וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פספוס של כמה ימים: גור דולפין מת בחוף חדרה בגלל חוק שמתחיל ביולי

22.6.2023 / 15:22

גור של דולפינן מצוי נמצא מת על חוף בחדרה. בפיו נמצא דג שטרם הספיק לבלוע ונלכד ברשת של מכמורתן. האיסור על דיג מכמורתנים נכנס לתוקפו רק מ-1 ביולי. אולי כדאי להקדימו?

גופת גור דולפין בחוף בחדרה, 22.6.23. קים קובו, רשות הטבע והגנים
נתפס בציוד דיג של מכמורתן/ גופת גור הדולפין שנפלטה לחוף, היום/רשות הטבע והגנים, קים קובו

גופת גור דולפין ממין דולפינן מצוי, נמצאה היום (חמישי) בצוהריים בחוף מול חדרה, כך לפי דיווח של פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים רותם שדה. מניתוח התמונות שנשלחו לחוקרי עמותת דלפיס עלה כי מדובר בגור טרי של דולפין מהמין דולפינן מצוי.

קים קובו, חוקרת יונקים ימיים ממעבדת טורפי-על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה, שהגיעה למקום, גילתה כי אורכו של הגור 190 סנטימטרים, ובפיו נמצא דג שלם, שטרם הספיק לבלוע.
חוקרי דלפיס מעריכים כי הגור נתפס בציוד דיג של מכמורתן, והדג שבפיו היה אחד הדגים שנלכדו ברשת המכמורתן.

ד"ר אביעד שיינין מדלפיס, ראש תחום טורפי־על בתחנת מוריס קאהן לחקר הים של אוניברסיטת חיפה, נמצא כעת במקום, ומנתח את הגופה.

גופת גור דולפין בחוף בחדרה, 22.6.23. קים קובו, רשות הטבע והגנים
בפיו של הדולפין המת נמצא דג שלם/רשות הטבע והגנים, קים קובו
גופת גור דולפין בחוף בחדרה, 22.6.23. קים קובו, רשות הטבע והגנים
החפה הנוכחית היא השלישית במספר של דולפינן מצוי מתחילת השנה/רשות הטבע והגנים, קים קובו

לדברי ד"ר מיה אלסר מדלפיס, החפה זו (היסחפות אל החוף) היא השלישית במספר של דולפינן מצוי מתחילת השנה. "כרגע אין חריגה מממוצע ההחפות השנתי", היא אומרת. "אנו מקווים לבצע נתיחה ולגלות מה גרם למותו של הגור, שלא נראה רזה במיוחד".

יש לציין, כי האיסור על דיג מכמורתנים נכנס לתוקפו רק מ-1 ביולי.

למרבה הצער, אירוע החפה של יונק ימי הוא לא מחזה נדיר בחופי ישראל. מקרה ההחפה היום הינו ה-429 במספר מאז תחילת מחקר היונקים הימיים בארץ.

לאור המקרה, בעמותת דלפיס מחדדים שוב את נהלי הדיווח במקרה של מציאת גופת יונק ימי:
1. יש לשמור מרחק מהגופה, ולהזעיק מיד את חוקרי דלפיס. באמצעות דיווח באתר www.delphis.ngo/reporting או בטלפון - במקרה של החפה בצפון: 050-3225227 (מיה); במקרה של החפה באזור המרכז והדרום: 052-3571193 (אביעד).
2. יש לצלם את גופת החיה ולשלוח לדלפיס. לשים לב: חשוב להוסיף לצילום חפץ שיכול לשמש קנה מידה (בהיעדר סרגל או סרט מדידה) - כמו פחית שתייה או סנדל. כך החוקרים יכולים לאמוד את אורך החיה (מה שעשוי לסייע גם בזיהויה במקרים רבים).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully