וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות הר געש הולידה אי מסתורי חדש באוקיינוס והוא כבר שוקק חיים

8.2.2019 / 0:10

התפרצות הר געש תת-ימי הולידה בינואר 2015 אי חדש ששורד יפה ואפילו הספיק להתאכלס מאז בבעלי כנף. חוקרים שביקרו בפעם הראשונה באי באוקטובר האחרון חזרו נפעמים: "הסתובבנו שם כמו תלמידי בית ספר נלהבים. לא האמנו שאנחנו דורכים על אי שלא היה קיים עד לפני 4 שנים"

התפרצות הר געש הולידה אי מסתורי חדש באוקיינוס והוא כבר שוקק חיים/NASA

אטרקציה חדשה צצה לה בדרום האוקיינוס השקט והיא מציעה לתיירים נופש באי שלא היה קיים בכלל עד לפני 4 שנים. אל תמהרו עדיין לארוז מזוודות: רק באוקטובר האחרון כף רגל אנושית צעדה על חופי האי החדש ומהתרשמותם של המבקרים הראשונים שם, לא סביר שהאי יאפשר אכלוס בזמן הקרוב. למען האמת, האי כבר מאוכלס - אבל רק בעופות - והפריחה בו בעיצומה. אז איך נוצר לו ככה אי בלב האוקיינוס? מתברר שהתפרצות הר געש תת-ימי בינואר 2015 היא שהולידה את האי המסתורי, המחבר כעת בין שני איים קטנים יותר שהיו כבר באזור: ההונגה טונגה וההונגה האפאי. מאחר שהאי רק נולד עוד לא ניתן לו שם באופן רשמי (4 שנים היה להם לחשוב - וכלום), אולם רבים פשוט משתמשים בשילוב שני שמות האיים הוותיקים בינם הוא חיבר וקוראים לו "הונגה טונגה-הונגה האפאי". לא מקורי במיוחד.

כפי שציינו, האי הוולקני המסתורי, שהופיע לראשונה רק לפני 4 שנים בטונגה, מאוכלס במאות עופות ממין שחפית כהה וצמחים פורחים שזרעיהם הוטלו על החוף בגלליהם של הציפורים. האי הוא רק השלישי מסוגו שנוצר מזה 150 שנה והצליח לשרוד את שחיקת גלי האוקיינוס ליותר מכמה חודשים. בנאס"א מבצעים מחקרים על האי המסתורי מאז שעלה מן הים, כשרוב המחקרים שבוצעו כללו צילומי לוויין וכלי טייס. רק באוקטובר האחרון נשלחו למקום חוקרים ממרכז טיסות החלל גודרד של נאס"א ובראשם החוקר ד"ר דן סלייבק, שלא הצליח להסתיר את התרגשותו מהמאורע ההיסטורי. "הסתובבנו שם כמו תלמידי בית ספר נלהבים. לא האמנו שאנחנו דורכים על אי שלא היה קיים עד לפני 4 שנים", הוא סיפר בבלוג משלחות כדור הארץ של סוכנות החלל.

ככה הוא נוצר:

עוד באותו נושא

התגלית המרעישה הזאת היא ההוכחה שנמצא המיקום של האי האבוד אטלנטיס?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully