, הסביר יותר הסרטון שהניסוי בוצע באמצעות קופסת קרטון מלאה בפסולת מהמחנה (כגון שאריות מזון שנזרקו) במשקל 30 קילוגרם במידות 60x60x60 ס"מ והחפץ הושלך מגובה של כ-80 מטרים.

עוד על הרי געש

התפרצות הר געש הולידה אי מסתורי חדש באוקיינוס והוא כבר שוקק חיים

יש להם אומץ: התיירים ש"פלירטטו" עם לבה מתפרצת מהר געש בהוואי

אה המסקנה היא שהלבה היא סמיכה, צפופה וצמיגה מאוד - בערך פי 100,000 ממים - ויש סיכוי סביר שאדם שייפול לתוכה יצוף לפני שישקע. לא שזה רלוונטי יותר מדי - כי הוא ימות בתוך מספר שניות מהחום - טמפרטורה של לבה היא לפחות 700 מעלות ויכולה להגיע גם ל-1,200 מעלות.

  • עוד באותו נושא:
  • הר געש
  • לבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully